Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Falske" alarmer fra Bluelink

Startet av haraldk, torsdag 09. september 2021, klokken 21:28

« forrige - neste »

haraldk

Er det flere enn meg som mottar "falske" alarmer fra Bluelink?

Har hatt bilen én uke og mottar stadig vekk meldinger om at bilen ikke er låst. Både gammel og ny app (kom i går, begge er installert på min telefon) kommer med meldingene:

[Alarm]
Dør(er) ikke lukket.
Kontroller bilens status.

[Alarm]
Door(s) not locked.
Please check vehicle status.

Bilen er faktisk låst, og sjekk av status (fysisk og via app) viser det samme.

Et lite irritasjonsmoment  ::)

haraldk

Har ikke kommet flere falske alarmer de siste døgnene. Tilskriver det overfølsomme sensorer i en ny bil med tighte dører  :-\

Joey Pedersen

Riktig det du beskriver men det kan også forekomme senere også bare så du er klar over det. Den meldingen som kom løser seg når du låser bilen via bluelink appen.
Mvh
Joey Pedersen

Hen9ng

Merker en vesentlig forbedring på dette i den nye BlueLink appen som har kommet  :+1:

Svolar

Tilbake til masse feilmeldinger fra bilen. Lavt batteri, ulåst dører og appen viser 12 % og 368 km. Det hadde jo vært noe😊

turfsurf

Sitat fra: Svolar på mandag 25. oktober 2021, klokken 15:40
Lavt batteri, ulåst dører og appen viser 12 % og 368 km. Det hadde jo vært noe😊
Da skulle jeg og vært fornøyd med rekkevidden :D
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Skeptikeren

Min viser 0% inni mellom, selv på 30 mil  :police:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA