Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

County Fair at Gigafactory Berlin-Brandenburg. Elon kommer, gjør du?

Startet av kodax, fredag 17. september 2021, klokken 11:55

« forrige - neste »

kodax

https://www.teslarati.com/tesla-giga-berlin-giga-fest-pre-registration/
Kunne vært artig å tatt en tur, men jeg skal dessverre ikke til Tyskland da allikevel.
(Jeg meldte meg på i går, og fikk mail tilbake i dag om å bekrefte påmeldingen, så det ser ikke ut som det er noe krav om at man bor i området.)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Mobileum

Da må man isåfall regnes som Supercalifragilisticexpialidocious Tesla-fan!

supercalifragilisticexpialidocious
adjective: supercalifragilisticexpialidocious; adjective: supercalifragilistic
extraordinarily good; wonderful.
"the only word to characterize Kepler's discoveries was 'Supercalifragilisticexpialidocious'"
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

kodax

Mener du at det ikke hadde vært artig å tatt en tur innom en splitter ny Tesla-fabrikk hvis du var i nabolaget?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Ellemelle

16. Why are admission tickets not guaranteed?
Space is limited. If we are at capacity, we will prioritize visitors with a zip code in Berlin or Brandenburg.

Mobileum

Sitat fra: kodax på fredag 17. september 2021, klokken 12:33
Mener du at det ikke hadde vært artig å tatt en tur innom en splitter ny Tesla-fabrikk hvis du var i nabolaget?
Ja! Jeg har sett VW- og BMW-fabrikker (i embeds medfør), og det rekker i massevis for meg.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

kodax

Sitat fra: Mobileum på fredag 17. september 2021, klokken 12:56
Sitat fra: kodax på fredag 17. september 2021, klokken 12:33
Mener du at det ikke hadde vært artig å tatt en tur innom en splitter ny Tesla-fabrikk hvis du var i nabolaget?
Ja! Jeg har sett VW- og BMW-fabrikker (i embeds medfør), og det rekker i massevis for meg.
Ok, så derfor er også andre som aldri har vært inne i en bilfabrikk unormalt interessert i Tesla?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Mobileum

Det er daglige guidede turer på alle tyske bilfabrikker, så det passer kanskje en annen gang hvis ikke merket er viktig?

Thousands of guests visit the Volkswagen Group locations every day. Here they have the opportunity to find out what processes make our cars so safe and how electric drives are changing the vehicles of the future.

Mercedes: This factory tour offers you a detailed insight into the fascinating world of major assembly production for state-of-the-art motorcars – from the raw material through to the finished component.

With a guided tour of the BMW Group's main plant in Munich, you will get to know selected production areas of automobile manufacturing. The main plant is located in the north of Munich, across the street from the Group headquarters, the BMW Museum and BMW Welt.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

kodax

Ok, da kunne jo det sikkert vært artig også. Men siden jeg tror at Tesla er mye råere på automasjon/roboter, så hadde jeg nok valgt en Tesla-fabrikk, som også nok kommer til å bli omtalt ganske mye framover både her og i media sammenlignet med de mer tradisjonelle merkene sine fabrikker.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

kodax

Eh, ja. VAG har bestilt en god del roboter i det siste, men produksjonslinjene til Tesla er så vidt jeg vet i hvert fall foreløpig mer automatisert. Kanskje tar jeg feil, men det gidder jeg i hvert fall ikke diskutere. Som sagt kunne det sikkertt vært srtig å besøke slike fabrikker, men jeg ville nok valgt Tesla;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Mobileum

Sitatmen jeg ville nok valgt Tesla;)

Akkurat!

ps. videoen er 7 år gammel, og er mere en studie for fremtidig bilproduksjon. Det ble bare produsert Phaeton i mindre serier, men alle brukte roboter før Musk ble født. Så dette kan de.

ps. 2: For å få fart på robot-produksjonen, så kjøpte Tesla Grohmann AG. En tysk produsent av roboter med lang erfaring i leveranser til tysk bilindustri.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

kodax

Sitat fra: Mobileum på fredag 17. september 2021, klokken 20:43
Sitatmen jeg ville nok valgt Tesla;)

Akkurat!
Jepp, akkurat som jeg tror de fleste andre her inne ville valgt. Ikke fordi man er sykelig Tesla-fan, men fordi man har en Tesla og dermed er mer interessert i det merket, fordi man tror at den fabrikken vil være mer interessant å ha besøkt ift hva som kommer til å vli diskutert framover, fordi man nok med rette kan hevde at Tesla representerer det «nye», mens de andre representerer en stor og tungrodd masse. Det kan godt hende at det hadde vært mye mer spennende å besøke en av de andre, men for de fleste virker bok Giga Berlin mer spennende, uten at de fleste kan defineres som über-fans som du begynte med å hevde ;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

OhmPaPa

Har besøkt Peugeot-fabrikken for mange år siden.

Dagens VW, Mercedes etc er komplett uinteressante for meg. De som er bil-nerder må bare dra å kose seg hvis de vil.

Tesla er interessant fordi det er den bilen vi har. Men jeg drar ikke ned ens ærende uten å være sikret plass. Så det får vente. Siden den ligger ved Berlin kan det godt være jeg er i nærheten en gang og stikker innom.

Kanskje hvis min konkrete bil ville bli produsert der at lysten hadde vært sterkere. Men da må jeg til California.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA