Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dørhåndtak,bytte/rep - pris?

Startet av Zebulon, tirsdag 21. september 2021, klokken 09:06

« forrige - neste »

Zebulon

Hei,

Masse tråder om dette, men finner ingen som sier noen konkret om pris. 85D, 2015-modell, ene dørhåndtaket har "stopped presenting".

Noen som nylig har fått fikset tilsvarende, og/eller vet hva Tesla tar for det? Bilen er jo ute av garanti, så ser ingen grunn til å bruke Tesla selv om jeg ikke må. Har fått en pris på 4.000,- fra et "bosch serviceverksted", har foreløpig ikke gravd i hva det inkluderer (siste versjon, etc).

Eventuelt, noen gode erfaringer/priser fra verksted i Oslo-/Vikenregionen?

Muffinman

Tror faktisk Tesla tar mindre enn det for helt nytt håndtak av siste versjon. Litt usikker, men mener å ha lest 3600-ish.

tormodl

Sist eg skifta, var i juni 2020 hos Tesla Stavanger - då kosta det 2575 + mva, sjå vedlegg.
Tesla Model S P85+ | Dolphin Grey, grått skinn, carbon, grå 21" turbine, sølv 19" cyclone, panotak, alt minus barnesete
Bestilt: 27.12.12 - #P22xx | Finalize: 17.05.13 | I produksjon:  01.10.13 - VIN 195xx | Levert: 15.11.13

Zebulon

Takk skal du ha. Tyder vel på at prisen jeg har fått ikke er spesielt bra, ja, så da er det får det bli Tesla som gjør jobben,

Zebulon

Da kan det, for andre som måtte lure på det samme jeg gjorde, bekreftes at prisen per nå er omtrent den samme som tormodl fikk i fjor: rett i underkant av 3.300,- inkl. mva.

magnussen01

Her er en kar som tilbyr bytte i Oslo-området, som i alle fall jeg tenker å bruke på min 85D dersom håndtakene streiker. For ordens skyld er det ikke jeg eller bekjente av meg som har annonsen, funnet tilfeldig :)
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=209219712

Motorwatt

Mekaniker fikk første-gangs-opplevelse! Han skulle sette seg inn i min bil for å fiske frem et kredittkort som hadde forsvunnet inn i midtkonsollen (en klassiker...). I det han tok i dørhåndtaket smalt det, og dett var dett. Måtte bestille time selv om jeg hardnakket mente ham hadde skylden, og derfor måtte ta det med én gang  :D. Men nei, da. 3 ukers ventetid. Men det er iallfall en garantisak.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Klykken

Dørhåndtakene på S er meget skjøre greier. F.eks aldri lukk døra ved å dytte eller holde i håndtakene. Dytt på glasset.

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA