Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester av iX

Startet av LMOR, torsdag 16. september 2021, klokken 14:43

« forrige - neste »

LMOR

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

JorgenM

Bra film. Alt ved bilen ser så ekstremt forseggjort ut.

Savnet bare kamerabilde fra under bilen (slik BYD Tang har).
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Trond.m

#32
Sitat fra: JorgenM på mandag 27. september 2021, klokken 15:06
Bra film. Alt ved bilen ser så ekstremt forseggjort ut.

Savnet bare kamerabilde fra under bilen (slik BYD Tang har).
Er det for å se hindringer i terrenget ?  Ser ikke for meg når jeg ville få nytte av det, men sikkert litt morsomt i starten. Det er iallefall ikke noen dealbreaker 😉

LMOR

Sitat fra: JorgenM på mandag 27. september 2021, klokken 15:06
Bra film. Alt ved bilen ser så ekstremt forseggjort ut.

Savnet bare kamerabilde fra under bilen (slik BYD Tang har).
Gøy med mange kameraer. Likte også Ioniq 5 sine bilder som kom opp automatisk av biler i blindsonen og kantsteinene når en svinger.
Nyttig, men kanskje også litt farlig med for mange gøye ting å se på i fart.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Ja, jeg synes jeg mye oftere enn før møter biler som er over i min kjørebane uten noen fornuftig grunn. Jeg tror en årsak kan være all informasjonen på skjermer som tar oppmerksomheten bort fra veien. For meg er det en av de viktigste grunnene til å velge iX panzerwagen, selv om vi bare er 2 i bilen  ;)

JorgenM

Sitat fra: Trond.m på mandag 27. september 2021, klokken 17:45
Er det for å se hindringer i terrenget ?  Ser ikke for meg når jeg ville få nytte av det, men sikkert litt morsomt i starten. Det er iallefall ikke noen dealbreaker 😉
Er nok mest et partytriks :laugh:

La merke til det da vi skulle parkere en Tang vi prøvekjørte til lading og den blå opptegnede plassen under bilen med ladelogo ble synlig på 360-kameraet. Tror bilen filmer underlaget FØR den kjører over det og noen algoritmer tegner et virtuelt bilde av undersiden. Tviler på at det er kameraer under der.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Horge

Da er det bare å glede seg til i morgen, hvor det er håp om at vi skal drukne i artikler og youtube-videoer hvor bilen testes på ordentlig.

I mellomtiden får vi overleve med at denne artikkelen ble oppdatert i går:
https://motor.no/elbil/bmw-ix-skal-kuppe-suv-festen/208896

LMOR

https://www.tv2.no/a/14253486/

Masse tester, de fleste veldig bra, men finner ingen om xDrive40..
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

#38
Nei, jeg tenker litt at iX40 bare er noe de primært har laget for å dekke det norske markedet en periode. Litt som e-tron 50, men den ble jo en stor suksess en tid, tross en rekkevidde i underkant av 300 km. 400 km er jo over 30 % mer, og bør sånn sett være tilstrekkelig for de fleste. Dessuten håper jeg BMW har vært konservative i sin oppgitte netto kapasitet på 71 kwh, men litt surt at i4 for 10 kwh mer.

Likte forresten godt det som  stod i motor sin test:

« I tillegg får du både gjenstående rekkevidde og prosentnivå på batteriet tydelig i synsfeltet.».

% batteri er det jo ikke mulig å lese av i iX3, så de har tydeligvis lært av kritikken.

telcontar

Sitat fra: LMOR på onsdag 29. september 2021, klokken 06:30
https://www.tv2.no/a/14253486/

Masse tester, de fleste veldig bra, men finner ingen om xDrive40..

Sånne presse events har som regel kun toppmodellene tilgjengelig.

TeslaBjørn har kjørt sin review i 2 deler:
https://www.youtube.com/watch?v=RFoxe4wzbOg
https://www.youtube.com/watch?v=CvHIdQtYw0M



LMOR

https://youtu.be/qBU5-2LTKj8

Omfattende test med mange detaljer jeg ikke har sett før
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

LMOR

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

telcontar

Lovende saker, tror uansett hvilken versjon en kjøper så blir en neppe skuffet.

Trond.m

#43
Sitat fra: telcontar på onsdag 29. september 2021, klokken 10:21
Lovende saker, tror uansett hvilken versjon en kjøper så blir en neppe skuffet.
La oss håpe det, men støy, komfort og rekkevidde er nok viktige grunner til de gode omtalene. Der vil ikke nødvendigvis iX40 uten luftfjæring score like høyt.

LMOR

Støy burde vel ikke være signifikant forskjellig. Rekkevidde kan ikke alene gi en høy score til en elbil totalt sett.
Komfort på kjøringen er det som eventuelt er størst forskjell, så jeg håper noen anmelder xDrive40 snart.
Men de bilene jeg har kjørt før med full pakke, er «normal» veldig lik standard. Og jeg brukte i praksis aldri komfort og sport.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA