Det er nesten skremmende å se at alt hva folk er opptatt av er om de får bot, event. blir tauet inn eller risikerer å bli anmeldt for noe de VET er ulovlig. Hele diskusjonen handler altså om å gjøre noe alle vet er ulovlig og så vurdere sannsynlighet for å bli tatt og konsekvensen av å bli tatt. Har alle så liten respekt for lovverket?
Ville det ikke være mer fornuftig å presse produsenten til å få bilen typegodkjent på ny dersom den faktisk - slik holdningen til mange her inne er, at dette tåler bilen fint? Dette er jo en uting som vil kunne ramme bil etter bil helt uavhengig av merke - det er noe produsentene av elbiler bare må begynne å tenke på allerede når de konstruerer bilen. Holder folk kjeft og sitter på gjerdet og heller tar sjansen ender vi bare opp med tulle biler som til slutt ikke kan lastes med annet enn luft for å sette det på spissen.
Exactly! Well said!
We already know the Model Y can handle more than 2371kg, since in US the 2021 Model Y has 2591kg as "tillatt maksvekt". That is 220kg more with the same max. axle weight rating of 2863kg, just like the MiC Model Y.
So we know, if Tesla gets pushed hard enough that they can fix our registrations to the same US weight rating of 2591kg.
They were pushed hard with the Model S a couple years ago and Tesla did in fact update registrations.
So they are able to, if they are pushed hard enough.
That is why I said early in this topic, that we should actually hope for Vegvesen to start pulling many Tesla's (Model Y, latest Model 3 and Model S) for weigh control during busy periods ( Winter, Easter and Summer holiday) when people have fully loaded cars. Create a lot of anger among people and push media attention.
I fear this is honestly the only way to push Tesla into action and fix this stupid mess with low "nyttelast".
It becomes a repeating record, but its just totally stupid that a car that has a max. axle weight rating of 2863kg, that they set the max cargo weight rating
492kg lower at 2371kg! It makes no sense whatsoever and at this moment I think its literally the only car that has such a huge discrepancy between max. axle weight rating and max cargo weight rating (tillatt maksvekt), including their other Tesla models.