Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nyttig informasjon om iX

Startet av LMOR, torsdag 16. september 2021, klokken 22:42

« forrige - neste »

Trond.m

#120
Jo, det er jeg enig i. Men jeg tror ikke strømmen til ladekladden fordeles på 3 faser. Så om bilen skal trekke 32A på 1 fase, så vil nok strømmen være 32A fra vegg til bil. Men dette skal jeg ikke påstå at jeg kan så mye om. Uansett ser det vel dessverre ut til at BMW Flexible fast charger ikke støtter 1-fas 32A.

Jalla

Spørsmål til dere som har studert IX grundig.

Støtter den BMW sin "remote parking" ved hjelp av nøkkel?
Altså, kan du gå ut av bil, og kjøre den inn i en luke via nøkkel. Og selvsagt hente bilen ut igjen ved hjelp av nøkkel som BMW har på noen modeller.

LMOR

Ikke nå, med ryktene sier vel at det kommer som en oppgradering sommeren 2022.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Leste på FB noe om at BMW Flexible charger visstnok ikke er / blir godkjent i Norge. Det høres litt rart ut, men det er vel ikke utenkelig at godkjenningen tar litt tid. Noen som har bekreftet hva slags ladekabel iX40 blir utlevert med i år ? Og står det noe sted at det er Flexible charger vi skulle få ?

LMOR

Ja, jeg har limt inn det som står i konfiguratoren flere ganger.
Men det skjer jo ting BMW heller ikke kunne forutse. Så at flere demobiler ikke hadde lader. Men håper det bare er godkjenningstiden som i så fall er utfordringen.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Sitat fra: LMOR på søndag 28. november 2021, klokken 12:38
Ja, jeg har limt inn det som står i konfiguratoren flere ganger.
Ja, vel ? I min konfigurator på bmw.no står det bare:

« Hjemmelading: Bilen leveres med en ladekabel som er ment for bruk når annen bedre ladeløsning ikke er tilgjengelig. Anbefalt ladeeffekt for lading via standard stikkontakt er 1,4 kW og 6A»

LMOR

Merkelig at vi ser forskjellig. De selger ekstra adapter kabel for norske forhold. Litt rart hvis de ikke har tenkt å levere den.
Tror det er mange år siden utstyr ble godkjent for Norge. Er det godkjent i EU, så er det godkjent for Norge.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Ser det nå...måtte gå et trinn ned i menyen for lading. Vi får se hva de leverer. Det er nok ikke juridisk bundet til å levere noe annet enn en løsning for Schuko.

LMOR

Sitat fra: Trond.m på søndag 28. november 2021, klokken 16:36
Ser det nå...måtte gå et trinn ned i menyen for lading. Vi får se hva de leverer. Det er nok ikke juridisk bundet til å levere noe annet enn en løsning for Schuko.
De må gi noe rabatt tenker jeg. Tror de hadde endret konfiguratoren og fjernet kablene fra butikken hvis de ikke tenker å levere.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

For de som har behov for fleksibiliteten til BMW Flexible charger, så må jo denne være spot on. Med B-vern og støtte for både 1 og 3 fas (32/24A), så er den jo perfekt for utenlandsturer med elbil. Power selger den nå for 5592 kr komplett med DnB Mastercard reward.

https://www.power.no/hjem-og-fritid/elbillader/portable-ladere-til-elbil/besen-flexcharge-pro-type-2-165-kw-lader/p-1146455/?q=besen

Sjokosaus

Hvis man er på consumption skjermen som også viser bilen vil man se at den viser når hjulene spinner og svinger utifra hvor fort du kjører og hvor mye styrevinkel du har, ganske morsom liten detalje fra BMW. https://youtu.be/KNozwfjRSlY?t=235
Liker elbiler

Trond.m

Fikk bilen i dag. Det ble ikke nevnt noe om AC lader, men jeg ser at den er levert med en vanlig enkel 2,4 kW ladekabel. Jeg håper det er en midlertidig løsning, og at Flexcharge vil bli etterlevert. Noen som har fått beskjed om hva som skjer. Det er jo ikke akkurat et likeverdig produkt som er levert.
Gummimatter ble ikke levert, da det var var restordre.
Men bilen er fantastisk komfortabel, og jeg gleder meg til vinter / fjelltur-test.

telcontar

Sitat fra: Trond.m på mandag 13. desember 2021, klokken 16:10
Fikk bilen i dag. Det ble ikke nevnt noe om AC lader, men jeg ser at den er levert med en vanlig enkel 2,4 kW ladekabel. Jeg håper det er en midlertidig løsning, og at Flexcharge vil bli etterlevert. Noen som har fått beskjed om hva som skjer. Det er jo ikke akkurat et likeverdig produkt som er levert.
Gummimatter ble ikke levert, da det var var restordre.
Men bilen er fantastisk komfortabel, og jeg gleder meg til vinter / fjelltur-test.

Grattis med ny bil, blir spennende å høre om forbruk osv. Jeg har prøvekjørt ix40 og var meget fornøyd med hva gjelder seter, komfort og kvalitet.

Trond.m

Takk. Bilen virker ekstremt lovende. Ser ut til at forbruket til varme ligger mye lavere enn for id.4 GTX. På turen fra forhandler (35 km) ble forbruket bare 2,2 kw/100 km, på tross av at det var nesten stilestående kø store deler av veien. Varmen var stilt på bare 19 grader, men det føltes mye varmere enn når jeg har 21 grader i id.4. Det skyldes nok varmepanelene som gir strålevarme.

ErikMe

Noen som vet hvilke pakke som inneholder interiør belysning ?

Eller er det standard på alle ?

Og det som i gamle dager het 360 kamera, hvilke pakke må man ha for å få det ? Ser ikke dette som et valg i konfigurator ?

Pfh takk for hjelp  :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA