Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hundebur og annet hundetilbehør

Startet av lars667, søndag 19. september 2021, klokken 10:18

« forrige - neste »

panser

Sitat fra: erlendsellie på torsdag 14. oktober 2021, klokken 10:45
Da har jeg vært og hentet et spesialbestillet Trønderbur til vår Breton og Border Collie. Ikke fått testa hundene i buret enda, men det ser ut som det skal gå greit. Når de to skal ligge sammen skal jeg ikke bruke skilleveggen, men om jeg tar med Bretonen min på jakt sammen med en annen hund, er det greit å sette inn skilleveggen.
Buret er også ganske lett i vekt, så greit å ta ut av bilen og sette i hytte eller lavvo for eksempel.
Får også tilgang til baggasjebrønnen.
Ser veldig bra ut, synes jeg.

Sleit litt med å laste opp bilder her nå, men ligger flere her:
https://imgur.com/a/xvvKq2S

Sitter og legger inn bestilling av likt bur. Hvordan har du festa det? Laget egne fester under, eller brukt festene i seteryggen?

erlendsellie

Sitat fra: panser på onsdag 08. desember 2021, klokken 14:27
Sitat fra: erlendsellie på torsdag 14. oktober 2021, klokken 10:45
Da har jeg vært og hentet et spesialbestillet Trønderbur til vår Breton og Border Collie. Ikke fått testa hundene i buret enda, men det ser ut som det skal gå greit. Når de to skal ligge sammen skal jeg ikke bruke skilleveggen, men om jeg tar med Bretonen min på jakt sammen med en annen hund, er det greit å sette inn skilleveggen.
Buret er også ganske lett i vekt, så greit å ta ut av bilen og sette i hytte eller lavvo for eksempel.
Får også tilgang til baggasjebrønnen.
Ser veldig bra ut, synes jeg.

Sleit litt med å laste opp bilder her nå, men ligger flere her:
https://imgur.com/a/xvvKq2S

Sitter og legger inn bestilling av likt bur. Hvordan har du festa det? Laget egne fester under, eller brukt festene i seteryggen?

Festet i seteryggen, sitter veldig godt synes jeg.

friendsmag

Sitat fra: erlendsellie på fredag 10. desember 2021, klokken 13:24
Sitat fra: panser på onsdag 08. desember 2021, klokken 14:27
Sitat fra: erlendsellie på torsdag 14. oktober 2021, klokken 10:45
Da har jeg vært og hentet et spesialbestillet Trønderbur til vår Breton og Border Collie. Ikke fått testa hundene i buret enda, men det ser ut som det skal gå greit. Når de to skal ligge sammen skal jeg ikke bruke skilleveggen, men om jeg tar med Bretonen min på jakt sammen med en annen hund, er det greit å sette inn skilleveggen.
Buret er også ganske lett i vekt, så greit å ta ut av bilen og sette i hytte eller lavvo for eksempel.
Får også tilgang til baggasjebrønnen.
Ser veldig bra ut, synes jeg.

Sleit litt med å laste opp bilder her nå, men ligger flere her:
https://imgur.com/a/xvvKq2S

Sitter og legger inn bestilling av likt bur. Hvordan har du festa det? Laget egne fester under, eller brukt festene i seteryggen?

Festet i seteryggen, sitter veldig godt synes jeg.

Hva blir en sånn prismessig?

Churchill

Vi endte opp med et fra Aluconsult og er strålende fornøyd  :) Vi har to Siberian Husky tisper, når de på død å liv skal sitte oppreist er det litt i minste laget, men er mer en stort nok når de legger seg ned. Det fungerer perfekt, siden de er roligere når de ligger.

erlendsellie

Sitat fra: friendsmag på lørdag 11. desember 2021, klokken 19:26
Sitat fra: erlendsellie på fredag 10. desember 2021, klokken 13:24
Sitat fra: panser på onsdag 08. desember 2021, klokken 14:27
Sitat fra: erlendsellie på torsdag 14. oktober 2021, klokken 10:45
Da har jeg vært og hentet et spesialbestillet Trønderbur til vår Breton og Border Collie. Ikke fått testa hundene i buret enda, men det ser ut som det skal gå greit. Når de to skal ligge sammen skal jeg ikke bruke skilleveggen, men om jeg tar med Bretonen min på jakt sammen med en annen hund, er det greit å sette inn skilleveggen.
Buret er også ganske lett i vekt, så greit å ta ut av bilen og sette i hytte eller lavvo for eksempel.
Får også tilgang til baggasjebrønnen.
Ser veldig bra ut, synes jeg.

Sleit litt med å laste opp bilder her nå, men ligger flere her:
https://imgur.com/a/xvvKq2S

Sitter og legger inn bestilling av likt bur. Hvordan har du festa det? Laget egne fester under, eller brukt festene i seteryggen?

Festet i seteryggen, sitter veldig godt synes jeg.

Hva blir en sånn prismessig?
9200 for vårt bur.

Sent from my LE2123 using Tapatalk


kthoring

Sitat fra: Churchill på søndag 12. desember 2021, klokken 12:32
Vi endte opp med et fra Aluconsult og er strålende fornøyd  :) Vi har to Siberian Husky tisper, når de på død å liv skal sitte oppreist er det litt i minste laget, men er mer en stort nok når de legger seg ned. Det fungerer perfekt, siden de er roligere når de ligger.

Fint bur og fine hunder :) Skal snart hente bur fra Trønderburet til min Siberian Husky hannhund, basert på erlendsellie sitt, men med en dør og uten skillevegg. Pris 7600,-

Tahamre

Noen som har bur fra 4Pets som har funnet borrelås som er tykk nok til å feste i underplaten på buret og som da når ned til gulvet på bilen? Eller har dere festet borrelåsen andre steder?

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Churchill på søndag 12. desember 2021, klokken 12:32
Vi endte opp med et fra Aluconsult og er strålende fornøyd  :) Vi har to Siberian Husky tisper, når de på død å liv skal sitte oppreist er det litt i minste laget, men er mer en stort nok når de legger seg ned. Det fungerer perfekt, siden de er roligere når de ligger.

Dersom du ville la de sitte kunne du gjerne bare fjernet nettingen opp mot taket...de vil vel ikke klare å smyge hodet over kanten.
Tesla Model Y                         2021-

Rosstopher

Jeg vurderer "bur" fra Hundeavdelingen, men er usikker på størrelsen jeg trenger. Har border collie mix på ~23 kg. Klarer jeg meg med 40% av bagasjerommet til hunden? På Model S hadde vi lignende bur, av typen som kun ble solgt til medlemmer av TOCN. Husker ikke om det hadde noe navn. Det tok omtrent halvparten av bredden og hunden hadde god plass, men bagasjerommet på Model Y er muligens smalere?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

elhansen

Sitat fra: Rosstopher på søndag 02. januar 2022, klokken 15:48
Jeg vurderer "bur" fra Hundeavdelingen, men er usikker på størrelsen jeg trenger. Har border collie mix på ~23 kg. Klarer jeg meg med 40% av bagasjerommet til hunden? På Model S hadde vi lignende bur, av typen som kun ble solgt til medlemmer av TOCN. Husker ikke om det hadde noe navn. Det tok omtrent halvparten av bredden og hunden hadde god plass, men bagasjerommet på Model Y er muligens smalere?
mener du klarer det med 40%. Vi har en flat på rett under 30 og hun har god plass i 50/50. Prøvde begge to, men synes 40 ble akkurat for snaut når hun skulle snu seg. Men var veldig usikker på det

Rosstopher

2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Fjeldern

#71
Har noen målene som er sånn ca fra bakseter til brønnluka?
Tenkte å bestille hundebur til min lapske vallhund til da bilen kommer. Ser at Aluconsult ligger i Brøttum, så det var ikke lange stubben unna heller.

Ser ut som kanskje VarioCage Dobbeltbur S passer sånn fint for 1 middels hund og fortsatt gir tilgang til brønnen?
Edit: I følge produsenten så passer Dobbeltbur M også, men da usikker på hvor nær man er glasset på høyda..
Edit 2: Overså blankt det at andre hadde kommentert om Dobbeltbur M. Ser at man da må lage til egen løsning for å nå ned i brønnen..
Kan da være at jeg S og litt mindre plass kan gå akkurat for å nå nedi?

Redgarden

Er godt i gang med hjemmesnekret løsning nå, tilpasset et gammelt bur/skillevegg fra Model S og skåret til finerplater som gulv med tilgang til alle rommene. Men hvor finner man sånn «høyttalerfilt» til å trekke platene med? Finner det ikke på Biltema, thansen osv, men mulig det egentlig heter noe helt annet?
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell


Redgarden

----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA