Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bør man slippe forbi biler om man kjører i fartsgrensen?

Startet av Hansi, tirsdag 03. august 2021, klokken 16:52

« forrige - neste »

trykkertor

Sitat fra: Hideyowife på torsdag 18. november 2021, klokken 14:51

På motorvei: Selvfølgelig, for da ligger man i fartsgrensen i høyre felt.
Fikk du meg deg at han skrev "stoppe og slippe forbi"?

KjellG

Hvorfor ikke starte kjøringen 5 minutter tidligere? Så kan alle de forbanna hobbyraserbilkjørerne ta seg en bolle.

2ris

Sitat fra: KjellG på fredag 26. november 2021, klokken 19:02
Hvorfor ikke starte kjøringen 5 minutter tidligere? Så kan alle de forbanna hobbyraserbilkjørerne ta seg en bolle.
Hvordan jeg velger å kjøre, og hvor fort jeg kjører, er da min sak. At noen velger å følge trafikkreglene er ikke mitt problem.

1317142119

Sitat fra: KjellG på fredag 26. november 2021, klokken 19:02
Hvorfor ikke starte kjøringen 5 minutter tidligere? Så kan alle de forbanna hobbyraserbilkjørerne ta seg en bolle.
Artig historie fra virkeligheten:

Jeg kjørte i kolonne med en annen bil med i3 på motorveien. Det var vinterfartsgrense på 100 km/t og jeg satt cruisecontrol på nøyaktig 100 km/t fordi copiloten i den andre bilen er nervøs for å kjøre for fort. Da vi kom frem til destinasjonen synes copiloten at dette gikk i overkant raskt. Vedkommende hadde kjørt i 110 hele veien selv om avtalen var at vi skulle kjøre i fartsgrensen på 100 km/t ...

Så hvis dette skjer på en landevei, at en bil som kjører i fartsgrensen på sitt speedometer tar deg igjen, så er din tid viktigere enn tiden til føreren i bilen som tar deg igjen?

For idioten som tar deg igjen må jo være en fartsbølle som burde dratt 5 minutter før?

Må være deilig å være så frakoblet fra livet at man kun evner å se seg selv og sine behov.

trykkertor

Sitat fra: 1317142119 på tirsdag 30. november 2021, klokken 17:12
Jeg kjørte i kolonne med en annen bil med i3 på motorveien. Det var vinterfartsgrense på 100 km/t og jeg satt cruisecontrol på nøyaktig 100 km/t fordi copiloten i den andre bilen er nervøs for å kjøre for fort. Da vi kom frem til destinasjonen synes copiloten at dette gikk i overkant raskt. Vedkommende hadde kjørt i 110 hele veien selv om avtalen var at vi skulle kjøre i fartsgrensen på 100 km/t ...

Så hvis dette skjer på en landevei, at en bil som kjører i fartsgrensen på sitt speedometer tar deg igjen, så er din tid viktigere enn tiden til føreren i bilen som tar deg igjen?

For idioten som tar deg igjen må jo være en fartsbølle som burde dratt 5 minutter før?

Må være deilig å være så frakoblet fra livet at man kun evner å se seg selv og sine behov.

Her endrer du premissene for debatten.
Kanskje du skal lese første post én gang til:

SitatJeg kjører i fartsgrensen i Leafen min (målt etter GPS, klar over at speedometer på Leaf er unøyaktig), bør jeg stoppe og slippe forbi biler eller ikke?

Counterpointer

Denne tråden har forlatt OP sin problemstilling for lenge siden.

Litt interresant at den fremdeles får innspill siden det meste er grundig belyst.

hanche

Det generelle temaet er tydeligvis noe som opptar folk. Selv har jeg forlengst mistet oversikten over alle sidesporene som er oppstått underveis. Når noen kommer med et nytt innlegg, aner jeg ikke hvilket sidespor de befinner seg på, eller om de har laget et nytt et. Men det er kanskje kjekt å ha en plass hvor alle kan kverulere fritt og uhemmet? Så kan man heller være saklig i andre deler av forumet.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA