Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dårlig grafikk på navigasjon

Startet av vegardg, lørdag 09. oktober 2021, klokken 01:28

« forrige - neste »

vegardg

Er det meningen at grafikken på navigasjonen skal ligne det man kan forvente av en Amiga 500, selv om man har Infotainmentpakke +? En Audi A4 fra 2012 hadde jo mulighet for å vise satellittbilder fra Google Maps. Er ikke det mulig på ID.4?

hELgenen

Ja,men da kun via Android Auto.
Der fungerer det bra og navigasjon her blir også vist i den lille skjermen. Det er også kommet en ny kart app til bilen som viser ladestasjoner der kartet er basert på google maps,dog ingen satelitt visning her så vidt jeg vet.Det nye kartet kommer som egen update OTA. Dessverre kan du ikke selv gå inn og laste det ned,men må vente til bilen selv finner ut at det ligger en update klar. Infotainment til Tesla er jo i en helt annen liga på samme måte som f.eks hjulopphenget til VW gruser Tesla sitt,noe en enklest oppdager på ujevn vei. Men nei,gammeldagse retro kart på VW sine biler enn så lenge så fremt man ikke kobler til mobilen og bruker AA

Løytnanten

Sitat fra: hELgenen på lørdag 09. oktober 2021, klokken 06:49
Ja,men da kun via Android Auto.
Der fungerer det bra og navigasjon her blir også vist i den lille skjermen. Det er også kommet en ny kart app til bilen som viser ladestasjoner der kartet er basert på google maps,dog ingen satelitt visning her så vidt jeg vet.Det nye kartet kommer som egen update OTA. Dessverre kan du ikke selv gå inn og laste det ned,men må vente til bilen selv finner ut at det ligger en update klar. Infotainment til Tesla er jo i en helt annen liga på samme måte som f.eks hjulopphenget til VW gruser Tesla sitt,noe en enklest oppdager på ujevn vei. Men nei,gammeldagse retro kart på VW sine biler enn så lenge så fremt man ikke kobler til mobilen og bruker AA

Huffda - dette var dårlige nyheter. Det virker jo helt tullete og unødvendig at VW skal ligge så mange år etter Tesla på dette området. Ser for meg at det kan bli en smertelig prosess å venne seg av med Teslas grensesnitt her.

daktari

Får du ikke 3D-visning av bygninger etc når du kjører i byen? Mulig det forutsetter data-abonnement.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA