Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Valet mode

Startet av dragmore, søndag 03. oktober 2021, klokken 11:29

« forrige - neste »

dragmore

hei, jeg opplevde noe merkelig her omdagen. Parkerte bilen på gardermoen for pickup av et av de lokale "parkerings" selskapene. Satte bilen i valet mode, slo den av og på igjen for å verifisere pin kode etc.
Når jeg kom tilbake fra reisen min på 5 dager, hentet jeg bilen og opplevde at valet mode var slått av..
Hvordan kan dette ha skjedd? Enten har de "gjetta" pin koden, eller så blir valet mode slått av automatisk etter x timer.. Tanker folkens?
Tesla Model S75D -2017  - HW3.0+MCU2.0 oppgradert, nå med nye HW3.0 kameraer!

JorEl

Kom batteriet under 20% siden da slår vel dogmode og sentrymode seg av? Kanskje noe her?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

dragmore

Sitat fra: JorEl på søndag 03. oktober 2021, klokken 12:43
Kom batteriet under 20% siden da slår vel dogmode og sentrymode seg av? Kanskje noe her?

Tipper at batteriet var på ca. 75% på starten av ferien, og var på ca. 25% etter 5 dager... Sikkert, som du nevnte, sentry mode.. kan være at det var årsaken..
Tesla Model S75D -2017  - HW3.0+MCU2.0 oppgradert, nå med nye HW3.0 kameraer!

Motorwatt

Sentry er en strømtyv, og hindrer vel også at bilen går i søvnmodus.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA