Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fremtind kundeservice og elbiler

Startet av Moas, fredag 24. september 2021, klokken 08:37

« forrige - neste »

sjokomelk

#15
Sitat fra: hanche på fredag 24. september 2021, klokken 21:59
Hmm, jeg visste ikke at bomselskap var noe man kunne velge. Trodde man bare måtte gå for det lokale der man bor.
Siden det ble endringer i regelverket som gjorde at selskapet som finansierte veien ikke kunne være det samme selskapet som hentet inn pengene fra sluttbruker så finnes det ikke lenger noe bomselskap man forholder seg til. Nå er det kun "brikkeutstedere" som samler inn penger og så sender de videre til de forskjellige bomselskapene.
Fjellinjen måtte selge innkrevingsbiten sin til DNB og Sparebank1 som nå har dratt det inn under forsikringsselskapet de driver i fellesskap - Fremtind.
Ferde (vest og sørlandet) måtte selge sin del til Gjensidige under navnet Flyt.

Dette betyr at du kan velge utsteder helt fritt selv. Det er ingen forskjell i prisen du må betale, for den er satt av bomselskapene, men du kan velge hvilket forsikringsselskap som skal ta fortjenesten på innkrevingen. ::)

Personlig er jeg veldig skeptisk til at det er forsikringsselskapene som skal drive med dette. Dette burde vært en oppgave for ett nasjonalt selskap drevet av Statens Vegvesen (eller annet statlig som ikke drives av profitt).

Edit: Ser det er noen låste artikler fra i sommer om at Fremtind forsikring kanskje ikke får lov til å eie Fremtind Service og må selge selskapet.
Er også mere informasjon hele bompengereformen her: https://www.autopass.no/for-bompengebransjen/utstedervirksomheten
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Counterpointer

Sitat fra: sjokomelk på fredag 24. september 2021, klokken 22:36
Personlig er jeg veldig skeptisk til at det er forsikringsselskapene som skal drive med dette. Dette burde vært en oppgave for ett nasjonalt selskap drevet av Statens Vegvesen (eller annet statlig som ikke drives av profitt).
Er så enig med deg. Hele tanken med å lage bedrifter som livnærer seg på å få inn avgifter gir dem jo kjempeinsentiv for å gjøre alt de kan for å få inn mest penger og bruke minst mulig på service/brukervennlighet.

Egentlig er veiprising med Gps den beste løsningen. Da kunne alle bidratt med minimal kostnad til drift. Desverre vil en slik løsning være alt for lett å melke og ville blitt en ny skjult skatt.

Jeg synes alle skal bidra til fellesskapet etter evne, men det er så mange huller i systemene

RJK

Sitat fra: Counterpointer på fredag 24. september 2021, klokken 23:00
Sitat fra: sjokomelk på fredag 24. september 2021, klokken 22:36
Personlig er jeg veldig skeptisk til at det er forsikringsselskapene som skal drive med dette. Dette burde vært en oppgave for ett nasjonalt selskap drevet av Statens Vegvesen (eller annet statlig som ikke drives av profitt).
Er så enig med deg. Hele tanken med å lage bedrifter som livnærer seg på å få inn avgifter gir dem jo kjempeinsentiv for å gjøre alt de kan for å få inn mest penger og bruke minst mulig på service/brukervennlighet.

Egentlig er veiprising med Gps den beste løsningen. Da kunne alle bidratt med minimal kostnad til drift. Desverre vil en slik løsning være alt for lett å melke og ville blitt en ny skjult skatt.

Jeg synes alle skal bidra til fellesskapet etter evne, men det er så mange huller i systemene
Eneste fornuftige er å ta det over skatteseddelen. Vi blir alle flådd uansett, men kanskje de kan slutte å lage "himmelslott" når de faktisk må forsvare pengebruken, fremfor å bare dytte regninga over på de som eier en bil. Blir jo knapt levert en eneste vare eller tjeneste, uten at noen må kjøre, gå eller sykle på veiene våre, så da kan alle bidra.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo



Svein_H

#20
Sitat fra: Orbit på lørdag 25. september 2021, klokken 08:34
https://www.vg.no/nyheter/i/wOvBk5/sliter-med-aa-komme-i-kontakt-med-autopass-utsteder-helt-uakseptabelt

Jeg leste også den artikkelen der. Var ikke klar over at dette var et så stort problem, og var heller ikke klar over at Fremtind eies av DNB, så nå er det bare ut og finne en annen brikkeutsteder.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Ingeniøren

#21
Hadde bil forsikring hos de - helt håpløst og mye rot, så jeg tenke dette vil jeg ikke forholde meg til om noe skjer.

Selv 3 mnd etter at jeg hadde sagt opp og flyttet forsikringen kom det krav om ny innbetaling. Når jeg tok kontakt for å spørre hva dette var så fikk jeg beskjed at dette var kjørt før jeg avsluttet forsikring. Og så ???
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Olemann

Ikke fått epost med link til ny Min Side.

Prøvde telefon til Fremtind, kønr. 41 som ikke endret seg på 7 minutter. La på.
Prøvde chat og fikk en teit robot, etter hvert melding om at de lette etter en agent.  Når de hadde lett i 13 minutter la jeg på.  Åpenbart veldig hemmelig agent, håper ikke vedkommende ligger skadet et eller annet sted etter kamp med fiendtlige agenter.
Sendte inn kontaktskjema, mottok melding om at det tok lang tid å få svar...det tviler jeg ikke på.

Får man avsluttet abo. ved salg av bil i det hele tatt nå på Fjelliinjen, eller må den nye Min Side hos Fremtind benyttes? Den som altså ikke virker før agentene hos Fremtind dukker opp.


hELgenen

For det første har jeg aldri fått noen e-post fra dette hersens Fremtind Service AS
Jeg bruker mail konto hos arbeidsgiver og jeg tror faktisk at mailen har havnet foran søppelposten og havnet direkte ut i dev>null uten min inngripen overhodet. Det er jo ofte slik at enkelte arbeidsgivere ikke tillater hvilken som helst lenker i en mail - kanskje de ikke tenkte på det i "baklandet Service"?

For det andre har jeg 2 avtaler, 2 unike brikker, hvor kun den ene er overført til Fremtind AS. Den andre er forsvunnet i migreringen av kundedatabasen og nå har den andre bilen plutselig fått passeringer uten Autopass rabatt med regning fra gamle fjellinjen. På siste faktura er det ført opp 2 avtaler hvor kun den ene har passeringer MEN - begge avtalene er ført opp med samme brikke. For en sabla fest det må ha vært å konvertere kundedatabasen.

Og jeg kommer selvfølgelig ikke inn på kundesiden til fremtind as - den er jo avhengig av mailen jeg aldri fikk - prøver jeg meg med bank-id så smeller det opp advarsler om at noe gikk galt.
Prøver du å sende mail til dem svarer de ikke. Prøver å du ringe dem svarer de ikke - og prøver du chatten treffer du en robot.....

Hvordan skal vi forholde oss til dette selskapet ingen klarer å få kontakt med?
Det frister noe satans å bare skifte til en annen autopass utsteder og så brenne de gamle brikkene samt sende et rekommandert brev til dem med oppsigelse av de avtaler jeg har. Jeg som kunde føler meg voldtatt av denne omveltningen der mitt kunderforhold til fjellinjen er solgt på rot til et selskap som bare....ja driver å roter...

Olemann

Jaja, vi får håpe de leser denne tråden.

Så får vi også håpe at DnB, som er sentral bak Fremtind, ikke får overta S-banken.....og implementere samme type agenter der, som er så hemmelige at ingen finner dem.
Agenter hører hjemme hos James Bond, klarer meg lenge med et normalt menneske av kjøtt og blod, rumpa på en kontorstol og et headset.  Men, er nok blitt gammeldags, kanskje.

Sitat fra: hELgenen på torsdag 30. september 2021, klokken 14:47
For det første har jeg aldri fått noen e-post fra dette hersens Fremtind Service AS
Jeg bruker mail konto hos arbeidsgiver og jeg tror faktisk at mailen har havnet foran søppelposten og havnet direkte ut i dev>null uten min inngripen overhodet. Det er jo ofte slik at enkelte arbeidsgivere ikke tillater hvilken som helst lenker i en mail - kanskje de ikke tenkte på det i "baklandet Service"?

For det andre har jeg 2 avtaler, 2 unike brikker, hvor kun den ene er overført til Fremtind AS. Den andre er forsvunnet i migreringen av kundedatabasen og nå har den andre bilen plutselig fått passeringer uten Autopass rabatt med regning fra gamle fjellinjen. På siste faktura er det ført opp 2 avtaler hvor kun den ene har passeringer MEN - begge avtalene er ført opp med samme brikke. For en sabla fest det må ha vært å konvertere kundedatabasen.

Og jeg kommer selvfølgelig ikke inn på kundesiden til fremtind as - den er jo avhengig av mailen jeg aldri fikk - prøver jeg meg med bank-id så smeller det opp advarsler om at noe gikk galt.
Prøver du å sende mail til dem svarer de ikke. Prøver å du ringe dem svarer de ikke - og prøver du chatten treffer du en robot.....

Hvordan skal vi forholde oss til dette selskapet ingen klarer å få kontakt med?
Det frister noe satans å bare skifte til en annen autopass utsteder og så brenne de gamle brikkene samt sende et rekommandert brev til dem med oppsigelse av de avtaler jeg har. Jeg som kunde føler meg voldtatt av denne omveltningen der mitt kunderforhold til fjellinjen er solgt på rot til et selskap som bare....ja driver å roter...

Svein_H

Bestilte 3 nye brikker fra SkyttelPASS i dag, og fikk beskjed om at de er gyldige allerede fra i morgen. Slettet derfor også alle 3 brikkene hos Fremtind i dag, og fikk tydelig melding om at depositum ville bli refundert for hver brikke, og at avtalen automatisk ville bli avsluttet uten aktive brikker.

I følge Min side hos Fremtind har jeg fortsatt en ubetalt faktura, selv om jeg har sendt kvittering på at den ble betalt ved forfall for lenge sia, så da får vi se hva som skjer fremover...
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)


hELgenen

Leste på skyttelpass.no - de tilbyr jo mye mer enn hva fremtind tilbyr.
F.eks

  • Automatisk tilsendt forbruksoversikt
  • Varsling om ukurante/unormale belastninger

Med samme rabatt høres da dette ut som en mye bedre avtalepart.
Er det flere slike ulikheter der ute - er det andre aktører som har bedre vilkår enn fremtind?


TB

Sendte spørsmål om mulighet for eksport av bompasseringer til Fremtind Service AS 9. sept. Har ikke fått noe svar så langt.

Etter å ha lest om skyttelpass.no sendte jeg sendt torsdag kveld samme spørsmål til dem.

Idag, kl 1417 kom svaret:
SitatHei
Har dere funksjon for å laste ned passeringer som fil?
Praktisk for å levere reiseregning til arbeidsgiver.

Tilbakemelding:
Du kan laste ned passeringsoversikt  både som PDF og Excel via min side.
Du går da først til "Passeringer", velg registreringsnummer og periode du ønsker passeringsoversikt fra, så trykker du på "last med oversikt" og velger enten format PDF eller Excel.

Har nå bestilt avtale og brikke fra SkyttelPASS.

Det kom en feilmelding når jeg forsøkte legge til bilnr på ny brikke, mulig pga. jeg ikke har avsluttet hos Fremtind Service AS. Regner med det lar seg løse.

Min side ser enkel og fin ut den, med mulighet for å eksportere både til PDF og Exel - samt filtrere ut alle passeringer uten kostnad.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Counterpointer

SkyttelPass virker som en serviceorientert bedrift.
Sendte et spørsmål sent i går kveld og fikk svar tidlig i dag. (se under)

Jeg kommer til å flytte alle våre biler til SkyttelPass



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA