Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Design fra helvete

Startet av kjølholdt, torsdag 30. september 2021, klokken 08:33

« forrige - neste »

kjølholdt

Må bare få ut litt frustrasjon, sikringen til ac anlegget må byttes. Viser seg at på 2013 modeller sitter jo den inne i konverteren. Jeg visste det egentlig men hadde fortrengt det ;-) Vel EV service fikser da jobben , men forstår at det blir noen arbeidstimer ekstra!
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Bonnis

Bytta den sikringa selv i sommer. OK å få ut konverteren, men plundrete å åpne opp. Kosta en drøy hundrings for sikringene, og et par hundre for tetningsmiddel.
P85 2013

Muffinman

Flott om noen legger link til sikringer her  :)

offpist

#3
De koster rundt 500 kr stk hos Tesla, som ikke er så mye penger men det er strengt tatt overpris.

Derfor er det greit å se på litt alternativer:
Den heter Bussman FWP-40A14F
40A, tåler 700V.

Det er lik sikring på AC og PTC (kupe) varmeren.
Hos meg røk AC sikringen og PTC sikringen samtidig, noe som er litt merkelig.
Byttet PTC element samt sikringene, og siden har både varme og AC virket utmerket.


Jeg har en 10 pack liggende i verktøy kassa til senere..
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA