Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har bestilt xDrive40 og er bekymret for noe ?

Startet av LMOR, onsdag 15. september 2021, klokken 18:35

« forrige - neste »

LMOR

Litt lite aktivitet på iX forumet?
Vurderer en 40 siden min id.4 GTX som jeg bestilte fordi den kom raskere enn iX aldri kommer..
Men er litt bekymret for svingdiameteren. Var ikke forberedt på at den ikke hadde integral steering som opsjon, noe jeg hadde på 5 serien.
Noen som har noen tanker rundt det?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

Sitat fra: LMOR på onsdag 15. september 2021, klokken 18:35
Litt lite aktivitet på iX forumet?
Vurderer en 40 siden min id.4 GTX som jeg bestilte fordi den kom raskere enn iX aldri kommer..
Men er litt bekymret for svingdiameteren. Var ikke forberedt på at den ikke hadde integral steering som opsjon, noe jeg hadde på 5 serien.
Noen som har noen tanker rundt det?
Bestilte iX40, men tenkte ikke på det. Det skiller 90 cm på iX3 som jeg kjører i dag og iX40. Ser ikke for meg at det blir noe problem. Men jeg kjører nesten aldri i by, der den uansett blir litt for stor å parkere.

Jan E-28

Ser det står oppført med 12.8m på både 40 & 50. 50 har integral styring, så kan jo håpe at den er bedre en oppført. Eller kanskje ikke den hjelper særlig i lav fart?
Bimmers: Ix50 ila 2022? (erstatter de to bruksbilene Ford/320si), 320si -06, 528i -85, 535i -87, 535dcoe300 -82,  E21 Hartge 335 og annet E28 evighetsprosjekter.

Beemers: K100LT -85, K100LT -87 & K1100RS -96.

F-Kart 200 gateregistrert.
Ford GranConnect 7-seter.

LMOR

Jo, 50 har mellom 1 og 1,5m mindre. Grunnen til at det står det samme på 50 er at det ikke er standard med Integral Steering i alle land.
Skal jeg parkere i byen så kan jeg ta i3 :-)
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Sitat fra: Jan E-28 på onsdag 15. september 2021, klokken 23:15
Ser det står oppført med 12.8m på både 40 & 50. 50 har integral styring, så kan jo håpe at den er bedre en oppført. Eller kanskje ikke den hjelper særlig i lav fart?
13 m (12,3 med integral styring står det i tekniske data.

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/attachment/T0333569EN/491836

Jeg kan ikke forstå at 70 cm mindre har så stor betydning. Men 3,14 m mer enn i3 vil jo merkes godt 😉

LMOR

OK, da bestiller jeg en  :)

Men det er ikke alltid disse tidlige er korrekte. Når en ikke kan få det på 40 så er det litt rart at det står der. Det er ikke mulig å velge i Tyskland heller.
Stort sett alle andre steder står 12.8 og ca 1m+ i forskjell.

Men det er en fantastisk bil, så det går an å leve med dette.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Ja, jeg la merke til det. Det kan hende at de har planlagt det som tillegg senere, men kanskje like greit å velge et enklere hjuloppheng.
Har du link til noen som har prøvekjørt bilen ?

LMOR

Skal se om jeg finner noen jeg har sett. Får bli litt mer aktiv har nå når jeg har bestilt.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Sitat fra: LMOR på torsdag 16. september 2021, klokken 14:40
Skal se om jeg finner noen jeg har sett. Får bli litt mer aktiv har nå når jeg har bestilt.
Bra 👍  Det har jo vært rimelig dødt på dette forum.

LMOR

Ja, det var det jeg så. Hvorfor er det slik? Er det solgt såpass få, eller er det bare en helt annen kundegruppe enn i3 og id.x?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Sitat fra: LMOR på torsdag 16. september 2021, klokken 16:29
Ja, det var det jeg så. Hvorfor er det slik? Er det solgt såpass få, eller er det bare en helt annen kundegruppe enn i3 og id.x?
Det har nok hovedsaklig med kundegruppen å gjøre tror jeg. Det er jo solgt veldig mange iX. I starten var det flest iX50, men nå er visst salget av iX40 høyere.

LMOR

Men ser det er mange som leser innleggene.
Så kanskje best å holde seg til tråd-temaene
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Kanskje du skulle endre tittelen til «Noen som har bedtilt 40 uten å være bekymret ?  ;) Svingdiameter er nok ikke det jeg bekymrer meg mest for...eller lurer på 😉

LMOR

Kan godt det, men jeg var ikke bekymret for noe annet. Er det noe mer å være bekymret for?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA