Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bruk av brikke på Zaptec pro i sameie.

Startet av Vollis47, mandag 04. oktober 2021, klokken 18:19

« forrige - neste »

Vollis47

Vet at det er mulig å bruke brikke til å åpne ladeboks for lading. Per i dag har vi ikke slike i vårt sameie. Spørsmålet er om det er mulig å bruke brikke eller app på noen ladebokser i et anlegg uten at de andre også må bruke brikke eller app? Hensikten er at 2-3 bilister kan dele på en ladeboks ved at disse har hver sin brikke som identifiserer dem. Eller er det slik at om en boks skal bruke brikke, så må alle gjøre det?
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Daniel_0007

Jeg har zaptec pro i nabolaget og her er det opp til hver bruker om de ønsker å sette opp brikke, så ja er nok mulig å kun ha det på noen bokser
Model 3 2019 LR Rwd

TB

Bruker ikke brikke her jeg bor pr nå - men, jeg testet det når anlegget var nytt.

Den gangen var det slik at enten måtte alle, eller ingen benytte brikke.

Å gjør som beskrevet - flere deler en ladeboks går fint, men meg bekjent må alle da benytte brikke - da boksen er låst. Men, dette kan være endret nå - i så fall enklere å implementere.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Griffel

Ikke noe problem. En ladeboks kan ha mange brukere med hvert sitt brukernavn.
Brikkene er tilordnet brukernavnet, og det spiller da ingen rolle om en starter lading med App eller brikke. Laderapport kan tas ut på bruker.
Den enkelte bruker tilordner selv brikken(e) til sitt brukernavn.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA