Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler - Oppsamlingstråd

Startet av Bigdrago, søndag 03. oktober 2021, klokken 19:04

« forrige - neste »

Bigdrago

Kjekt med egen tråd for Enyaq nå som folk har begynt å få bilene sine. 👌
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Sverre_E

Her er mine feil:

  • En bug gjorde at kontroll av temperatur i baksetet ikke lot seg justere. Fikset raskt
  • Krøllet list i takluke. En liten skjevhet som utviklet seg. Verksted venter på deler. Ingen lekkasje.
  • En kommunikasjonsenhet måtte skiftes. Feilen gjorde at bilen ikke var online, og ikke lot seg koble til app. Det tok litt tid å oppdage hva som var feil.
.
Vi har nå passert 12000km, og det har vært lite å irritere seg over.

(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

Zubzero

Sitat fra: Sverre_E på mandag 04. oktober 2021, klokken 16:46
Her er mine feil:

  • En bug gjorde at kontroll av temperatur i baksetet ikke lot seg justere. Fikset raskt
  • Krøllet list i takluke. En liten skjevhet som utviklet seg. Verksted venter på deler. Ingen lekkasje.
  • En kommunikasjonsenhet måtte skiftes. Feilen gjorde at bilen ikke var online, og ikke lot seg koble til app. Det tok litt tid å oppdage hva som var feil.
.
Vi har nå passert 12000km, og det har vært lite å irritere seg over.
Var buggen den at det står en hengelås på displayet der du kan justere temp bak? Hvordan løste du det?

Sverre_E

Sitat fra: Zubzero på mandag 04. oktober 2021, klokken 19:51
Var buggen den at det står en hengelås på displayet der du kan justere temp bak? Hvordan løste du det?
Husker ikke helt visningen som var bak. Men det hjalp ikke å låse opp fra hovedskjermen, som normalt ville aktivert styring bak. Det ble løst hos forhandler.
(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

k-pax

Kjøpt nettopp en tyskimportert, av VIN-nummeret tror jeg produksjon var oktober 20.
Merket meg forsøk på å velge kartet i nattmodus (auto eller natt) - ikke gjør noe forskjell.

Ellers har det kun vært et par fryste infotainmentskjerm.

Har mye å finne ut av :)

Bilectric

Sitat fra: k-pax på torsdag 07. oktober 2021, klokken 15:12
Kjøpt nettopp en tyskimportert, av VIN-nummeret tror jeg produksjon var oktober 20.
Merket meg forsøk på å velge kartet i nattmodus (auto eller natt) - ikke gjør noe forskjell.

Ellers har det kun vært et par fryste infotainmentskjerm.

Har mye å finne ut av :)

Jeg har samme problem med at kartet aldri vises i nattmodus uansett om det er innstilt på natt eller auto (og nær/fjernlys er tent pga. mørke). Lyset fra kartet blir derfor distraherende når det er mørkt, og dette er ganske irriterende. Samtidig har jeg sett bilder av kart i Enyaq FB-gruppe og YouTube-videoer der kartet vises i nattmodus.

Noen som har funnet ut av dette?

jahallo

Gått ca 12 000km, noen småfeil men stort sett fornøyd

- Ved et par anledninger har alt av systemlyder vært KJEMPEHØYT!!!!!!!!!!!!!!!!!! etter at vi skrudde på bilen. Restarte infotainment (trykk og hold 10+ sek) fikset dette.
- Ett tilfelle av konstant hakk-i-plata-lyd fra infotainment etter oppstart, akkurat som om oppstartsmelodien har hengt seg opp. Restart av infotainment fikset dette.
- Noen tilfeller av 'travel assist ikke tilgjengelig', mulig den kjente sensorfeilen i rattet, forsvinner uansett etter en stund. Forsåvidt ok nok med feilmelding på dashbordet, men er pling hvert 2. sek virkelig nødvendig?
- Noen tilfeller av infotainment ikke vil spille av radio/lyd fra telefon eller gir tilgang til lydinstillingene.
- Mulig dette ikke akkurat er en feil, eller at det er en naturlig forklaring, men tilfeller av ikke akkurat imponerende ladehastighet dersom batteriprosenten ikke er lav nok når man starter hurtiglading. Startet sist på ca 30% på 150kW-lader, etter lang tur, fikk 50kW effekt. Til sammenligning lader vi med 100+ kW ved 30% dersom vi startet ved ca 10%.

Ventemann74

#7
Kanskje ikke helt i henhold til temaet i tråden, men lurer på om det er flere enn meg som har fått beskjed om at Quartz grey utgår og at dere må bytte farge på bilen?? Fikk også høre at Skoda sliter med å skaffe 19 toms dekk..

Kav2

Feil hos meg: Fotsensor i bakluke funker ikke. Prøvd det meste - forhandleren tok også en titt uten å få det til, så den må inn en hel dag til feilsøking.
24 kwh Leaf 2014
Philips Barbermaskin

Stip

Det "smekker" litt i høgtalarane ved oppstart av og til. Er dette normalt?

Tafsern

Sitat fra: Stip på søndag 12. desember 2021, klokken 16:59
Det "smekker" litt i høgtalarane ved oppstart av og til. Er dette normalt?

En gang iblant kommer det en kneppelyd ja. Virker å være "normalt" fordi det er sånn som skjer, har ingen betydning og mange som opplever det en sjelden gang iblant.

Stip


Rusalka

80x, motatt mai 2022 kjørt ca 13 000 km.
Stort sett kjempefornøyd.
Oppdaget i dag en litt (ok, kanskje ubetydelig) feil ...
Det "stilige" velkommen lyset som lyser opp bakken ble plutselig ikke så stilig lenger.....
Dette skjedde på begge sider av bilen.
Har ikke vasket bilen i maskin.
Noen andre som har sett noe lignende ?
Burde vel holdt litt lenger ?

ElektronVolt

Sitat fra: Rusalka på torsdag 17. november 2022, klokken 12:04
80x, motatt mai 2022 kjørt ca 13 000 km.
Stort sett kjempefornøyd.
Oppdaget i dag en litt (ok, kanskje ubetydelig) feil ...
Det "stilige" velkommen lyset som lyser opp bakken ble plutselig ikke så stilig lenger.....
Dette skjedde på begge sider av bilen.
Har ikke vasket bilen i maskin.
Noen andre som har sett noe lignende ?
Burde vel holdt litt lenger ?

Det er en helt vanlig feil. Du har får byttet disse på garanti.

Hønefossmodelx

Vår Enyaq har begynt å lage et smell hver gang vi kjører til jobb om morgenen. Det virker som at bremsene bak henger på. I dag var det så ille at jeg måtte kjøre noen meter før høyre bakdekk løsnet. Har bestilt time på verksted nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA