Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mikrofonstøy

Startet av Silkefot, onsdag 29. september 2021, klokken 22:58

« forrige - neste »

Silkefot

Mange har klaget på lyden når de blir ringt opp av noen i en model X med handsfree, men er det noen som har prøvd på en fix? Hos meg er det fånyttes å bruke handsfree over 60 km/t uten å heve stemmen betraktelig. Jeg tenker at enten må det gå ann å installere noe på mobilen som filtrerer støy eller så må det være mulig å fysisk isolere mikrofonen fra støyen på utsiden. Noen som har et triks i ermet?
Bosted Fetsund
Eier:
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Eide:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

o.b.lix

Handsfree gikk fra ubrukelig til veldig bra når jeg byttet fra mcu1 til mcu2.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

k1

En ~20.000kr fix med andre ord  ???

Jeg har MCU1 og har ikke det problemet, så det er vel ikke knyttet til MCU?

Øyvind.h

Har bare erfaring med 2016 og 2018 Model X (sistnevnte med MCU1), men min erfaring er at handsfree i X er litt så som så. Det var en del bakgrunnsstøy i begge. Det fungerer, men en del støy (for den som ikke sitter i bilen).

Til sammenligning kunne jeg ikke høre at kona var på HF når hun kjørte EQC`en. En del skyldes nok støydemping, men noe må handle om type mikrofon og plassering.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

MaxQ

Jeg klagde på det. Tesla svarte at det virket som designet. Neste gang ringte jeg de via handsfree og Tesla klagde på at de ikke kunne høre meg. Men det virker jo som designet sa jeg, så la de på. Jeg bruker ikke handsfree i bilen, jeg gidder ikke rope. Det er mye bedre å bruke det som godt argument for hvor god bilen er til de som lurer. Tesla liker gratis viral markedsføring. Jeg har sluttet å klage til Tesla for de bryr seg ikke.

Fiksen er rett og slett å kjøpe en god gammeldags handsfree (ala jabra el.l.) for de som trenger det.

edakcots

Husker dere installasjoner i gamle stereo anlegg med ekstern mic? 90 tallet ca..
Sånn hane som var montert i dørstolpen som du svingte mot munnen ved behov?
Jeg skal sjekke om det går an, men post gjerne her hvis noen vet om en løsning...
Elsker alt med min model X bortsett fra mic'en...
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA