Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Droppe service på Citigo?

Startet av nilsen33, mandag 04. oktober 2021, klokken 20:45

« forrige - neste »

nilsen33

Kjøpte en Skoda Citigo for litt over et år siden som nærmer seg 30000 kjørte kilometer. Bilen begynner nå å mase om service. Møller bil vil ha rundt 4000 kroner for service og det er jeg litt usikker på om jeg vil betale. Jeg vurderer å utsette service noen år og heller sette den inn når bremsevæsken bør byttes om noen år. Hva tenker dere? Er det service penger ut av vinduet eller bør jeg hoste opp penger og ta bilen på service?

Bigdrago

Er garantitiden utgått tar du service feil. Dvs skifter kupefilter og evnt bremsevæske når du ser den mørkner til.
Er du innenfor garanitid lar du er annet godkjent verksted ta servicen, da opprettholdes garantien.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

små_bil_elsker

Er jo stor misforståelse angående når man skal utføre service og om det er nødvendig eller ikke. Har bilen service avtale på Møller, altså 45.000km/3år så spiller det ingen rolle - det er gratis. Dessuten service hos en annen aktør er mellom 1800 - 2600,- (det sjekket jeg selv av ren nyskjerrighet).

- NEI -, det påvirker ikker garantien, men! Du må huske på at dersom en spesifikt del svikter pga. manglende periodisk service og forårsaker problemer/utløser sier vi ringvirkningen på at noe annet rykker kommer du ikke til å få det dekket under kategori som ''garantisak''.
VW e-up! 2014
Skoda Citigo iV e 2020

arthur

Er det ikke påviselig årsakssammenheng mellom problemet/feilen som har oppstått og manglende utført service så gjelder garantien.

Kupefilter kjøpes på nettet og tar som regel fem minutter å skifte selv.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA