Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Beste strømavtale?

Startet av elektro, onsdag 06. oktober 2021, klokken 09:50

« forrige - neste »

filtvet

Når jeg velger faspris hos Agva kommer det kun melding om at side ikke finnes :)

arthur

Ren spekulasjon, men; Kanskje de sliter litt og ikke har mulighet for å tilby den type avtaler lenger? For egen del vil jeg ikke vurdere det selskapet for tiden/lenger, men har hatt avtaler med dem tidligere, avtaler som ble dyre for dem og gunstig for meg!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Vidar_S

Sitat fra: arthur på fredag 19. november 2021, klokken 11:29
Ren spekulasjon, men; Kanskje de sliter litt og ikke har mulighet for å tilby den type avtaler lenger? For egen del vil jeg ikke vurdere det selskapet for tiden/lenger, men har hatt avtaler med dem tidligere, avtaler som ble dyre for dem og gunstig for meg!

De prøver nok å ta igjen litt av det tapte ja. En selger fra Agva ringte meg tidligere i uken  (etter at jeg nylig gikkk ut av en 1 mnd fastprisavtale hos dem) og prøvde å selge meg inn på en strømavtale med variabel pris der de skulle ha 150 øre/kWh. Jeg ble ikke helt overbevist for å si det sånn.

ToWalkOrDrive

Det en og må være obs på både når det gjelder strømselgere og forsikringsselgere (på vegne av Storebrand) som ringer til deg er at mange er "agenter" som tilbyr dårligere avtaler enn det du får om du går på strøm-sammenligningssider eller bestiller direkte på nettet. Så jeg ville heller gått inn på Forbrukerrådets side: https://www.strompris.no/
Tesla Model Y                         2021-

olemars

#64
For spotprisavtale lønner det seg lite å shoppe rundt, da er det best å velge den som er enklest å forholde seg til (ikke prøver seg på avtaler med negativt påslag og slikt) og tilbyr noe annet, f.eks gjør det lettere å spare strøm (det du faktisk kan få lavere strømregning av). For meg er Tibber best der, spesielt siden de også tilrettelegger for folk som vil lage løsninger selv. Påslag på normale spotavtaler er så lite i forhold til strømprisen at det er lite å spare på å finne den rimeligste med mindre du bruker vanvittig mye strøm.

For fastpris ville jeg valgt en leverandør som det er lite trolig havner i en stygg marginskvis, dvs best å velge noen som faktisk produserer strøm selv.

arthur

Lite å spare? Tja, med et forbruk på f.eks 20.000 kWt så vil en avtale med et påslag på 5,99 øre plus 39 kroner per måned og en avtale med negativt påslag på to øre og intet månedlig beløp, utgjøre en ikke ubetydelig forskjell i min verden, men lite eller mye er relative begrep.
Selv har jeg valgt fastpris med en reell produsent av strøm og med etterskuddvis betaqlinbg hvilket jeg er glad for.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Sjalabais

Sitat fra: Rævedilter på fredag 19. november 2021, klokken 09:44
Aukt straumpris og endret nettleige bryr nok 90% seg om, men om vaskemaskina bruker 1,1 kWh eller 0,9 kWh pr. vask bryr tilnærmet ingen seg om.
Det er sånt jeg mener: Hvor kommer dataene dine fra? "90%" og "ingen"? Jeg er vant med slike innlegg på Kvinneguiden, men ikke her.

Tibber er god på å illustrere kraftprisen gjennom døgnet. Med det kartellaktige strømmarkedet vi har bygget opp, synliggjør de enkelt og greit hvordan prisene er irrasjonelle. Og de selger strøm på en klar og gjennomsiktig måte. All den tid forbrukerrådet og andre gir useriøse strømselskap advarsler, så fortsetter jo de med sine strategier. Det er bunnløst med skrekkhistorier om noen av de største aktørene, slike som Norgesenergi, Fjordkraft, Agva.

Det er vel det som er poenget mitt: (Foreløpig) ingen lureri, slik andre også har sagt, og de har vært gode til å få frem noen viktige poeng i media. Slik som Motstraum (Motkraft?) nå også gjør.
2012 Leaf Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA