Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ettermontering av tilhengerfeste - hva stemmer?

Startet av Mastiff, torsdag 16. september 2021, klokken 08:44

« forrige - neste »

Mastiff

Snakker om WTF-øyeblikk... Jeg ringte på en EQC som står hos BOS i Stavanger, men fikk beskjed om at hvis jeg skulle ha tilhengerfeste, måtte jeg bare finne ta en annen. For det måtte ettermonteres originalt, andre muligheter fantes ikke. Og da måtte blant annet batteriet tas ned, så det kom på 70 000.

Senere på dagen snakket jeg med en meget hyggelig herre på et importfirma og sa jeg måtte ha en med originalt hengerfeste, for ettermontering kostet en formue. "Tull og tøys" (eller noe lignende) var svaret, og han fortalte at de hadde fått tilbud fra en annen Mercedes-forhandler i nærheten av denne sjappa, med avtagbart tilhengerfeste for 14 000. Jeg fikk til og med tilsendt tilbudet som PDF! Så jeg må si at jeg heller mot å tro på den, og ikke på BOS i Stavanger. Er det noen her som faktisk har ettermontert og dermed har fasit? Og hvorfor f... ville ikke Stavanger selge meg bil? Kanskje de misliker mandalitter like mye som mandalitter misliker "pissemaurene" vestfra?  :D
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

Rolf Gjerdsjø

Min hadde ikke hengerfeste (teknisk sett har den ikke det ennå, men det kommer), og jeg fikk med montering av det i prisen. De originale svingbare koster ei nyre, milten og venstre lillefinger, men avtagbare av den ordinære typen snakker vi mye mildere summer på. BOS nevnte til meg ca 25k, men det er neppe deres selvkost kan du si.

For min del er avtagbart mer enn godt nok, særlig når jeg traff såpass bra på bilen jeg ville ha.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Mastiff

Jøss, det var 10 000 mer enn den prisen jeg så fra en annen Mercedes-forhandler. Men bra at det stemmer at det kan ettermonteres iallfall!  :+1: Og jeg kjører jo bare med henger 5-6 ganger i året, så jeg overlever nok avtakbart, festet til det er sikkert ikke så veldig synlig, og det fins kjanskje en propp for å hindre det store problemet med sånne fester? Volvo anbefalte dem ikke, for det satte seg dritt og rust i røret på bilen (en av de få tingene som ruster på Volvo), dermed var det mange som fikk problemer med å få det på plass når de faktisk trengte det.
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

Rolf Gjerdsjø

Det er slett ikke sikkert det er mer enn 14k heller, prisen kom bare opp sånn i forbifarten.

Har avtagbart på Teslaen, og den har både propp til å sette i og dekselplate under hengerfestet. Det siste er nok pga aerodynamikk, men det beskytter jo uansett det også. Tipper festet til EQC også leveres minimum med den proppen.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Mastiff

Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA