Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Cupra Born åpnes for bestilling

Startet av snakkesalig, onsdag 22. september 2021, klokken 12:42

« forrige - neste »

Daniel_0007

Sitat fra: OlaM på mandag 04. oktober 2021, klokken 11:58
Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 23. september 2021, klokken 22:58
Sitat fra: OlaM på torsdag 23. september 2021, klokken 22:54
Synes det er kurant pris for en tilsynelatende kul bil, men jeg ser ikke lastekrok i konfiguratoren. Det vil jeg ha og det kan en Tesla SR+ gi meg.

Selvfølgelig har den ikke krok når man ikke kan få det med id3 heller

Hva snakker du om?



https://www.tv2.no/a/11773002/

Kan ikke akuratt kalles for krok, er en løsning man fester på skiltet, når han sier krok så regner jeg med han mener for å dra henger.
Model 3 2019 LR Rwd

OlaM

Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 04. oktober 2021, klokken 12:53
Sitat fra: OlaM på mandag 04. oktober 2021, klokken 11:58
Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 23. september 2021, klokken 22:58
Sitat fra: OlaM på torsdag 23. september 2021, klokken 22:54
Synes det er kurant pris for en tilsynelatende kul bil, men jeg ser ikke lastekrok i konfiguratoren. Det vil jeg ha og det kan en Tesla SR+ gi meg.

Selvfølgelig har den ikke krok når man ikke kan få det med id3 heller

Hva snakker du om?



https://www.tv2.no/a/11773002/

Kan ikke akuratt kalles for krok, er en løsning man fester på skiltet, når han sier krok så regner jeg med han mener for å dra henger.


"Han" er meg. Det er jeg som skrev begge. Hadde jeg ment tilhengerfeste så hadde jeg sagt tilhengerfeste. Lastekroken er krokformet og bærer last, den kan helt fint kalles for lastekrok. Man fester den heller ikke "på skiltet".



Jeg regner uansett med at alle som har lært litt om disse bilene skjønner hva jeg mener, gitt hva som er tilgjengelig for ID.3.
'21 3LR

anorway

Nå blir det mulig å se Cupra Born i Norge.

Fra fredag 22. til torsdag 28. oktober kan du la deg begeistre av bilen på Bryggetorget på Aker Brygge i Oslo. Der kan du både se og prøvesitte CUPRA Born mellom kl 10-18 hverdager og kl 11-16 i helgen. Utenom de oppførte tidspunktene vil bilen kunne besiktiges, men ikke prøvesittes.

Dersom du ikke rekker innom Aker Brygge, er vi også til stede med vår egen CUPRA-stand på Oslo Motorshow fredag 29. til søndag 31. oktober, på Norges Varemesse i Lillestrøm.
Du finner oss på stand C01-12 i Hall C hele helgen.


bmw2002

Bilen så veldig bra ut. Har bestilt ny som erstatter for BMW i3

olemars

Har også bestilt. Vurderte denne mot ID.3, men både standardutstyr og tilleggspakker kommer mye bedre ut med Born. Det mest spennende blir leveringstiden, skal gi fra meg en leasingbil i mai omtrent samtidig som de estimerer levering, men de har gitt seg selv rikelig med slingringsmonn.

Selle

Sitat fra: olemars på søndag 07. november 2021, klokken 01:49
Har også bestilt. Vurderte denne mot ID.3, men både standardutstyr og tilleggspakker kommer mye bedre ut med Born. Det mest spennende blir leveringstiden, skal gi fra meg en leasingbil i mai omtrent samtidig som de estimerer levering, men de har gitt seg selv rikelig med slingringsmonn.

First Born eller konfigurert selv? Ryktene sier levering januar/februar for first, og august hvis du konfigurer selv, blir spennende å se når de faktisk dukker opp, venter på en first selv
2022 Cupra Born
2022 ID.4

olemars

Konfigurert selv, ville ha litt andre pakker enn det First Born er satt opp med og jeg er stuck med leasingbil frem til mai uansett så har ikke hastverk. Forventet levering er siste uka i april, men seneste levering er i midten av august. Kanskje det punktet med seneste levering som gjør at ryktene sier august. Så vidt jeg kunne se av skjemaet legger de bare automatisk et fast antall uker til forventet leveringstid.

Selle

Det skal vist ha blitt sakt av en selger når bilen sto utstilt i Oslo
2022 Cupra Born
2022 ID.4

bmw2002

Bilen vår blir produsert denne uken, ser ut som levering kan bli før planen her da

Chimp

Sitat fra: bmw2002 på mandag 25. oktober 2021, klokken 11:08
Bilen så veldig bra ut. Har bestilt ny som erstatter for BMW i3

Lurer selv på å kjøpe i3. Hvorfor velger du cupra foran i3 egentlig?

Selle

For min del var ble ikke i3 vurdert engang pga utseende, men Born er en vesentlig større bil med større batteri, lenger rekkevidde og raskere lading, Born lader med opp til 120kw, i3 klarer kun 50kw

Born er også billigere, i3 starter på 299.900, men vinterdekk og levering kommer i tillegg, det koster fort 25.000. Born starter på 307.000 men det inkluderer vinterdekk og levering
2022 Cupra Born
2022 ID.4

bmw2002

Har en i3 med minste batteri, rekkevidden er for kort.

Vurderte ikke i3 igjen pga dårlige vinteregenskaper på motorvei, upraktiske bakdører ved parkering i garasje etc

Chimp

Ok, takk til begge. For min del en nr 2 bil kun for bybruk, så rekkeviddefordelen til cupra ift i3 er ikke så avgjørende. Det som er avgjørende er hvor praktisk bilen er, hvor enkel den er å parkere, hvor liten svingradius, og selvsagt pris.

En flunkende ny i3 i fully charged, vinterhjul, sportspakke, HK og soltak koster ca 340 000 med storkunderabatt.

Cupra gir ingen rabatt såvidt meg bekjent selvom vi har avtale med audi, vw og skoda. Så der blir det fullpris, men prisen er mer "riktig" på cupra enn på i3.

Spørsmålet blir egentlig om i3 er en så genial bybil som alle sier og om den er et hestehode foran alle konkurrenter der. Selv har jeg heller aldri vurdert den pga utseende, men kommet til at det er noe nostalgisk over den spesielt siden den skal ut av produksjon etterhvert. Og det er faktisk en fordel at den er liten, hvis jeg vil ha en større bybil er veien kort opp til enyaq og id4.

Cupra var egentlig forhåndsfavoritten, fulgt med på den i ett år eller mer, fordi de skulle ha en Frii-modell med fleksibel leasing. Men selvsagt klarte de ikke levere det allikevel, og da avskrev jeg egentlig hele greia. Kanskje verdt å vurdere igjen...

OlaM

MEB svingradius + 360 kamera er vel omtrent så bra du får det i en bybil, etter min mening. Kanskje Honda-e er enda bedre på akkurat det, men totalpakken er ganske annerledes da. ID.3 har litt bedre løsning med at ryggekameraet er under lokk, men en kjapp svingom med konfiguratoren viser

- Born 58 204 hk med Pilot L og vinterdekk inkl = 328k
- ID.3 145 hk med Førerassistentpakke +, uten vinterdekk = 348k

Burde være nok til overs til å slenge på litt mer utstyr da, skvettlapper og stereoanlegg kanskje. Husker ikke helt om det er noe must i de andre pakkene. Alle er vel ikke enig i at man trenger 360 kamera, men det virker uansett som du får mer på kjøpet med 360-kameraet i Cupraens pakke enn med ID.3en, i forhold til ribbet.
'21 3LR

olemars

Jeg er svak for teknologisk bling så jeg tok med Pilot L, Tech L og AR i tillegg til oppgraderte seter og endte opp på rundt 370k. ID.3 med tilsvarende utstyr bikker fort 400k, fremdeles uten vinterdekk.



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA