Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Om du er på interessent listen, skal du kjøpe?

Startet av BubbaJoFet, torsdag 30. september 2021, klokken 17:55

« forrige - neste »

BubbaJoFet

Hadde bedt om avklaring på disse motstridende punktene, å kunne gå vekk fra avtalen uten kostnad er en fin ting om en må vente i 3-4 mndr. Innen den tid er det rekkevidde tall, ladehastighet og vinterrelaterte problemer tilgjengelig på nettet.

kaffenons

Min levering er flyttet fra slutten av oktober til 4 måneder etter ordre, dvs februar. Er det flere som har opplevd dette? Jeg har heller ikke blitt kontaktet av NIO enda, noe som er litt rart siden leveringstiden er forandret.

BubbaJoFet

Gratulerer med kjøp av bil, hadde ringt og sjekket hva som har skjedd.

Vet ikke om så mange andre på forumet som har bestilt. Silisium holder på, jeg venter på litt avklaringer rundt BaaS og etter-kjøp av batteri. Tror det kan komme noe neste uke.

Håper du får bilen som først planlagt og deler litt erfaringer med utleveringen. 

Silisium

Hei

Update: Nio skal komme tilbake til meg rundt motstriden i kjøpsavtalen (slik jeg ser det).
Tilsynelatende skal det være et internt møte med bla. salgssjef om temaet.

Det er litt underlig at de ikke har fått plass dette.
Poster melding her når jeg får svaret.

/S

Silisium

#49
 14 dagers angrefrist:
• 14 dagers angrefrist gjelder all netthandel, uavhengig av om kunden har vært på prøvekjøring, bestilt bilen hjemme eller på NIO House.
• 14 dagers angrefrist begynner å løpe fra utleveringsdato
• Det tilkommer i utgangspunktet ingen kostnader ifb med bruk av angrefristen/tilbakelevering, men det kan komme påkost dersom skader
• 14 dagers angrefrist gjelder ikke hvis kunden har signert en papirutgave av kontrakten
• 14 dagers angrefrist gjelder ikke for bedriftskunder, uavhengig av ovenstående

Kunde trekker seg fra kjøp før utlevering:
• Kunden må betale 10% av kjøpssum dersom kunden trekker seg mellom signering og utlevering.


Edit: det siste punktet «står» jo fortsatt, fortsatt ikke klart meg.. :-[
Noen kommentarer?

Edit2: Jeg tolker det dithen: 10% gebyr hvis man trekker seg før utleveringsdato (uavhengig av papir/nett), deretter løper 14 dagers fri angrerett etter utlevering.

(må vel være fordelaktig for NIO at folk evt. trekker seg før utlevering)?

Daniel_0007

Sitat fra: Silisium på mandag 11. oktober 2021, klokken 16:47
14 dagers angrefrist:
• 14 dagers angrefrist gjelder all netthandel, uavhengig av om kunden har vært på prøvekjøring, bestilt bilen hjemme eller på NIO House.
• 14 dagers angrefrist begynner å løpe fra utleveringsdato
• Det tilkommer i utgangspunktet ingen kostnader ifb med bruk av angrefristen/tilbakelevering, men det kan komme påkost dersom skader
• 14 dagers angrefrist gjelder ikke hvis kunden har signert en papirutgave av kontrakten
• 14 dagers angrefrist gjelder ikke for bedriftskunder, uavhengig av ovenstående

Kunde trekker seg fra kjøp før utlevering:
• Kunden må betale 10% av kjøpssum dersom kunden trekker seg mellom signering og utlevering.


Edit: det siste punktet «står» jo fortsatt, fortsatt ikke klart meg.. :-[
Noen kommentarer?

Edit2: Jeg tolker det dithen: 10% gebyr hvis man trekker seg før utleveringsdato (uavhengig av papir/nett), deretter løper 14 dagers fri angrerett etter utlevering.

(må vel være fordelaktig for NIO at folk evt. trekker seg før utlevering)?


som jeg sa før, de fleste merker har sånn klausul men mulighet for å trekke seg før bilen har begynt å bli bygd men tipper nio gjør som tesla og lager en Haug med biler med forskjellige farger så matches man med biler som allerede bygd evt er på vei over.
Model 3 2019 LR Rwd

Fossilbil

Det frister bra å slå til på en ES8 for min del, noen har vel tidligere nevnt bekymringen vedrørende at en Facelift muligens ikke er langt unna.

Denne her sier vel at den modellen som produseres nå er facelift ?

https://daydaynews.cc/en/car/amp/524109.html

BubbaJoFet

Det er vel uttalt fra NIO at ES8 ikke får ET7 hardware med det første, så vil tro at heller en ny versjon er neste steg for modellen. Før det skal ET7 settes i produksjon og es6/ec6 (antagelig) faceliftes. Så dagens es8 blir værende en stund. De underliggende kvaliteter med interiøret, størrelsen og komforten trenger ikke noe oppdatering. Så må en krysse fingrene for at ladehastighet, UX og NIO Pilot blir bedre med tiden. 

elektro

Teslabjørn snakket om at NIO Pilot ikke fungerer over 130 km/t, som er en reell hastighet på ca. 125 km/t. Ettersom jeg forstod gjelder dette også adaptive cruise control? Grunnen skal være begrensninger mht. radar. Ikke noe stort problem i Norge, men litt kjedelig nedover i Europa. Og det antyder vel at hardware fra ET7 bør komme til ES8 også, veldig snart?

Hos Audi f.eks, fungerer adaptive cruise control og active lane assist til sammenligning opp til 250 km/t. https://www.audi.no/no/web/no/magasinet/tips-og-rad/assistentsystemer.html
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

BubbaJoFet

Eller så ønsker en ikke å irritere kinesiske myndigheter ved å tilby assistert kjøring langt over høyeste fartsgrense i Kina, 120 km/t. Som med Polestar, så virker det som NIO ansatte i Norge vet svært lite om bilens indre.

elektro

Meget mulig det har noe med saken å gjøre. Og strengt tatt er det ikke noe problem i Norge. Min bekymring ville uansett vært at ES8 kommer med en facelift, eller i alle fall ny hardware, samt USB-C, oppgradert stereo etc, som ET7, allerede neste år.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Øyvind.h

Stakk innom Nio house i dag og må si jeg synes totalpakken er god for de som trenger stor bil. Tøft design forfra, litt tam fra siden og kul bakfra. 2 av bilene var 6 seter og en var 7 seter.
Min konfig ender på 759 med bortimot alt utstyr, 100kWh og hengerfeste. Det er en ganske god deal. Massasjen synes jeg ikke var noe særlig, men ventilerte seter er på plass.
Om vi går tilbake til bil med mer enn 5 seter tenker jeg dette er førstevalget pt. Honqi blir litt for stor.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

BubbaJoFet

Må vel innrømme at 6 seteren til Honqi er en veldig fin bil, elektriske justerbare ventilerte seter på andre seterad. Den som hadde hatt en privatsjåfør i tillegg...

Er det noen som har fått en ES8 og har noe å dele? Synes det er litt stusselig at det kun er Tesla Bjørn som produserer noe som helst om bilen. Og det er litt ymse innhold...for å si det pent. Er ikke DN, Dinside, finansavisen m.fl. interessert uten å kunne teste batteribytte?

ctr46

Sitat fra: BubbaJoFet på tirsdag 26. oktober 2021, klokken 19:45
Må vel innrømme at 6 seteren til Honqi er en veldig fin bil, elektriske justerbare ventilerte seter på andre seterad. Den som hadde hatt en privatsjåfør i tillegg...

Er det noen som har fått en ES8 og har noe å dele? Synes det er litt stusselig at det kun er Tesla Bjørn som produserer noe som helst om bilen. Og det er litt ymse innhold...for å si det pent. Er ikke DN, Dinside, finansavisen m.fl. interessert uten å kunne teste batteribytte?

Hva kunne du tenkt deg å vite?
.

BubbaJoFet

Utlevering, hjemmelading på 3 fas 16A/ 1fas 16A eller 1 fas 32A, komfort på vinterdekk, happy life?

Stemmer det at en får gratis lading ut 2022 via plugsurfing.

Finnes det rammer for kjøp av batteri senere som du får ved kjøp? I BaaS kontrakten neves det som øyeblikkelig stans av leien, men ikke noe mer enn det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA