Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading på Ionity

Startet av Rednaxela, tirsdag 14. september 2021, klokken 08:30

« forrige - neste »

Rednaxela

Sitat fra: Jambo på fredag 17. september 2021, klokken 08:30
Vet ikke om ID4 er oppdatert til Plug and Charge ennå. Jeg vet at det kommer, men har til nå ikke lest om noen som har ladet en ID4 med Plug and Charge i Europa.

Så ble jeg den første! For en ære! :P Nei, om bilen ikke støtter det er det tilbake til spekulasjonene. Ingen ladelogg i noen app og ingen betaling. Det siste veier greit opp for det første ;)

RJK

Sitat fra: Rednaxela på fredag 17. september 2021, klokken 07:37
Sitat fra: RJK på torsdag 16. september 2021, klokken 23:49
..... men jeg lurer på hvorfor du bruker Circle K-appen istedet for WeCharge?

Godt spørsmål, og jeg stusset litt da ladingen startet. Jeg har WeCharge Go satt opp i WeConnect ID-appen, og syntes egentlig ladingen startet før jeg rakk å holde Circle K-brikken bortil laderen. Jeg har forsøkt å finne ut om Ionity er plug and charge dersom man har WeCharge, uten å bli klok, men det funker vel slik for Mach-E, så kanskje det gjør det for ID-bilene også..? Jeg skal uansett huske å beepe WeCharge-kortet og ikke CK-brikken neste gang.

Hverken Circle K-, WeConnect- eller Ionity-appen (installert først etter ladingen) viser denne ladeøkta, og jeg har ikke blitt trukket noe beløp enda. Den som lever får se.

Edit! Jeg ser Ionity er plug and charge med de nyere Halo-laderne, som på Øyer, så da tipper jeg at det gikk av seg selv da jeg plugget inn. Men da burde vel økta umiddelbart vært synlig i ladedelen av WeConnect-appen...
Dette har skjedd meg og. Jeg har en Hyundai Kona, så Plug'n charge er nok utelukket som årsak. Det jeg heller mistenker er at den husker et (feilet) forsøk på lading fra forrige bilist, så dermed så kicker den inn lading når neste bil plugger inn.

Jeg er dog usikker på om dette trekkes fra forrige bilist siden man får stoppet lading og koblet fra bare ved å trykke på knappen på lader, og uten å bipe egen brikke. Jeg mistenker det er en feil som gir en lading uten at det egentlig trekkes noe som helst fra noen.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Rednaxela

Ionity har sjekket loggen, og melder at ladingen startet med 162A, og maxet på 190A ved 33%. Laderen var visst i toppform, så de mener begrensningen lå i bilen i form av batteritempraturen eller «andre faktorer». Jeg lar det bli med det, siden jeg har fått riktigere tall på senere ladeøkter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA