Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nyttig informasjon om iX

Startet av LMOR, torsdag 16. september 2021, klokken 22:42

« forrige - neste »

ErikMe


Trond.m

Sitat fra: eSim på torsdag 17. februar 2022, klokken 18:04
Bestilte gummimatter sammen med bilen.
Veldig fine originale matter. Men de er dyre. Ca 1800 kr for kupe, og 1900 for bagasjerom. Men det er en helt annen kvalitet enn uoriginale matter til andre biler.

LMOR

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

ErikMe

Takk for info. Noen som vet :

Er det mulig å unngå automatisk låsing av dør etter man har kjørt noen meter ?

Er det mulig å slå av den park assist - rygge funksjonen som dukker opp når man stopper ?

Er det mulig å slå av velkomst melding når man setter seg inn ?

Er det mulig å slå av farvell 'notification' når man slår av bilen ?


LMOR

#169
Nei, til alt.

Avskjedsmeldingen har gått fra å være irriterende til nyttig, fordi en blir minnet på å sette neste avgangstid, skru av alarmen osv

Velkomstmeldingen er et must når flere som sitter i bilen har nøkkel.

Parkeringsmasingen er irriterende, men nyttig når du trenger den.

At du ikke kan skru av automatisk låsing er pga sikkerhet. Dørene skal være låst hvis du kolliderer. Du kan skru det av med knappen i døren for hver tur, men de låses igjen under per-crash.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

ErikMe

Joa men en smule irriterende når man kjører hit og dit, plukker opp unger her og der. De står alltid på utsiden å drar i 'dørhåndtaket'

Spesielt ille med denne bilen da man ikke hører det er noen på utsiden 😳

ErikMe

Litt synd, ikke så glad i slike koreanske 'hyggeligheter' men bra man slipper pling,plong og melodi- snutter iallefall. Flere bilmerker må man ha på seg ørepropper når man går ut/inn av. BMW har alltid vært ganske flink til å holde seg unna slikt.

daktari

Jeg mener man kunne skru av "søk etter parkeringsplass"?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

LMOR

Ja, tror også jeg har sett noe sånn. Men da blir det mye plunder hvis du trenger det.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

JorgenM

Ikke så nyttig info, men iX passerte iX3 i totalt antall solgte biler idag  :+1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 22. mars 2022, klokken 20:28
Ikke så nyttig info, men iX passerte iX3 i totalt antall solgte biler idag  :+1:

Det var veldig interessant. Trodde de ennå lå inni en ketchup-flaske...må inn og sjekke.
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA