Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service Ioniq

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), mandag 27. november 2017, klokken 23:07

« forrige - neste »

LaBomba

15000 service Elbilmek (Mekanomen)i Asker kostet meg 1127 😳.Kjempe fornøyd.

stikksaga

#31
38KW Ioniq, 3600,- på merkeverksted.

Jakal

Hei, litt nysgjerrig på "the wisdom of the tribe". Og dette er ikke en kritikk av forhandler!

Jeg kjøpte en Ioniq sist sommer fra Birger Haug Oslo, registrert mars 2017, nå kjørt litt under 50.000 km.
Med bilen fulgte en tilstandsrapport (OK), siste service var i januar 2020.

I romjulen opplevde jeg at varselsignaler på displayet begynte å blinke rødt, at jeg måtte stoppe bilen pga batteriproblemer. Bilen var nyladet, men SOC viste kritisk batterinivå. Jeg har levert bilen til BH Oslo for fiks.

Men samtidig tar jeg EU-kontroll og 4-års service. Service koster 5.100,-, EU-kontroll 600,-.
I dag fikk jeg beskjed om at bilen ikke går gjennom EU-kontrollen, bremseskiver må skiftes. Koster 5.500,- med uoriginale deler.

Jeg får jo litt hakeslepp.
Spørsmål: Hva er deres erfaringer med service-priser? Tviler ikke på at dette kan gjøres billigere, men bør jeg holde meg til autoriserte forhandlere for service? Neste år går 5-års garantien ut; vil det da bli mere hipp som happ hvilket verksted jeg velger?

Takk for svar.


arthur

Å måtte bytte skiver etter fire år og til en pris på 5.500 klarer jeg ikke helt å reagere på som uhørt, eller uvanlig, på noe vis.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Thomas Parsli

5.500,- er relativt rimelig, hvis de uoriginale skivene er av god kvalitet.

Å skifte skiver etter nesten fire år er ikke uvanlig (men du kan nok få de til å vare lenger ved å aktivt bremse før du parkerer)

4. års service til 5.100,- var litt dyrt, men du finner sikkert billigere andre steder.

Å bruke merkeverksted gir deg lite i praksis, finn heller et lokalt verksted som er avhengig av å yte god service.

Hvis batteri-garantien krever årlig avlesing/kontroll, er det viktig å gjennomføre denne. Det skal merkeforhandler gjøre gratis for deg.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Jakal

Takket for svar. Som sagt: Jeg er ikke kritisk til forhandler (BN Haug). De påpeker forøvrig viktigheten av å bråbremse 2 ganger pr uke for å få bort irr og salt fra bremseskivene, en liten utfordring for oss som høst / vinter bruker bilen lite. Forøvrig registrerer jeg at lavere service-kostnader på elbiler vs fossil-biler kanskje er en myte.

Anderre

3800,- for 30000/2.år service inkl pollenfilter og vindusviskere på Alleen Auto i Lyngdal. Overraskende dyrt, men jeg hadde jo ikke spurt om pris på forhånd  :(
- 2019 Hyundai Ioniq EV Teknikk, skinn, Iron Grey -

Megleren

Bnh skal ha 4300kr for 30k service på 2019 ioniq. En del dyrere enn jeg forventet
2019  Hyundai Ioniq Teknikk
2018 Model X75 -  Solgt 07.2020
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

Tjafsaren


Megleren

Sitat fra: Tjafsaren på fredag 26. februar 2021, klokken 12:49
Ink bremseservice da?

Nope. Endte opp med å bestille hos Mobile Ensjø istedet, der kostet servicen 2980kr
2019  Hyundai Ioniq Teknikk
2018 Model X75 -  Solgt 07.2020
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

Tjafsaren

Veldig rart. Forespørre fra Mobile Kongsberg om vedlikehold og de sa ca 2' hver service uten bremsene

goggo

3993,- kroner for 30000km service inkl bremseservice og kupefilter hos Mobile Sørlandsparken på min ett år gamle Ioniq 38KWh i går.

De ba på forhånd om 4600,- kroner men da jeg sa at jeg da ville ta en ringerunde til andre forhandlere så satte han prisen ned til 4000,- kroner tvert. Jeg vet ikke hvor den ekstra rabatten på 7 kroner på fakturaen kom fra, men jeg protesterte ikke :)

Moralen må være: Be alltid om pris på forhånd!

mvh
Hugo

PS! Fikk forresten den forhatte nye programvaren på radio enheten, og jeg synes ikke den er så hakkandes gæærn som folk her vil ha det til :) Angrer i alle fall ikke på at jeg ba de om å oppgradere til denne.
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Solodden

Svært rimelig service for oss.
Er byttet kupe filter hver gang.
Sist gang bremseklosser i tillegg.
Denne gang,75 000 Km. Kr 4430 for
oljeskift gear, kupefilter og EU kontroll.

Lokalt verksted gav samme pris som forhandler ,Bauge Auto, Haugesund.

Ang. bremser. Fruen er bruker og jeg har lært henne to harde nedbremsinger hver gang hun kjører til jobb.
Jeg skal kunne speile meg i skivene bak har jeg sakt til henne.
Klosser er rimeligere å skifte enn skiver.
Men nå venter vi på ny Citroen e C4.
Ioniq`n har vert problemfri i 4 år nå foruten ett tilfelle.
Hadde en sak ang ett varmeelement? PT? ett eller annet.
Hyundai garantien om bilhjelp innen satt tidsfrist var laaangt unna.
Den garantien var null verdt. Sur og arrogant person hos Hyundai.

Dal

Hei.
Hiver meg på her jeg også

Jeg fikk et tilbud på 4000kr for 30000km / 24mnd service fra merkeverkstedet.
Synes det var dyrt jeg. Eller er det noe sånt man må forvente?

Storfe

Akkurat hatt 2-års service samtidig med batteri ytterligere på en 2020 38kw bil. 3800,- ink bremseservice. Dette var i Elverum.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA