Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor langt kommer jeg

Startet av Pourran, mandag 27. august 2012, klokken 14:49

« forrige - neste »

Pourran

I dag kjørte jeg til Gardemoen fra Oslo sentrum, og jeg kjørte "hardt". Jeg hadde halv tank igjen da jeg parkerte bilen. Noe jeg var veldig fornøyd med. Jeg vurderer å kjøre til Rygge førstkommende onsdag, men vet ikke om bilen klarer det. Er det noen som har erfaring med kjøring fra Oslo til Rygge ? Det burde være mulig tenker jeg, men jeg er beskymret for turen hjem, hvis det ikke er laderplass på Rygge !

Phuc

Du kan jo leke deg litt med denne siden:
http://www.jurassictest.ch/GR/

Oslo -> Rygge (65.8 km i eco-modus):
70 km/t: 45.2% gjenværende batteri
80 km/t: 37.9%
90 km/t: 29.6%
100 km/t: 20.3%

Så i følge den siden, så bør du nok lade litt på Rygge, i allefall hvis du har tenkt å kjøre hardt.
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [120000 km @ 20.02.2021]
Kia EV6 GT Line AWD Yacht Blue (i bestilling)
Vurderer: VW ID4 GTX, Ioniq 5 AWD, Tesla Model 3/Y

hkaspenberg

Sitat fra: Pourran på mandag 27. august 2012, klokken 14:49
I dag kjørte jeg til Gardemoen fra Oslo sentrum, og jeg kjørte "hardt". Jeg hadde halv tank igjen da jeg parkerte bilen. Noe jeg var veldig fornøyd med. Jeg vurderer å kjøre til Rygge førstkommende onsdag, men vet ikke om bilen klarer det. Er det noen som har erfaring med kjøring fra Oslo til Rygge ? Det burde være mulig tenker jeg, men jeg er beskymret for turen hjem, hvis det ikke er laderplass på Rygge !
Alternativt kan du jo ta en halvtime på hurtigladeren på Marché på hjemveien.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

jkirkebo

Sitat fra: Pourran på mandag 27. august 2012, klokken 14:49
I dag kjørte jeg til Gardemoen fra Oslo sentrum, og jeg kjørte "hardt". Jeg hadde halv tank igjen da jeg parkerte bilen. Noe jeg var veldig fornøyd med. Jeg vurderer å kjøre til Rygge førstkommende onsdag, men vet ikke om bilen klarer det. Er det noen som har erfaring med kjøring fra Oslo til Rygge ? Det burde være mulig tenker jeg, men jeg er beskymret for turen hjem, hvis det ikke er laderplass på Rygge !

Begge ladeplassene var ledige sist jeg var der. Om de er opptatt, så hør med P-boden i P11. Jeg vil tro det er en del spredte stikkontakter rundt i P11 som kan benyttes ?

Evt. så har du hurtigladeren ved Marché som backup, som tidligere nevnt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

C-Zero

Ikke sats på laderen ved Marché uten å ha sjekket først om den virker. Den virket ikke på torsdag i forrige uke. Jeg ringte servicetelefonen deres og fikk vite at de venter på deler. Synes også å ha lest på elbil.no at den har vært ustabil i et par måneder nå.

Eirik
Tesla Model X 75D. Bestilt 31.07.2017. Bekreftet 07.08.2017.
Citroen C-Zero 2011-2016

breitling

I nødsituasjon kan du kjøre en liten omvei (noen km "tilbake" på E18 etter Vinterbo og lade på BNH i Ski. Utenom arbeidstid er det alltid ledig deres hurtiglader.
Oslo
2012 Peugeot iON - solgt
2016 MB B-250e Edition - solgt
2021 VW id.3 1.st Pro Performance "Eldina3"

Pourran

Takk for tips. Føler meg litt som Magellan og Columbus hver gang jeg kjører en ny rute. Det er sjukt spennede å se hva bilen klarer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA