Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Neste batch med biler nov-des 2021

Startet av antohagg, fredag 08. oktober 2021, klokken 11:59

« forrige - neste »

Stian321

Sitat fra: Teslapåmegogså på fredag 29. oktober 2021, klokken 11:15
Sitat fra: Stian321 på fredag 29. oktober 2021, klokken 10:53
Sitat fra: activex på fredag 29. oktober 2021, klokken 10:40
Sitat fra: Stian321 på fredag 29. oktober 2021, klokken 10:12
Bestilte 2/9 og har enda ikke mottatt VIN. Har bestilt svart bil med hvit interiør og 20». Er det flere som har bestilt tidlig i sept og ikke hørt noe?

Bestilte samme konfigurasjon sent august,  ikke fått VIN

Jeg snakket akkurat med Tesla, siden jeg ikke har fått VIN enda blir det mest sannsynlig ikke levering før desember.

Så for å snu denne, de som har mottatt VIN nå, fikk du inntrykk av at disse vil få bil i november? :)

Korrekt!  :+1: 8)

Klykken

Sitat fra: Fleur på fredag 29. oktober 2021, klokken 11:19
Så jeg havner ikke bakerst i køen fordi jeg venter på innbytte? En annen skrev her at de som ikke har fått VIN mest sannsynlig får bil i desember. Jeg bestilte hvit med sort interiør, 19" den 25.9.

Skal forresten bytte inn en 2017 modell Peugeot 3008. Ventet i 2 uker på pris fra Tesla. Går for ca 260k på finn

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk
Nei, du havner ikke bakerst. Men ville også lagt ut bilen privat, for prisen du får fra Tesla er høyst sannsynlig dritt.

Jeg skulle bytte inn en Tesla Model S85D fra 2015, som Tesla selv selger brukt til 340-350k. De tilbød meg omsider 206k.
Avslo tilbudet og VIN dukket opp i kildekoden samtidig. Bilen solgte jeg privat til godt over 100k mer enn Tesla tilbød meg.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Pew

Sitat fra: Stian321 på fredag 29. oktober 2021, klokken 11:48
Sitat fra: Teslapåmegogså på fredag 29. oktober 2021, klokken 11:15
Sitat fra: Stian321 på fredag 29. oktober 2021, klokken 10:53
Sitat fra: activex på fredag 29. oktober 2021, klokken 10:40
Sitat fra: Stian321 på fredag 29. oktober 2021, klokken 10:12
Bestilte 2/9 og har enda ikke mottatt VIN. Har bestilt svart bil med hvit interiør og 20». Er det flere som har bestilt tidlig i sept og ikke hørt noe?

Bestilte samme konfigurasjon sent august,  ikke fått VIN

Jeg snakket akkurat med Tesla, siden jeg ikke har fått VIN enda blir det mest sannsynlig ikke levering før desember.

Så for å snu denne, de som har mottatt VIN nå, fikk du inntrykk av at disse vil få bil i november? :)

Korrekt!  :+1: 8)

Jeg bestilte 6.10.21 og fikk vin for litt siden. Selger sa jeg kunne vente bilen i desember.

tjommi

Bestilte (hvit med svart interiør og 20") 21.09.2021, og har helt siden bestillingsdato fått beskjed om sannsynlig levering i begynnelsen av desember 2021 hos Tesla her i Trondheim. Har, så vidt jeg kan se, ikke fått VIN enda, ei heller blitt kontaktet av Codan ifbm forsikring.
2021 Model Y LR - levering 06.12.2021
2013 Model S85 - solgt

geear

Sitat fra: Klykken på fredag 29. oktober 2021, klokken 12:40
Sitat fra: Fleur på fredag 29. oktober 2021, klokken 11:19
Så jeg havner ikke bakerst i køen fordi jeg venter på innbytte? En annen skrev her at de som ikke har fått VIN mest sannsynlig får bil i desember. Jeg bestilte hvit med sort interiør, 19" den 25.9.

Skal forresten bytte inn en 2017 modell Peugeot 3008. Ventet i 2 uker på pris fra Tesla. Går for ca 260k på finn

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk
Nei, du havner ikke bakerst. Men ville også lagt ut bilen privat, for prisen du får fra Tesla er høyst sannsynlig dritt.

Jeg skulle bytte inn en Tesla Model S85D fra 2015, som Tesla selv selger brukt til 340-350k. De tilbød meg omsider 206k.
Avslo tilbudet og VIN dukket opp i kildekoden samtidig. Bilen solgte jeg privat til godt over 100k mer enn Tesla tilbød meg.
Virker som de jevnt over gir veldig dårlige priser på S85 eller tidlig S generelt. Fikk bra pris på 7-seter X. Markedspris egentlig. Men.. andre merker går til oppkjøpere, så der er det nok oftest veldig dårlig.

TeslaRex

Nå er det jo flere skip på vei fra Shanghai med Q4 bilene, og i engelske forum så har folk begynt å få leveringsdato. Er det noen som hatt fått leveringsdato i Norge enda?

tjommi

Jeg har ikke hørt noe i alle fall. Tesla Trondheim mente det kunne være info å hente i andre halvdel av november. De virket rimelig sikre på utlevering i desember, og ikke november.
2021 Model Y LR - levering 06.12.2021
2013 Model S85 - solgt

elhansen

Sitat fra: TeslaRex på søndag 31. oktober 2021, klokken 12:13
Nå er det jo flere skip på vei fra Shanghai med Q4 bilene, og i engelske forum så har folk begynt å få leveringsdato. Er det noen som hatt fått leveringsdato i Norge enda?

Fikk beskjed om at første båten ankommer Norge rundt 1 desember og at man kan forvente levering til kunde ca 2 uke i desember. Gjelder østlandet i hvertfall. Kilde: Tesla kundeservice.

tovin

At de forventer biler til norge først i desember visste Tesla garantert for lenge siden.
Da det stod estimert levering september da vi bestilte viser vel egentlig bare hvor lite de bryr seg om å gi konkrete og riktige opplysninger. Har heller ikke hørt en dritt og heller ikke fått noe vin, utrolig kleint :-1: :-1:
Tesla Model 3 2019 modell, 73 000 km
Tesla Model Y 2021 modell hentet 3/12

tjommi

"Problemet", så vidt jeg har forstått, er at mange flere enn forventet (opp mot 70-80%) av kundene har bestilt med 20" hjul, slik at det har blitt et etterslep på disse. Når jeg bestilte min (21 sept) var det fortsatt noen få biler tilgjengelig i Norge, samtlige med 19" og hvitt interiør. Usikker på eksteriørfarge, da dette ikke var aktuelt for min del.
2021 Model Y LR - levering 06.12.2021
2013 Model S85 - solgt

Rocklobster

Sitat fra: tjommi på søndag 31. oktober 2021, klokken 21:57
"Problemet", så vidt jeg har forstått, er at mange flere enn forventet (opp mot 70-80%) av kundene har bestilt med 20" hjul, slik at det har blitt et etterslep på disse. Når jeg bestilte min (21 sept) var det fortsatt noen få biler tilgjengelig i Norge, samtlige med 19" og hvitt interiør. Usikker på eksteriørfarge, da dette ikke var aktuelt for min del.
Smart av Tesla å lage mindre pene felger som standard! Det aller meste av det man betaler for oppgradering er profitt.

espencapable

6 skip så langt på vei til Belgia med biler. TM3 og TMY.
Hoegh Kobe
Glovis Challenge
RCC Tianjin
Lake Geneva
Lake Fuxian
Talia

Talia har allerede lastet av TM3 i England og er nå på veg med TMY til Zeebrugge, Belgia. Er nok mange som får bilene sine i november.

@mortenlund89 på Twitter.

espencapable


Brukbart

Har fått bekreftet levering 3.12 i Trondheim (fra SC). Vin 124xxx bestilt i starten av oktober.

Pew

Kan jeg spørre hvilken konfigurasjon du bestilte?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA