Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sykkelstativet til Cross Turismo - fantasipris?

Startet av Fush, torsdag 19. august 2021, klokken 23:42

« forrige - neste »

Fush

Ser sykkelstativet til Cross Turismo ligger på Porsche sine sider for 28.851,-
Link HER

Dette er jo i tillegg til ekstrautstyret "klargjøring for sykkelstativ" som koster 4.800,-

Jeg er ikke kjent med Porsche fra før av, men er dette enten en dårlig vits - eller kan man forvente at tredjepartsleverandører som Thule kommer på banen?
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

Counterpointer

Carbonfelgsettet koster 207 000, mulig du også må ha de for å matche sykkelstativet

Fush

#2
Sitat fra: Counterpointer på torsdag 19. august 2021, klokken 23:44
Carbonfelgsettet koster 207 000, mulig du også må ha de for å matche sykkelstativet

Joda, det er Porsche, men alt annet av transporttilbehør og stativer ligger jo på 10-25% av prisen for dette stativet (om man ikke tenker custom lakkerte takbokser osv). Og i tillegg får du fint på f.eks Thule bars og ustyr eller tredjeparts takbokser om man ønsker...
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

Counterpointer

Skjønner godt poenget. Det eneste er vel den PAW garantien, da må ALT være originalt har jeg forstått. Men det er jo en utvidet garanti som en ikke trenger nødvendigvis.

Porsche leverer jo sykler også, de har også en frisk pris. Heldigvis for deg er det totalt valgfritt.

Kortstokk

Jeg mente dette var priset til 19000 for en tid tilbake (hos Porsche). 50% prisstigning på et halvår?

Counterpointer

Sitat fra: Kortstokk på fredag 20. august 2021, klokken 18:44
Jeg mente dette var priset til 19000 for en tid tilbake (hos Porsche). 50% prisstigning på et halvår?
Sikkert på grunn av korona

perski

#6
Hvis du sammenligner den norske delekatalogen med den tyske så vil du se at alt tilleggsutstyr (matter, takstativ etc) er priset med en vekslingskurs til euro på over 15. Ser ut til Porsches økonomer har liten tiltro til den norske økonomien framover :o

Problemet med sykkelstativet er at det er spesialtilpasset CT så tror neppe Thule vil selge en billigversjon, spesielt med tanke på at Porsche sitt allerede er produsert av Thule.

Fush

50% discount for å teste bilen nedover på autobahn er i alle fall en viss forbedring...
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

kamel_en

Stativet er dyrt ja, men har du sett prisene de andre premiumleverandørene skal ha for hengerfeste som kun kan dra 750 kg....?

Jalla

Sitat fra: kamel_en på tirsdag 24. august 2021, klokken 08:23
Stativet er dyrt ja, men har du sett prisene de andre premiumleverandørene skal ha for hengerfeste som kun kan dra 750 kg....?
Tja, er tilhengerfeste med elektrisk utvippbart kulehode til IX3 til 9.800 så ille mener du?
Mekanismen er akkurat den samme om bilen er godkjent for 750kg eller 1500kg.

chargedup

Siste pris jeg har hørte fra Jaguar for ettermontering av hengerfeste er et sted mellom 30-40'. Levert ny med hengerfeste kostet det ca 20'. I sverige fikk man ettermontert Brink hengerfeste til ca 8' ifjor, ikke hos merkeforhandler. Så det er absolutt noen som vet å ta seg ekstremt godt betalt for ekstrautstyr i Norge.

At Porsche bruker vekslingskurs på 15 er ingen bombe (ekstremt høy etterspørsel, gir normalt høyere priser). Da etron kom, kunne man jo spare minst 150' hvis man kjøpte en topputstyrt ny bil i Tyskland. Uten at jeg har sett på det, regner jeg med at man kan spare en god slant med penger på å kjøpe ny toppustyrt Taycan av en tysk forhandler også. Betalingsvilligheten til kundene i Norge er høy, men du kan jo prøve å prute på sykkelstativet hos din forhandler.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA