Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Cupra Born åpnes for bestilling

Startet av snakkesalig, onsdag 22. september 2021, klokken 12:42

« forrige - neste »

olemars

Var innom nettbutikken og tittet litt igjen og la merke til at det ikke lenger er mulig å velge Pilot L + Tech L. Det er enten Pilot M + Tech L eller Pilot L + Tech M.

Mistenker det er fordi det er litt overlapp mellom pakkene slik at med Pilot L blir det ingen forskjell om du velger Tech M eller L (annet en ca 3000 i pris). Eneste forskjellen i beskrivelsen er parkeringsassistent i Tech L, noe som også er nevnt i Pilot L.

Jeg bør vel ta kontakt og forsikre meg om at de senker kontraktprisen tilsvarende siden jeg valgte L + L mens butikken fremdeles tillot det.

olemars

SitatDet stemmer at det ikke lenger er mulig å kombinere Pilot L og Tech L siden innholdet blir det samme med Pilot L og Tech M. Etter at vi ble oppmerksomme på dette fjernet vi muligheten til å kombinere disse pakkene i nettbutikken og de som har valgt denne kombinasjonen på forhånd vil selvfølgelig få korrigert kontrakten sin.

Transmission

#47
Noen som vet om det er mulig å få den samme "hengefeste" på Born som på id3?

bmw2002

Spurte Cupra Norge om dette, de venter på svar på dette.  Så de vet ikke enda.

Stikkkontakt

Bestilte First Born for 3 dager siden.
Går i produksjon denne uken.
De sier at vi fortsatt kan forholde oss til levering uke 13,men vi må være forberedt på at det blir vesentlig tidligere. Bilen er blå og det skulle lages en batch med med blå biler nå.

Transmission

Sitat fra: Transmission på lørdag 27. november 2021, klokken 17:24
Noen som vet om det er mulig å få den samme "hengefeste" på Born som på id3?

Fikk svar fra Seat:

Nedenfor kan du se svaret på din henvendelse

Hei, First Born bilene er et begrenset antall og når vi går tom så er tilbudet over. Hvis du tenker på noe slags hengerfeste/transportfeste så finnes det ikke dessverre. Born er ikke godkjent for det.

Klikk her for å kontakte oss igjen

Selle

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 29. november 2021, klokken 17:49
Bestilte First Born for 3 dager siden.
Går i produksjon denne uken.
De sier at vi fortsatt kan forholde oss til levering uke 13,men vi må være forberedt på at det blir vesentlig tidligere. Bilen er blå og det skulle lages en batch med med blå biler nå.

Jeg bestilte Quasar grey first born 5. oktober, har fortsatt ikke fått beskjed om at bilen er i produksjon 😢
2022 Cupra Born
2022 ID.4

olemars

I følge elbilstatistikk ble det registrert 17 Born i helga, så da klarte de faktisk å få noen fram på denne sida av nyttår.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

RJK

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

bmw2002


hELgenen

Sitat fra: bmw2002 på onsdag 22. desember 2021, klokken 07:44
En av disse har vært min i en uke nå.

Fornøyd?

Jeg satt lenge på gjerdet og klarte ikke helt bestemme meg for eller imot bilen.
Jeg har prøvesittet Cupra Born (Oslo tur med familien en hel dag for å få det til) og likte den godt og jeg innbiller meg at bilen faktisk er morsom å kjøre også.

Mine eneste argument MOT bilen er den noe lave bakkeklaringen og kanskje mangel på AWD. Det siste klarer man seg som regel uten i 99% av alle dager, så kanskje mindre viktig.

Nå vet jeg ikke helt hvordan det blir med prøvekjøring fremover - det kan vel kanskje være litt kronglete for de av oss som ikke bor i verdens navle. Selv om service nok vil foregå på en VW verksted - er det kanskje tvilsomt at bilen vil stående utenfor noen VW forhandlere for prøvekjøring?


bmw2002

Så langt fornøyd:

Veldig god å kjøre, passe balanse mellom komfort og sportslighet. Fin styrefølelse, spesielt når den justeres til performance.

Touchskjermen er bra, overhodet ikke noe hakking eller lag.

Interiøret oppleves mye bedre enn Id.3, rattet er godt å holde i.

Misliker volumstyringen under skjermen. Gi meg en fysisk knapp.

Stikkkontakt

Har du testet stemmestyringen? Den skal visstnok være veldig bra.

bmw2002

Stemmestyringen fungerer fint til feks å skru på varmeseter etc, men sliter litt med å få lagt inn noen adresser i GPS. Men dette er nok mer en mangel på GPS delen.

moby666

Fikk beskjed fra selger at ingen Cupra med 360 kamera vil bli levert i 2022, så anbefaler alle å droppe dette, hvis dere ønsker bil. Beats anlegg vil også forsinke bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA