Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

De elektroniske kartene finnes på smattelefonplassen?

Startet av LMOR, fredag 18. februar 2022, klokken 13:13

« forrige - neste »

LMOR

Noen som vet hva det betyr?
Kommer opp når jeg har lagt telefonen til trådløs lading.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Gunnar Nilsen

Bmw lanserte nye kart i går. Du får laste de ned og inn i bilen

LMOR

#2
Sitat fra: Gunnar Nilsen på fredag 18. februar 2022, klokken 14:17
Bmw lanserte nye kart i går. Du får laste de ned og inn i bilen
Ja, jeg la det ut her i går  8)
Så jeg har siste versjon, så dette er noe annet. Ikke ny versjon. Men et eller annet med kart som kjer når jeg legger ned telefonen til lading.

Men kan alltids sjekke om det bare er beskjed om noe jeg allerede har gjort. Men i så fall burde jeg fått opp spørsmålet om jeg ville laste dem ned.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

dundun

Jeg gjetter på en helt fullstendig feilslått oversettelse i og med at beskjeden kommer hver gang man legger telefonen til lading.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Orbit

Prøv å bytte menyspråk til tysk eller engelsk, og se om beskjeden gir mer mening da......
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

LMOR

#5
Jeg har lest et par steder trådløst nevnt i sammenheng med utvidet CarPlay funksjonalitet som iX og noen andre biler har. (Mirroring)

Jeg synes dette fungerer veldig bra på iX, men ble litt skuffet over at kartene ikke viser i skjermen foran føreren eller i HUD med CarPlay, bare pilene.

Kanskje er det det beskjeden sier, at legger du mobilen til lading, så brukes kartene fra telefonen?

Jeg får ikke testet dette før i morgen.



They pair with wireless phone charging to maximise versatility of the screen mirroring functions.



On that note, if you're using Apple CarPlay or Android Auto, the map data from those smartphone-mirroring apps is now integrated into the gauge cluster, so you can see third-party map data the same way you would through BMW's embedded navigation software. But if you want to make use of the cool augmented reality overlays you'll need to use BMW's native system.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

LMOR

Prøvde litt uten å se noe. Får prøve litt mer i morgen.
Men uansett tyder det over på at det er noe som er forskjellig når mobilen ligger til lading
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

LMOR

Fikk siste programvare i dag, og nå er teksten oppdatert og gir mening. Nå står det at du ikke skal legge betalings/elektroniske KORT på ladeplaten  :D
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Sandpusher

2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA