Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ryggekamera og mørke

Startet av Janpihl, mandag 04. oktober 2021, klokken 07:46

« forrige - neste »

Ledam

Hvis det er skiltlyset som lager problemet er det vel bare en quickfix i SW. Slå av skiltlyset når bilen rygger.

Jeg var også skuffet over ryggekamera i mørket. Mye dårligere enn min forrige bil (2018 modell). Trodde at sånne løsninger bare ble bedre og bedre for hver nyere bilmodell.

Olemann


Det er ikke alt som blir bedre og bedre med tiden nei....min 1. bil hadde ikke sikringer, men en kveil med løs smelte-tråd, så rev man bare av en passende bit og satte mellom to lameller, dermed slapp man styre med mange ulike typer sikringer og hadde alltid reserve med seg.... (om noen skulle lure, jeg tilhører ikke Instagram generasjonen og har hatt lappen noen år:-))


mroek

Jeg har designet en slik dings nå:

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Før og etter:
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Forumreglene tillater meg ikke å poste link til filene, siden de ikke er gratis.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

daktari

Hvordan går man frem for å få printet en slik? Vil gjerne slippe å kjøpe printer...
Finnes print-sentere? Kan du printe?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

mroek

Sitat fra: daktari på onsdag 03. november 2021, klokken 16:51
Hvordan går man frem for å få printet en slik? Vil gjerne slippe å kjøpe printer...
Finnes print-sentere? Kan du printe?

Jeg har et samarbeid med en norsk nettbutikk som printer og selger noen av tingene jeg har laget (da får jeg en liten kommisjon), og denne dingsen vil etter all sannsynlighet bli lagt ut på den butikken i løpet av forholdsvis kort tid. Vet ikke om jeg en gang kan si hva butikken heter uten at noen rapporterer til admin/moderator (har opplevd dette før her inne). Jeg kan eventuelt legge ut en post under kjøp og salg, men der er det jo "ingen" som faktisk leser (har fått flere poster flyttet dit for å dø).
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

E-Trond

Kan ikke du bare legge en link i signaturen din?
"Samarbeider med :www....
Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

mroek

Sitat fra: E-Trond på onsdag 03. november 2021, klokken 18:02
Kan ikke du bare legge en link i signaturen din?
"Samarbeider med :www....
Det er muligens en god ide, om det ikke da fører til at absolutt alle mine poster må legges under kjøp og salg...
Prøver det, så ser vi hva som skjer.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Roy Aasen

Jeg venter. Hylla til midtkonsollen var perfekt, så regner med det samme her :)

hakotorg

Har du testet spyleren av kamera etter du festet «dingsen»? Hvordan var det? Ikke noe problem?
Hadde tenkt å lage selv, men det var jo en ok pris på filene.

mroek

#25
Sitat fra: hakotorg på onsdag 03. november 2021, klokken 19:07
Har du testet spyleren av kamera etter du festet «dingsen»? Hvordan var det? Ikke noe problem?
Hadde tenkt å lage selv, men det var jo en ok pris på filene.

Har ikke testet det, men forventer ikke noe problem. Spyledysen har fri tilgang til linsa fremdeles, og selve "hooden" peker jo loddrett nedover, så det kan ikke samles noe væske der.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

amrois

Hei mroek! Nok en smart løsning. Jeg ønsker å bestille så snart det er mulig. Legger du ut en post når nettbutikken har varen?
ID4 Pro Perf Tech

mroek

Sitat fra: amrois på onsdag 10. november 2021, klokken 14:47
Hei mroek! Nok en smart løsning. Jeg ønsker å bestille så snart det er mulig. Legger du ut en post når nettbutikken har varen?

Jepp. Antar det ikke blir så veldig lenge til. De måtte bare få bestilt inn noe skikkelig monteringsteip først.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

atrus

#28
Det er fler som har slike løsninger https://www.vwidtalk.com/threads/a-better-backup-camera-hood-camhood-to-improve-camera-picture-quality-at-night.3542/ Men dette er jo noe VW må fikse. Begynne å betale for hjemmesnekrede løsninger for å fikse designfeil til en ny bil til en halv million, hører ingen steder hjemme.

Når det er sagt, er det jo morsomt å se slike kreative løsninger. Men er det noen som har tatt dette opp med forhandler og fått svar på om dette er noe det jobbes med for å løse?

mroek

Sitat fra: mroek på onsdag 10. november 2021, klokken 15:03
Sitat fra: amrois på onsdag 10. november 2021, klokken 14:47
Hei mroek! Nok en smart løsning. Jeg ønsker å bestille så snart det er mulig. Legger du ut en post når nettbutikken har varen?

Jepp. Antar det ikke blir så veldig lenge til. De måtte bare få bestilt inn noe skikkelig monteringsteip først.
Produktet er nå tilgjengelig.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA