Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekreftet oppvarming/avising av bilen fra app, uten å være tilkoblet lader?

Startet av 2ris, søndag 03. oktober 2021, klokken 09:05

« forrige - neste »

2ris

Hei! Fant ingen innlegg som går på akkurat dette. Er det noen som har testet og kan bekrefte at man kan forvarme bilen fra appen (ikke forhåndsinnstilt i bilen), også når bilen ikke er tilkoblet lader? Og at dette funker også når den ikke er i direkte luftlinje?

daktari

På spørsmål 1) ja.

2) hva mener du med direkte luftlinje? Jeg har startet forvarming når bilen har vært flere km borte. Men ikke på andre siden av kloden.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hELgenen

Forvarming fungerer så lenge man har mobildekning - så det burde gå greit om bilen står i Tromsø og du selv står i Tasmania for å si det slik. Det er 4G som brukes  - ikke WIFI og ikke noe blåtann.


Bjoris

Det er ikke fjernkontroll som på en dieselvarmer så eneste gangen bilen ikke fungerer på dette er når den kjøres inn i garasjeanlegg uten dekning, det skjer med oss, men det blir det samme på alle biler...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA