Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Beste strømavtale?

Startet av elektro, onsdag 06. oktober 2021, klokken 09:50

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: arthur på onsdag 06. oktober 2021, klokken 21:28
Klarer ikke helt å finne ut hva jeg skulle bli krenket av, forslag? :D

Av jeg forteller deg hva du forteller meg  :D
Tesla Model Y                         2021-

arthur

Eller noe sånn. Ha en fortsatt fin aften! :+1:
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Olemann


Det er automatikk i at Tibber foreslås når noen spør om beste strømavtaler og det er på et forum for elbiler.
Sånn er det og sånn blir det ser det ut som. Det popper alltid opp. Har ikke noe imot Tibber, bare litt morsomt dette her.

Det skjer like sikkert som at når noen sier, "Hurra! Nå kan jeg hente den nye bilen min!"  Da er sjelden 1. respons "Gratulerer!" Men, det er;  "Når bestilte du?"   (Må jo sjekke om noen sniker i køen min....:-))

elektro

Hehe, godt sagt. Jeg har vært Tibber kunde selv i et par år, og ikke sett meg tilbake. Nå innser jeg imidlertid at det er problematisk å knytte alt for mye av smartstyringen i huset til én bestemt strømleverandør og deres app. Bygger hus i disse dager og kommer til å benytte systemer som er uavhengig av det.

Nå har vi for øvrig blitt tutet ørene fulle om at spotpris er det gunstigste, lenge. På den måten unngår jo strømleverandørene å tape penger. Mens forbrukerne kan nyte billig strøm når de trenger det minst.. ;)
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

arthur

Hvor mye betalte dere for den billige strømmen fra Tibber i går, i dag?  8)
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

hELgenen

Innbyggere sør for Trondheim betaler nå fort 2++ kr kwh inkl alle avgifter og nettleie gitt spot avtale. Det er rett og slett ekstremt.

Sjalabais

Ser det er litt frem og tilbake her, men har noen av dere faktisk byttet til fastprisavtale på strøm? Jrg vurderer det (fra tibber), men må da bruke opp siste bulk med vervebonus først også. :D
2012 Leaf Tekna

eisa01

#22
Sitat fra: Olemann på torsdag 07. oktober 2021, klokken 21:18
Det er automatikk i at Tibber foreslås når noen spør om beste strømavtaler og det er på et forum for elbiler.
Sånn er det og sånn blir det ser det ut som. Det popper alltid opp. Har ikke noe imot Tibber, bare litt morsomt dette her.
Hehe, sant det :)

Men Tibber har virkelig tilført noe nytt til bransjen, og de er en potensiell norsk unicorn som bidrar til å gjøre energiskiftet lettere. Er et par andre redelige strømleverandører som Klarkraft man kan bytte til, og Circle K har og kommet på banen

Forøvrig, som medlem av Elbilforeningen får man 750 kr Tibber bonus ;)
https://elbil.no/medlemsfordeler/stromavtale-fra-tibber/

geear

Sitat fra: Olemann på torsdag 07. oktober 2021, klokken 21:18

Det er automatikk i at Tibber foreslås når noen spør om beste strømavtaler og det er på et forum for elbiler.
Sånn er det og sånn blir det ser det ut som. Det popper alltid opp. Har ikke noe imot Tibber, bare litt morsomt dette her.

Det skjer like sikkert som at når noen sier, "Hurra! Nå kan jeg hente den nye bilen min!"  Da er sjelden 1. respons "Gratulerer!" Men, det er;  "Når bestilte du?"   (Må jo sjekke om noen sniker i køen min....:-))
Nå har det vært litt sånn at mange av de som har kjøpt elbiler liker å teste ny teknologi, er opptatt av pris, og/eller er opptatt av klima. Tibber faller rett inn der, både på teknologi og god pris med opprinnelsesgaranti. Å gå fra min netteier som strømleverandør, til Tibber med pulse, var helt enormt, og for meg som har solcelleanlegg i tillegg, så er det helt kanon. De har integrasjon mot inverteren min, så alt er i samme pakke. Men selv madammen (!!! Og enda en ! om du hadde kjent henne) sjekker Tibber-appen jevnlig.

Ferry

"En kompis av meg" har til og med latt seg lure til å gå rundt med t-skjorter fra Tibber, og attpåtil betale for det. Tibber skal ha for kremmerånden! Syns Tibber er genialt jeg. Garantert fornybarkraft til spotpris for 39,- pr. mnd. er ikke ille. Og appen inkl. alle muligheter den gir er definitivt verdt pengene. Jeg tror jeg skal klare å finne temmelig mange eksempler på software som koster mer og gir mindre. Hvis man utnytter en del av mulighetene Tibber gir, er det et bra kjøp. De kan styre elbillading, VVB, panelovner, varmepumpe osv. Pulse gir meg sanntidsdata for effekt, fasespenninger og fasestrømmer. Drar det lett inn i f.eks. Home Assistant, og kan bruke verdiene videre der. Alt dette for prisen av en kaffe og en bolle.

arthur

Å betale markedspris (spot) for kun 39 kroner er vel ikke særlig interessant når man kan få avtaler til spotpris (markedet) MINUS et par øre per kWt? Garantert fornybar? Ser du det på fargen eller på lukta?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

hELgenen

Tibber er en god avtale for de som vil ha spot avtale.Men så må en også huske på at spot prisene er ekstremt volatile og kan endre seg fort og mye. Akkurat i disse dager med ekstreme spot priser fremstår jo ikke Tibber som en god avtale for personer bosatt i Sør Norge. Alternativene har jo vært der lenge med fast pris avtaler som ligger godt under dagens spot - så spørs det jo hvor lenge spot prisene skal holde seg høyere enn fast pris avtalene.
Så det beste avtalen totalt sett er ikke så lett vite med sikkerhet. Men vil du kun ha spot pris - vel så er jo Tibber en ok leverandør

Ferry

Sitat fra: arthur på lørdag 09. oktober 2021, klokken 19:59
Å betale markedspris (spot) for kun 39 kroner er vel ikke særlig interessant når man kan få avtaler til spotpris (markedet) MINUS et par øre per kWt?

For min del er det interessant. 2 øre/kWh utgjør en kopp kaffe pr. mnd. med mitt forbruk. Neglisjerbart. Fordelen Tibber gir er mer verdt for min del.

Sitat
Garantert fornybar? Ser du det på fargen eller på lukta?

Jeg ser det på varedeklarasjonen hos NVE: https://www.nve.no/energi/virkemidler/opprinnelsesgarantier-og-varedeklarasjon-for-stromleverandorer/varedeklarasjon-for-stromleverandorer/
Den kan jeg skrive ut, krølle sammen og stappe inn i kjeften på alle som prater om at elbilen min kjører på kullkraft. Mens de selv putrer rundt på the devils fuel.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Sjalabais på lørdag 09. oktober 2021, klokken 09:59
Ser det er litt frem og tilbake her, men har noen av dere faktisk byttet til fastprisavtale på strøm? Jrg vurderer det (fra tibber), men må da bruke opp siste bulk med vervebonus først også. :D

Jeg byttet da det tydeligvis bare var jeg som tenkte det var en bra og ssfe ting å gjøre, til 43 øre per kWh. Nå er det nærmere 80 å binde seg. Om jeg hadde gjort det hvis min utløp i dag? Aner ikke.
Tesla Model Y                         2021-

arthur

Til dere som har Tibber og anbefaler det, hva har dere betalt per kWt i september?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA