Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2 bakovervendte barneseter

Startet av casall, onsdag 06. oktober 2021, klokken 14:22

« forrige - neste »

casall

Hei,

Noen som benytter 2 bakovervendte barneseter? Funker det greit? Er det da i det hele tatt mulig for en voksen å sitte i midten?

erlendsellie

Sitat fra: casall på onsdag 06. oktober 2021, klokken 14:22
Hei,

Noen som benytter 2 bakovervendte barneseter? Funker det greit? Er det da i det hele tatt mulig for en voksen å sitte i midten?
Funker bra! Dette med 2 cybex sirona S. Jeg får selv plass i mellom, det gjør jeg ikke i vår Passat.
Dette er vel også 2 ganske breie stoler, tror jeg.

Sent from my LE2123 using Tapatalk


casall

Flott! Har samme setene selv, så det lover bra

markusthorsen

Ikke nøyaktig det du etterspør, men vi får plass til dette med god margin i vår Y. Nærmeste setet skal straks erstattes med samme sete som er på motsatt side, men da bakovervendt.

Jeg er 190cm og gode 100kg, men tror jeg skulle klart å skvist meg i midten der på mindre turer. Men om begge side setene er bakovervendt så får man ekstra "god" plass til skuldre.

Sent from my IN2023 using Tapatalk


GOS

Er vel en liten øvelse å komme seg inn i midten dersom en har to bakovervendte seter på sidene!?

Jeg er nok blitt for gammel til å gjøre den øvelsen ofte.

Jeg har to bakovervendte i min Model 3, ett bak passasjersetet og ett i midten. Da er det greit for en voksen bak førersetet. Men blir ikke godt å sitte der i mange timer tror jeg  (men 1 1/2 t har jeg sittet uten stort problem. Dattera mi (mor til de i barnestolene) har sittet der i flere timer på vei mellom øst og vestlandet, så det går an)

Men, så sies det vel at Model Y er noen cm smalere enn Model 3 i baksetet...
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

markusthorsen

#5
Sitat fra: GOS på torsdag 07. oktober 2021, klokken 06:25
Er vel en liten øvelse å komme seg inn i midten dersom en har to bakovervendte seter på sidene!?

Jeg er nok blitt for gammel til å gjøre den øvelsen ofte.

Jeg har to bakovervendte i min Model 3, ett bak passasjersetet og ett i midten. Da er det greit for en voksen bak førersetet. Men blir ikke godt å sitte der i mange timer tror jeg  (men 1 1/2 t har jeg sittet uten stort problem. Dattera mi (mor til de i barnestolene) har sittet der i flere timer på vei mellom øst og vestlandet, så det går an)

Men, så sies det vel at Model Y er noen cm smalere enn Model 3 i baksetet...
https://elbilforum.no/index.php?topic=57517.msg1000722.msg#1000722

MY er 3cm smalere, men de noe lavere seteputene helt ytterst gjør at man får utnyttet bredden bedre enn på M3. 

Sent from my IN2023 using Tapatalk

JLindberg

Sitat fra: erlendsellie på onsdag 06. oktober 2021, klokken 14:59
Sitat fra: casall på onsdag 06. oktober 2021, klokken 14:22
Hei,

Noen som benytter 2 bakovervendte barneseter? Funker det greit? Er det da i det hele tatt mulig for en voksen å sitte i midten?
Funker bra! Dette med 2 cybex sirona S. Jeg får selv plass i mellom, det gjør jeg ikke i vår Passat.
Dette er vel også 2 ganske breie stoler, tror jeg.


Er det to cybex sirona S montert med isofix?

erlendsellie

Sitat fra: JLindberg på torsdag 07. oktober 2021, klokken 14:23
Sitat fra: erlendsellie på onsdag 06. oktober 2021, klokken 14:59
Sitat fra: casall på onsdag 06. oktober 2021, klokken 14:22
Hei,

Noen som benytter 2 bakovervendte barneseter? Funker det greit? Er det da i det hele tatt mulig for en voksen å sitte i midten?
Funker bra! Dette med 2 cybex sirona S. Jeg får selv plass i mellom, det gjør jeg ikke i vår Passat.
Dette er vel også 2 ganske breie stoler, tror jeg.


Er det to cybex sirona S montert med isofix?

Riktig!
Det ene blir nok byttet ut med et Axkid Minikid 2 eller lignende snart, men dette fungerer bra nå. Anbefaler Isofix-guider for mye lettere montering.
Jeg har laget en egen profil for 'easy entry' for baksetet også, som stiller førersetet så lang frem det går.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA