Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester av iX

Startet av LMOR, torsdag 16. september 2021, klokken 14:43

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: Jalla på lørdag 16. oktober 2021, klokken 21:34
Sitat fra: RJK på lørdag 16. oktober 2021, klokken 21:24
Sitat fra: daktari på lørdag 16. oktober 2021, klokken 13:46
Sitat fra: turfsurf på lørdag 16. oktober 2021, klokken 09:43
Sitat fra: LMOR på lørdag 16. oktober 2021, klokken 08:24
Bilen kan parkere seg selv etter å ha memorert en strekning på inntil 200 meter en gang. Neste år kommer fjernstyring for denne funksjonen, da kan parkeringen gjøres uten fører som oppasser bak rattet.
Da må det vel regelendringer til. Tesla sin "Smart Summon" er jo i praksis ubrukelig i EU grunnet en maks avstand på 12m. Kommer sikkert regelendringer nå da en av de tyske produsentene har teknologi klar som trenger nye regler.
Testet dette i en iX3 nylig (satt i bilen), og ganske kult hvordan bilen rygger tilbake der den kjørte.
Men i praksis så har det jo ingen praktisk nytte, om en ikke deler bil med noen som har parkeringsnerver.

Selv synes jeg det går alt for tregt, og siden man uansett må sitte i bilen mens det utføres, så gjør jeg dette best selv.

Skulle det hatt noe for seg for min del, måtte det fungert uten at jeg sitter i bilen selv, slik at jeg kan parkere tight, uten å bli "låst inne".
Hva står etter det du siterer av lmor?  Neste år kommer fjernstyring for denne funksjonen, da kan parkeringen gjøres uten fører som oppasser bak rattet
Den slåes vel ihjel av det Daktari skriver, at dette ikke er tillatt etter dagens regler. Da må det i tilfelle gjøres en regelendring, ellers så er ikke reglene uhildet. Må forvente at reglene ikke er produsentavhengig, men like for alle.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Jalla

Sitat fra: RJK på lørdag 16. oktober 2021, klokken 21:48
Den slåes vel ihjel av det Daktari skriver, at dette ikke er tillatt etter dagens regler. Da må det i tilfelle gjøres en regelendring, ellers så er ikke reglene uhildet. Må forvente at reglene ikke er produsentavhengig, men like for alle.
Tja, du kan stå utenfor en 5-serie i dag, og parkere den med nøkkel. Var vel det du var ute etter?

LMOR

#137
Jeg tenker at det er derfor det kommer neste år, fordi BMW er nærmere til EU regulering enn Tesla, men vi får se.
Men hvis du tenker på 200m, så er nok det en sammenblanding av journalisten. Tror ikke Remote er 200m.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

RJK

Sitat fra: Jalla på lørdag 16. oktober 2021, klokken 21:53
Sitat fra: RJK på lørdag 16. oktober 2021, klokken 21:48
Den slåes vel ihjel av det Daktari skriver, at dette ikke er tillatt etter dagens regler. Da må det i tilfelle gjøres en regelendring, ellers så er ikke reglene uhildet. Må forvente at reglene ikke er produsentavhengig, men like for alle.
Tja, du kan stå utenfor en 5-serie i dag, og parkere den med nøkkel. Var vel det du var ute etter?
Det er nok det mest basic som bør støttes. Om det funker, så flott.

Men det kommer ikke på 200 m med det første, før EU-reglementet tøyes opp. Og da vil vel og mer av Smart summon også måtte tillates, og det er i tilfelle et godt stykke på vei. Men tror ikke det kommer så kjapt som til neste år.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Horge



LMOR

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

LMOR


https://youtu.be/L2KJtjnJq7M

Må til spillverden for å kunne kjøre iX nå..
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

LMOR

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

LMOR

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

LMOR

#145

https://fb.watch/8WLD1at3ni/

Kom over denne. En som kjører langt med en xDrive40.

300km på under 3t med forbruk på ca 20.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

daktari

Sitat fra: LMOR på torsdag 28. oktober 2021, klokken 22:19

https://fb.watch/8WLD1at3ni/

Kom over denne. En som kjører langt med en xDrive40.

300km på under 3t med forbruk på ca 20.
Salzburg til Wien. Men da ca 100 km/t i snitt, tørr vei, østerriksk sommertemp.  Så sa han 45 km rest-rekkevidde.
Merker jeg er lett bekymret.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Svolar

#147
Til sammenligning kjørte jeg ioniq5 fra Landvetter til Ski. Bilen var 100% ved start og hadde 5% ved ankomst. Jeg brukte 3 timer +. Det var 301 km.
Dvs 72,6 kwh *95% = 69 KWH brukt --> 0,229 ( bilen rapporterte  om 0,22)
total rekkevidde motorvei er ca 316 km ( Ioniq5 er veldig dårlig rekkevidde på motorvei)
Temp ca 10 grader, fuktig vei


Om han klarer å kjøre på 0,209 på motorvei total rekkevidde motorvei bør være =339 km. Om den ikke rapporterer litt feil da slik som ioniq5

daktari

Ioniq 5 og iX40 har omtrent samme batterikapasitet, så kan passe det ja.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

LMOR

Noen av oss har ikke mange kilometer med veier med fartsgrense over 80. Så jeg er veldig fornøyd med å se at en sommerrekkevidde på 400km er sannsynlig.
Oppgitt rekkevidde har stemt bra for mitt bruk.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA