Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Autopark - hvorfor vil ikke bilen?

Startet av Jouley, fredag 24. september 2021, klokken 11:49

« forrige - neste »

Jouley

Jeg har spurt om hvorfor bilen min ikke vil autoparkere før, inni en annen tråd, og fikk da svar at forholdene for autoparkering nok ikke var tilstede. Nå har jeg brukt bilen i noen uker, og forholdene for autoparkering er tydeligvis aldri tilstede. Merkelig nok vil en Model S jeg har lånt gjerne autoparkere flere av de samme stedene jeg har prøvd med min Model y.

Jeg har enhanced autopilot og trodde autopark var en del av pakken...?

Er det noen som har tips til hva som kan være galt? Må jeg aktivere noe?

TheNicelander



Lurer på det samme jeg, så vi er flere i denne båten her.

Klykken

Har fått opp varselet to ganger på vår model S siden vi fikk tak i den i 2018 (med S85D med AP1). Én gang på model Y siden jeg fikk den.

Rart det ikke fungerer bedre enn det gjør, ja...

Men greier fint å parkere selv, så dette plager ikke meg nevneverdig.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

geear

Fikk stadig opp varselet i Model X, men autoparkeringen er like håpløs treg i Tesla som i alle andre biler, så det er kun brukbart for personer med tålmodighet over snittet.

Men.. det er en del betingelser som må være til stede, minimum breddde på plass, minimum (og maks) lengde (altså det må være biler både før og etter en parallelparkering for eksempel). Sjekk manualen...

thebadger

Har hatt bilen i 3 uker, fortsatt ikke fått forslag om autopark. Kjører til barnehagen hver dag og parkerer relativt ofte i parkeringshus

Vaduz

'18 S75D FSD, fikk første forslag til autoparkering i dag på ca 2 år tror jeg, var dessverre mellom to trær opp på et fortau så fikk ikke testet da jeg var redd for bilen i tillegg til at det ville bært veldig ulovlig.

Jeronan

Was just one more reason to go just for Basic AP with the Model Y, after 4 years with Model S + EAP.  ;)  :-X
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

makki

Jeg har full fsd, kjørt 800 km, aldri får autopark signal selv om har parkert parkeringhuset, kjøpesenter(begge siden var opptatt med andre biler) TMX eller TM3 fått jeg auto park signal etter få timer.

Jouley

Oki, forstår jeg ikke er alene om dette problemet. Jeg klarer jo self. å parkere bilen selv, men syns det er irriterende at de selger funksjoner som ikke fungerer  >:( 

Motorwatt

Tipper at jeg får Autopark til å virke ca. 70% av de gangene jeg prøver. Sakte fart 5-10 km/t, maks 1m. fra bilene man passerer på høyre side, minst 1 billengde fra plassen man vil inn på, og ha romslig ledig lomme).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Vaduz

Sitat fra: Jouley på fredag 24. september 2021, klokken 22:09
Oki, forstår jeg ikke er alene om dette problemet. Jeg klarer jo self. å parkere bilen selv, men syns det er irriterende at de selger funksjoner som ikke fungerer  >:(

Lettere å liste opp det som fungerer godt, nemlig lane assist og ACC på motorvei. Til dels også halvautomatisk filskifte.

ABVX_TMY

Jeg har hatt model Y med EAP siden september 2021. Har aldri sett 'autopark' selv om jeg har forsøkt på forskjellige måter.
Noen tips?

Motorwatt

Uansett så er det bedre å parkere selv. Den bruker altfor lang tid de gangene den virker, og for meg er det ca. 50% suksess. Hvis trafikken må stanse for vente på deg parkere, så er tiden det tar bare til irritasjon for andre.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Sitat fra: snakkesalig på lørdag 26. mars 2022, klokken 07:43
Det var jo et veldig konstruktivt svar på spørsmålet.
Er det mitt innlegg du refererer til? Tråden heter "Autopark - hvorfor vil ikke bilen?", og er relatert til denne, og ikke et svar på et spesifikt spørsmål.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Hallgrim86

Sitat fra: geear på fredag 24. september 2021, klokken 16:13
Fikk stadig opp varselet i Model X, men autoparkeringen er like håpløs treg i Tesla som i alle andre biler

Bmw tar den hver gang
Volvo tok den hver gang
TM3 har aldri klart.

Alle biler? Jeg kan ta 10/10 ganger. Det er ikke en funksjon jeg bruker ofte, men den virker da - i motsetning til i Teslaen.

Men, den ene brukeren vil snakke om ting som fungerer bra, f.eks AP - en annen mener funksjonen ikke er viktig og en tredje mener at autopark ikke virker hos noen. Ko-Ko. Prøve å ikke være ansatte folkens.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA