Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Utsolgt for Continental VikingContact7

Startet av Doff, onsdag 22. september 2021, klokken 10:54

« forrige - neste »

Doff

Bestilte Continental VikingContact7 (255/45/19) for en måneds tid siden via Dekk1. Først i dag får jeg beskjed fra dem at Continental er helt tomme på lager ut året for dekk i den dimensjonen. Ser også at alle nettbutikker som forrige måned hadde dekk på lager nå er tomme.

Er det flere i samme situasjon? Hva har dere valgt istedenfor? Tenker å legge dekkene på Gemini-felgene. Ønsker gode dekk mtp barn i bilen + lavt støynivå.
Tesla Model Y (2021)                   2021-
VW e-Golf (2019)                        2022-

Aldrimer

Jeg vet at andre butikker får inn årets CVC7 i løpet av september/oktober. Kan det rett og slett være at det er fjorårets overliggere som blir utsolgt nå og at 2021-versjonen kommer senere?

Jeronan

Have you tried calling Dekk Sjekk in Askim? I was there just a week ago, but yeah... a week is a long time to get sold out.  ::)  But can be worth giving them a call.

Good Year Ultragrip Ice 2 can be a good alternative.  :+1:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Doff

Sitat fra: Aldrimer på onsdag 22. september 2021, klokken 11:04
Jeg vet at andre butikker får inn årets CVC7 i løpet av september/oktober. Kan det rett og slett være at det er fjorårets overliggere som blir utsolgt nå og at 2021-versjonen kommer senere?

Kan jo hende, men de to jeg snakket med fra to forskjellige dekkforhandlere virket begge sikre på at det ikke ble før i 2022 pga leveringsproblemer hos Continental. Kan jo hende de forsøker å lure meg trill rundt, men skjønner ikke helt hva de skulle fått ut av det. Nå har jeg som kunde droppet dem, ringt rundt til andre forhandlere og til slutt funnet noen som har 4 stk dekk på lager og som matcher pris.
Tesla Model Y (2021)                   2021-
VW e-Golf (2019)                        2022-

Doff

Sitat fra: Jeronan på onsdag 22. september 2021, klokken 14:30
Have you tried calling Dekk Sjekk in Askim? I was there just a week ago, but yeah... a week is a long time to get sold out.  ::)  But can be worth giving them a call.

Good Year Ultragrip Ice 2 can be a good alternative.  :+1:

Takk for tips! Bor i Kristiansand og fant til slutt 4 stk dekk en times tid unna. Hadde nok endt opp med å potensielt kjøre til Askim hvis de har på lager. Hadde jo vært en god unnskyldning for å dra på en litt lengre biltur ;D

Ser ut som nettbutikker også er utsolgte, noe de ikke var for en måneds tid siden da jeg sist ofret vinterdekk en tanke. Siden den gang har jeg levd i ro med tanken om at de var bestilt via Dekk1 og på vei.
Tesla Model Y (2021)                   2021-
VW e-Golf (2019)                        2022-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA