Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gode grunner til *ikke* å kjøpe 3-4 år gammel TMS?

Startet av E_S, torsdag 07. oktober 2021, klokken 15:39

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: E_S på torsdag 28. oktober 2021, klokken 14:34
Jeg har helt aversjon mot biler som har vært brukt rundt i byen i hullete gater, over trikkeskinner, lukeparkering med kantkjørte felger, småunger med søle og skitt inn og ut, siklende gneldrebikkjer og lignende, så var fornøyd med å finne en bil med knapt brukt baksete som hadde rullet stort sett Oslo-Fredrikstad og Oslo-Trysil. Hvor mye den har vært hurtigladet - tja. Forrige eier, som kjøpte den ny, mente at han oftest ladet litt i Elverum på vei til Trysil, men hadde ladestasjon på hytta. Ellers stort sett lading på jobb. Tar det ikke så veldig tungt, da kontinuerlig høy SOC har vist seg å være verre enn hurtiglading innen rimelighetens grenser. So far so good godt fornøyd med bilen, så er jeg spent på reklamasjonssakene mine neste fredag. ;)
Med alle aversjonene dine, så velger du å kjøpe en bil fra Oslo??! I mine øyne en av de verste plassene i landet å kjøpe bil fra, sammen med Finnmark eller noe. Trikkeskinner, kanter og lukeparkering, gørrtrange p-hus og så videre. Er det andre steder i Norge som gir bilene så mye juling?

E_S

Sitat fra: Amoss på torsdag 28. oktober 2021, klokken 15:20
Sitat fra: E_S på torsdag 28. oktober 2021, klokken 14:34
... så var fornøyd med å finne en bil med knapt brukt baksete som hadde rullet stort sett Oslo-Fredrikstad og Oslo-Trysil. ...

Hmmm... Minner litt om den gamle bruktbilselgerklisjeen "Denne bilen har bare vært brukt av en eldre dame som bare har brukt den til og fra kirken hver søndag" :P

Haha! Ventet på den! Men heldigvis er det lett å se hvordan bilen har vært brukt. :)
:)

E_S

Sitat fra: geear på torsdag 28. oktober 2021, klokken 20:24
Sitat fra: E_S på torsdag 28. oktober 2021, klokken 14:34
Jeg har helt aversjon mot biler som har vært brukt rundt i byen i hullete gater, over trikkeskinner, lukeparkering med kantkjørte felger, småunger med søle og skitt inn og ut, siklende gneldrebikkjer og lignende, så var fornøyd med å finne en bil med knapt brukt baksete som hadde rullet stort sett Oslo-Fredrikstad og Oslo-Trysil. Hvor mye den har vært hurtigladet - tja. Forrige eier, som kjøpte den ny, mente at han oftest ladet litt i Elverum på vei til Trysil, men hadde ladestasjon på hytta. Ellers stort sett lading på jobb. Tar det ikke så veldig tungt, da kontinuerlig høy SOC har vist seg å være verre enn hurtiglading innen rimelighetens grenser. So far so good godt fornøyd med bilen, så er jeg spent på reklamasjonssakene mine neste fredag. ;)
Med alle aversjonene dine, så velger du å kjøpe en bil fra Oslo??! I mine øyne en av de verste plassene i landet å kjøpe bil fra, sammen med Finnmark eller noe. Trikkeskinner, kanter og lukeparkering, gørrtrange p-hus og så videre. Er det andre steder i Norge som gir bilene så mye juling?

Nå er det ingen andre områder i landet enn de store byene som har alt dette, da. Bare jeg slipper en bil som har herpet interiør og eksteriør er jeg fornøyd. :)
:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA