Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fremtind kundeservice og elbiler

Startet av Moas, fredag 24. september 2021, klokken 08:37

« forrige - neste »

Moas

Også elbiler trenger bombrikker. Info om autopassavtalene skal gå til et selskap som heter Fremtind service. Jeg har prøvd å kontakte selskapet på epost og telefoner i flere uker uten svar.

Er noen fornøyde med kundeservicen i dette selskapet?
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

minibiti

Same problem here!
But it is even worse than that!
Now that they moved Min Side from Fjellinjen to Fremtid, I do not see my car or invoices or each passing through a "bom" anymore.
No answers to email and they don't pick up the phone.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Daniel_0007

#2
Samme her, fikk link for å legge til bilen i min side på fremtind men fikk bare feil, sendte en mail for 1 uke siden, ikke hørt noe. Sjekka nå og siden min funker men nå driver de å påstår at jeg har en ubetalt faktura som jeg betalte for 10 dager siden  >:(
For et jalla selskap
Model 3 2019 LR Rwd

Øystein16

Sitat fra: Moas på fredag 24. september 2021, klokken 08:37
Også elbiler trenger bombrikker. Info om autopassavtalene skal gå til et selskap som heter Fremtind service. Jeg har prøvd å kontakte selskapet på epost og telefoner i flere uker uten svar.

Har du prøvd å ordne det via https://minside.autopass.no/ ?

minibiti

#4
MinSide at autopass.no works, but it looks like it has not been updated since Aug, 31st.

You also get this message:
Fra 1. september 2021 har Fremtind Service fått ny Min side.
Din avtale er migrert over til ny selvbetjeningsløsning. Første gang du logger deg inn, logger du deg inn via e-post som Fremtind Service har sendt til deg.
For mer informasjon les her (Link https://fremtindservice.no/minside/)
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Moas

De som ikke har en oppdatert epostadresse fikk aldri linken det refereres til. Da hjelper ikke bank id. For min del brukte jeg noen dager på å komme igjennom telefonen.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

minibiti

Did they tell you what is going on and how long this chaos is supposed to last?
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Orbit

Jeg fikk heller ikke logget inn som forespeilet. Jeg fikk kontakt med kundeservice over chat (etter en halvtimes venting) og de hadde store problemer med systemene sine. De hadde da (ca en uke siden) ingen kontroll på når dette ville bli løst. Jeg foreslo at de i stedet for å sende invitasjonsmailer til den nye (ikke-fungerende) løsningen, heller kunne sende ut epost om at systemet ikke virker, og en senere oppdatering når det er i orden.

Personen på kundeservice var enig at dette ville være en god løsning, men det virket som vedkommende ikke hadde forhåpninger om at det ville skje (dvs innrømme offentlig at de ikke har kontroll......)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Rosstopher

Chattet med de i dag. Det forløp seg som følger:
- "Kobler til agent"
- Mens jeg venter skriver jeg en chat der jeg spør om jeg kan få en epost med link siden jeg ikke kan se å ha mottatt det, samt om de kan slette brukeren jeg opprettet før jeg visste at jeg skulle ha fått en mail.
- 35 minutter senere kommer det en agent inn i samtalen og spør hva det gjelder.
- Jeg limer inn den samme teksten en gang til.
- Det går en halvtime til, og agenten forlater samtalen uten å ha skrevet noe mer.

Jeg prøver igjen:
- "Kobler til agent"
- Limer inn den samme teksten.
- En halvtime senere kommer det en agent og spør "Hvilken bil gjelder det?"
- Jeg svarer at det gjelder alle mine biler og alle mine brikker.
- Han sier han må ha et regnr.
- Jeg oppgir regnr. på min nye Model Y, som jeg ikke har fått registrert bombrikke på. Det er jo den bilen som gjør at jeg tar kontakt.
- Agent svarer at du har ingen avtale på den bilen, og ramser opp biler jeg har avtale på.
- Agent sier: Jeg sletter profilen din og sender deg en ny e-post. (var det ikke så viktig at jeg skulle si hvilken bil det gjaldt likevel?)

E-posten kom med en gang og det fungerer nå. Men svaret på om jeg er fornøyd med kundeservicen er et rungende nei.

Og den gamle nettløsningen var mye mer brukervennlig og oversiktlig enn denne nye.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Svein_H

#9
Hmm, dette var nytt for meg. Har aldri hatt noen problemer med verken Autopass eller Fremtind, men logget inn via Autopass og BankID nå nettopp uten problemer...

Edit: Fikk opp samme info som minibiti, klikket på linken https://fremtindservice.no/minside/ og fikk logget inn uten problemer, men kan ikke huske å ha fått noen mail...
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

minibiti

@Svein_H And you also see your car and your data?
I can log in as well but no data.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Svein_H

Sitat fra: minibiti på fredag 24. september 2021, klokken 16:31
@Svein_H And you also see your car and your data?
I can log in as well but no data.

Prøvde nå nettopp, og alle 3 bilene er på plass inkludert passeringer.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Counterpointer

Fremtind er et nytt hatobjekt i min verden.

Solgte en bil og trengte å fjerne avtale på den. Sendte to e-poster på dette. Uten svar foreløpig (det har jo bare gått litt over en uke.

Har ikke fått innloggingsmail.........

Prøvde to dager å ringe men fikk beskjed om 45 min ventetid OG INGEN MULIGHET FOR Å BE OM TILBAKERING SOM ALLE NORMALE SELSKAP BURDE HA!

Tredje gang satt jeg og gjorde en annen oppgave mens jeg forsøkte å både ikke høre den grusomme musikken mens jeg jo måtte høre om noen svarte. Også denne gangen sa datastemmen opp til 45 minutter, etter 54 minutter svarte en uinteressert dame som bare kunne si at de desverre ikke hadde mulighet til å gjøre noe med systemet. Jeg ba innstendig om å få påloggingsmail men har enda ikke fått noen.......

Drittselskap (jeg begynner å få litt sympati til bruker electrolux sin antipati mot bomselskaper)

Kundeservice på tidligere Fjellinjen var hvertfall hjelpsomme og mulig å komme frem til.

Er det noen som kan anbefale et annet bomselskap som er litt bedre på service?

Fremtind har kjøpt Vegfinans og skal tydeligvis bli veldig store. Noe som er lite attraktivt for meg som kunde

TB

Jeg har mottatt link, og kan logge inn på https://minside.fremtindservice.no/

Men, siden kunne ikke vise noen passeringer. Oppdaget tilfeldigvis om jeg valgte å "redigere kjøretøy" legge inn klassifisering M1, drivstoff, osv - og lagre - da fungerer siden.

Før jeg oppdaterte dette kom denne feilmeldingen:
The page you are looking for cannot be displayed because an invalid method (HTTP verb) is being used.

Kan være tilfeldig, men et tips til de som ikke kan se passeringer.. selv om en kan logge inn.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

hanche

Sitat fra: Counterpointer på fredag 24. september 2021, klokken 21:08
Fremtind er et nytt hatobjekt i min verden.

[...]

Er det noen som kan anbefale et annet bomselskap som er litt bedre på service?

Hmm, jeg visste ikke at bomselskap var noe man kunne velge. Trodde man bare måtte gå for det lokale der man bor. Selv bor jeg i Trondheim, og bruker derfor Vegamot. Jeg har ikke hatt noen problemer med dem, men så har jeg heller ikke hatt veldig mye med dem å gjøre. Men nå er jeg på min tredje bil med abonnement der, og alle av- og påregistreringer har gått helt smertefritt. Jeg synes websidene deres er klønete, men ikke verre enn at jeg nokså greit får gjort det jeg trenger der. (Jeg har nok en tendens til urimelig høye forventninger til websider.)
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA