Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vinterhjul - noen gode pakker?

Startet av tornaldo, torsdag 30. september 2021, klokken 20:18

« forrige - neste »

tornaldo

Tilbudet på vinterhjul fra Møller var en 19" "MT"- felg med Nokian dekk til kr 23000. Altså en Møller-felg, så egentlig middels lite interessant.

Noen som har fått andre gode pakketilbud til bilen, fra 3. partsleverandører?
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

SolEL

har noen erfaring med byttdekk.com?
sakser ut dette 20" pakketilbudet
Goodyear UltraGrip Performance +
MSW 48 Matt Black
Pakke pris
Kr. 5393 x 4  = 21 572
med bolter montering kommer i tillegg. De sier at de har avtaler med monteringsverksteder. De har andre felger også. Den over er ikke den rimligste.
Goodyear skal våre bra på våt vei
Hva synes dere?

torgo

Vi går for Dekk1 sitt tilbud pr biltype: https://www.dekk1.no/dekk-og-felg#bilmodeller

Lett en del rundt og har ikke funnet noe rimeligere p.t. for continental sine dekk. Sparer ca 7000 mot Møller sitt tilbud.

SolEL

 :+1:Bra jobba matcher pris med byttdekk men da med 20" greit kanskje med litt større hjul på så stor bil. obs! googlet byttdekk og noen påsto att de hadde fått gamle dekk derfra så jeg tør ikke alikevell Lettere å klage i butikk

SolEL

Veldig fine felger du fant forresten fra dekk1 mye finere enn Skoda Møller jeg vurderer å slå til Takk for tips!

SolEL

Så fant jeg noen lekkre felger fra Felgteknikk (First Stop?)
ZITO ZF01 SORT - SMIDDE FELGER! GRATIS FRAKT!
Til salgs
fra 2 090 kr  men 19" rett under 10 000 kr pluss dekk
ikke sikker om de passer Enyaq enda men kommer nok
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=187147279

Lysthuset

Sitat fra: SolEL på torsdag 14. oktober 2021, klokken 18:43
Så fant jeg noen lekkre felger fra Felgteknikk (First Stop?)
ZITO ZF01 SORT - SMIDDE FELGER! GRATIS FRAKT!
Til salgs
fra 2 090 kr  men 19" rett under 10 000 kr pluss dekk
ikke sikker om de passer Enyaq enda men kommer nok
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=187147279

Interessant!
Supert om deler det du ender opp med 😉👍🏼

Ledam

Sitat fra: torgo på torsdag 14. oktober 2021, klokken 12:23
Vi går for Dekk1 sitt tilbud pr biltype: https://www.dekk1.no/dekk-og-felg#bilmodeller

Lett en del rundt og har ikke funnet noe rimeligere p.t. for continental sine dekk. Sparer ca 7000 mot Møller sitt tilbud.

Er det mulig? Når du kjøper vinterdekk sammen med bilen er det ikke moms på vinterhjul. Når du kjøper  vinterhjul hos dekk1 er det moms. Hvordan kan du da spare 7000kr?

Jørgen von Schnellfahrer

Seriøst? Blir billigere fordi man handler fra en forhandler som konkurrerer i et marked og ikke puttet moms + ekstra høy fortjeneste i egen lomme.

Sitat fra: Ledam på lørdag 16. oktober 2021, klokken 12:32
Sitat fra: torgo på torsdag 14. oktober 2021, klokken 12:23. Når du kjøper  vinterhjul hos dekk1 er det moms. Hvordan kan du da spare 7000kr?
Kia Soul EV Exclusive 2016 grå

Merce

Sitat fra: Ledam på lørdag 16. oktober 2021, klokken 12:32
Er det mulig? Når du kjøper vinterdekk sammen med bilen er det ikke moms på vinterhjul. Når du kjøper  vinterhjul hos dekk1 er det moms. Hvordan kan du da spare 7000kr?
Sier vel bare litt om hvilken fortjeneste Møller har...

Rusalka

Når jeg går inn på Dekk1 får jeg ferdig monterte dekk (premium) til ca 21500 kr.
Møllers tilbud med originalfelger (19") var på 23000.
Differansen er altså bare på rundt 1500 kr.
Hvor kommer 7000 kr fra ??  (andre dekk-kvaliteter ?)
Eller har man regnet ut hva de originale ville kostet med mva ? (da har kjøper egentlig ikke spart 7000 kr ... kun 1500, resten har Møller spart..... :))



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA