Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladekabel til eGolf

Startet av zenith, mandag 20. september 2021, klokken 09:35

« forrige - neste »

zenith

Heisann,

Så vidt jeg har skjønt kan ikke eGolf lade med 3-fas med ombordladeren og type 2. Tror maks er 7.4kW og 32A. Betyr det at jeg like gjerne kan kjøpe en ladekabel som er kun for 1-fas 32A? De 3-fas 32A-kablene blir fort ganske heftige, en 1-fas 32A kabel er kanskje greiere å ha med å gjøre?

Noen tanker om praktisk lengde på ladekabel? eGolfen er 4.27 meter lang. Har en kabel nå som er 5 meter. Så på noen nyere kabler som er enten 4m eller 7.5. Antar at 4m kan bli litt for snaut i noen tilfeller hvis man står med fronten frem og ladeluken er bak på bilen.

sjokomelk

eGolf lader med inntil 2x16A på en ladestasjon med 3-fas. Så skal du sikre deg for å få høyest mulig effekt uansett hvor du er og kun behøve én kabel, så trenger du dessverre en 32A 3-fas ladekabel.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

zenith

Aha, skjønner. Takk for oppklaring. Da får jeg fortsette med en 32A 3-fas kabel. Noen tanker om lengde på kabelen?

elektrolux

Vi gikk vekk fra 5m kabler til 6m som standard lengde da 5m gjerne var akkurat litt snaut.

Fører forøvrig lengder fra 2m til 12m
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA