Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hundebur og annet hundetilbehør

Startet av lars667, søndag 19. september 2021, klokken 10:18

« forrige - neste »

lars667

Hei, kanskje på tide med en egen tråd for spesifikke hundebur og hvordan de passer i Y?

Er selv på utkikk etter et dobbeltbur til to mellomstore hunder (saluki), og lurer på hva som passer uten at en må legge ned setene.

Passer disse for eksempel? ttps://www.xxl.no/variocage-minimax-l-hundebur-gra/p/1188581_1_style

Finnes det etterhvert også gode løsninger for lastegitter som ikke må monteres på jallavis til hodestøtter?

Bagasjeromstrekk hadde vært fint, men har så langt bare sett dyre løsninger som må bestilles fra utlandet.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Rosstopher

Henger meg på denne tråden. Variocage er bra saker, men gidder ikke det denne gang da det er fælt å sette sammen og tungt å flytte inn og ut av bilen. Trenger bur til border collie miks på ~22kg.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Aldrimer

#2
Vi har en Toller på 20 kg, og kjøpte Trixie Medium. Det er god plass til hunden og er det største vi fant som passer bilen. Jeg har ca tre mm klaring mellom bur og bakvindu.

Rosstopher

Sitat fra: Aldrimer på søndag 19. september 2021, klokken 12:15
Vi har en Toller på 20 kg, og kjøpte Trixie Medium. Det er god plass til hunden og er det største vi fant som passer bilen. Jeg har ca tre mm klaring mellom bur og bakvindu.

Altså 90 cm langt og 63 cm bredt? Bra lengde, men jeg skulle gjerne hatt noe litt smalere så det ikke tar så mye plass i bagasjerommet.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Aldrimer

Nei, dette er målene: Str M: B 55 x L 78 x H 62 cm. Da har jeg plass både på siden og foran buret.

Rosstopher

Aha. Det er den de kaller small-medium her: https://www.dyrekassen.no/trixie-hundebur-aluminium?sku=102780

Da blir det litt kort for oss, men fin bredde. Vanskelig å beregne på forhånd hva man får plass til pga skrå bakluke. Tenker jeg tar en tur på dyrebutikken og tester noen bur til uka.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Toalmar

#6
Sitat fra: Rosstopher på søndag 19. september 2021, klokken 11:21
Henger meg på denne tråden. Variocage er bra saker, men gidder ikke det denne gang da det er fælt å sette sammen og tungt å flytte inn og ut av bilen. Trenger bur til border collie miks på ~22kg.
Ved kollisjon noe av det beste og med nødutgang i tillegg.
Dette kan også justeres i lengderetning som også er svært greit.
Vektmessig tror jeg ikke det er mye tyngre enn andre.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

tykkmann

Mulig jeg håper på for mye her nå, men supert om de som allerede har et hundebur de er fornøyd med tar et bilde av bagasjerommet og legger det ut her. Interessant å se hvor mye plass diverse bur tar av plass i bagasjerommet.

På forhånd, takk!

erlendsellie

Test med et ferplast atlas 80 og et varikennel large. Vi har stappa vår Breton og Border Collie inn i varikennel-buret i passaten når vi har trengt mer baggasjeplass enn det vi får med vårt Variocage Dobbel L. Varikennel er ikke et godt bur for Y, siden døråpning er på kortsiden, men testet for morro skyld.
Har akkurat fått inn 2 Breton i Ferplast sitt, men det ble trangt.

Vi har bestilt et spesialbygget Trønderbur med 2 dører og uttakbar skillevegg, som skal gå greit til begge hundene, så setter jeg inn skilleveggen om vi har en med annen Breton på jakt for eksempel. Buret går bare litt over den bakerste plata, så vi får fremdeles opp den fremste platen. Legger ut bilde når buret er klart om et par uker :)

Sent from my LE2123 using Tapatalk


lars667

Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

erlendsellie

Sitat fra: lars667 på søndag 19. september 2021, klokken 20:10
Hva er pris på Trønderburet?
9200, så det koster. 7200 om vi ikke skulle ha uttakbar skillevegg og 2 dører.
Men regner med vi får en god slant for å selge variocagen vår, så det får gå.

Sent from my LE2123 using Tapatalk


lars667

Ikke så dumt det. Jeg har sendt dem en forespørsel. Selv om salukier kan pakke seg ganske små, så kan de bli opptil 70 cm over manken...
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Churchill

Bor man på Østlandet så kan jeg også anbefale Kela transportbur som blir lagd på mål. Vi har hatt to bur derifra og er kjempefornøyd

Aldrimer

Trixie Small/medium,
Str M: B 55 x L 78 x H 62 cm



Rosstopher

Sitat fra: Aldrimer på mandag 20. september 2021, klokken 15:26
Trixie Small/medium,
Str M: B 55 x L 78 x H 62 cm

Takk for bilde. Der knuste du alt håp jeg hadde om å få plass til et lengre bur med den typen konstruksjon. 😆 Det beste blir nok enten spesiallaget bur fra en av de mange firmaene som allerede er nevnt eller et slikt:
https://www.finn.no/232262900

I retrospekt burde jeg ha beholdt buret jeg hadde i den stilen i min Model S og bare skjært av noen cm i lengden.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA