Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mobilruter (4g/5g) til å ha i model 3

Startet av Chris Neumann Ruud, fredag 19. november 2021, klokken 13:35

« forrige - neste »

Chris Neumann Ruud

Hei! Nå som premium connect prøven går ut og jeg ikke ser for meg å trenge å fyre av 1500 i året på teslas innebygde, ser jeg for meg å få et tvillingsim og koble på en ruter i bilen. Noen som har noen spesielle å anbefale som skal brukes i en modell 3?
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Daniel_0007

#1
Sjøl tok jeg bare den billigste 4g ruteren jeg fant, syns den funker greit nok. 5g ruter er altfor dyr enda spør du meg. billigste jeg har sett er 4000.

Gikk for denne, batteritiden er ikke allverdens, varer 6 ish timer men er bare å plugge i usb porten.

https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/nettverk/4g-router/tp-link-m7200/1017480.13652/

Er ganske liten og nett.
Model 3 2019 LR Rwd

BE

Til info fungerer det greit med hot spot på mobilen. (Sånn i tilfelle noen ikke er klar over dette)
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

skysurfer

Sitat fra: BE på fredag 19. november 2021, klokken 14:28
Til info fungerer det greit med hot spot på mobilen. (Sånn i tilfelle noen ikke er klar over dette)
Fungerer dårlig på iOS i hvert fall. Må inn å "godkjenne" hver gang bilen skal koble til.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

El Rolfo

Sitat fra: skysurfer på fredag 19. november 2021, klokken 16:23
Fungerer dårlig på iOS i hvert fall. Må inn å "godkjenne" hver gang bilen skal koble til.

Jepp.. Delt internett på IOS er kronglete i bruk. Jeg for min del vil heller sponse Tesla med noen kroner enn å fikle med slike løsninger.
Har en slik i båten https://www.kjell.com/no/produkter/nettverk/rutere/4g-ruter/teltonika-rutx11-profesjonell-4g-ruter-p64919

Eneste fordelen jeg ser med å ha et hotspot i bilen er når ungene skal koble opp iPad'er og telefoner på langtur. Så kanskje jeg må ha dette en dag før eller senere  ::)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA