Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Endringer på elbilstatistikk.no

Startet av CastorFiber, mandag 18. oktober 2021, klokken 21:37

« forrige - neste »

CastorFiber

Jeg venter som så mange andre på bil. I ventetiden fordriver jeg tid med å kikke på elbilstatistikk.no i ny og ne. Der har jeg fått opp diverse varianter av bilen, som Enyaq 60, Enyaq 80, Enyaq 80X og til sist bare Enyaq. Greit nok det, og skjønner at det har noe med datagrunnlaget å gjøre.
I dag dukker det bare opp en variant, kun Skoda Enyaq. Andre som har merket det samme?
Det kunne jo vært greit å se hvor mange 80X som registreres for tiden, for eksempel. 🙂

hav4rd

Det ser ut som de har slått sammen alle registreringer av Enyaq, uavhengig av type.
Det samme gjøres f.eks for ID.4, her skilles det ikke på om det er med eller uten GTX.

Samtidig er det separate statistikker for de ulike variantene av både Mercedez EQA og EQC. Det beste hadde nok vært om de var konsekvente, slik det er nå fremstår statistikken litt rotete.
ID.4 GTX (2022)

batterimannen

Burde hatt de slått sammen og så kunne man trykke pil ned eller + og fått inndelingen i de ulike modellene (50, 60, 80, 80X)
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA