Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vanlige utfordringer?

Startet av Elektro12, torsdag 06. juli 2023, klokken 07:10

« forrige - neste »

Elektro12

Veldig fornøyd med ny IV80 Max, men er det vanlig med følgende utfordringer?

- Har satt speil til å senkes i revers, men intet skjer. Noe jeg gjør feil?

- Når nystartet kjørende fremover så får jeg bare sort skjerm når jeg slår på park-sensorer via Assist-knappen.

- Når jeg spiller musikk med bass/trommer så kommer det vibrasjonslyd fra dørene allerede på 1/3 slik at det er litt forstyrrende, er det normalt?

- Går det an å settes adaptiv cruise til å ligge f.eks. +5 km over fartsgrensen som automatisk valg når den leser skilter?

kmlunde

Speilet vipper ikke ned om du har på varme på speilet.
Og du kan ikke endre standard for cruisekontroll nei.

Bigdrago

Iv80 "max" er en vanlig iv80 som alle andre med noe tilleggsutstyr. Til info. Det er bare selgerne som stadig lager nye pakker. "Max", "ultra", "deluxe" osv.
Jeg kjøpte i 21 og har alt som finnes. Ja den har ekstrautstyr som ikke engang finnes å få kjøpt i dag. Skal denne da kalles iv80x Ultimate?
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

daktari

Sitat fra: Elektro12 på torsdag 06. juli 2023, klokken 07:10Veldig fornøyd med ny IV80 Max, men er det vanlig med følgende utfordringer?

- Har satt speil til å senkes i revers, men intet skjer. Noe jeg gjør feil?

Har du justert speilet i revers slik du vil ha det ved rygging?

Sitat- Når nystartet kjørende fremover så får jeg bare sort skjerm når jeg slår på park-sensorer via Assist-knappen.
Da kommer du antagelig inn i automatisk parkeringsmodus hvis du har autopark. På Id.4 må du trykke på et symbol til for å komme til 360kamera, så neseview for frontkamera. Kanskje enklest å sette R først, så D så kommer nesekamera på.

Sitat- Går det an å settes adaptiv cruise til å ligge f.eks. +5 km over fartsgrensen som automatisk valg når den leser skilter?
Nei, men du kan overstyre manuelt.
I Norge så er kartgrunnlaget dårlig slik at man bør vurdere å skru av automatisk fartsgrense.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Elektro12

Sitat fra: daktari på torsdag 06. juli 2023, klokken 22:39
Sitat fra: Elektro12 på torsdag 06. juli 2023, klokken 07:10Veldig fornøyd med ny IV80 Max, men er det vanlig med følgende utfordringer?

- Har satt speil til å senkes i revers, men intet skjer. Noe jeg gjør feil?

Har du justert speilet i revers slik du vil ha det ved rygging?

Sitat- Når nystartet kjørende fremover så får jeg bare sort skjerm når jeg slår på park-sensorer via Assist-knappen.
Da kommer du antagelig inn i automatisk parkeringsmodus hvis du har autopark. På Id.4 må du trykke på et symbol til for å komme til 360kamera, så neseview for frontkamera. Kanskje enklest å sette R først, så D så kommer nesekamera på.

Sitat- Går det an å settes adaptiv cruise til å ligge f.eks. +5 km over fartsgrensen som automatisk valg når den leser skilter?
Nei, men du kan overstyre manuelt.
I Norge så er kartgrunnlaget dårlig slik at man bør vurdere å skru av automatisk fartsgrense.

Har ikke justert, nei. Trodde den dippet ned et visst antall grader f.eks. av seg selv.

Hadde vært veldig kjekt med en favoritt-knapp til Infotainment som het parksensorer på...

Synes automatisk fartsgrense fungerer helt topp. Ikke mange steder det ikke stemmer ut fra min erfaring.


Takk for svar!

daktari

Sitat fra: Elektro12 på fredag 07. juli 2023, klokken 08:41
Sitat fra: daktari på torsdag 06. juli 2023, klokken 22:39
Sitat fra: Elektro12 på torsdag 06. juli 2023, klokken 07:10Veldig fornøyd med ny IV80 Max, men er det vanlig med følgende utfordringer?

- Har satt speil til å senkes i revers, men intet skjer. Noe jeg gjør feil?

Har du justert speilet i revers slik du vil ha det ved rygging?

Sitat- Når nystartet kjørende fremover så får jeg bare sort skjerm når jeg slår på park-sensorer via Assist-knappen.
Da kommer du antagelig inn i automatisk parkeringsmodus hvis du har autopark. På Id.4 må du trykke på et symbol til for å komme til 360kamera, så neseview for frontkamera. Kanskje enklest å sette R først, så D så kommer nesekamera på.

Sitat- Går det an å settes adaptiv cruise til å ligge f.eks. +5 km over fartsgrensen som automatisk valg når den leser skilter?
Nei, men du kan overstyre manuelt.
I Norge så er kartgrunnlaget dårlig slik at man bør vurdere å skru av automatisk fartsgrense.

Har ikke justert, nei. Trodde den dippet ned et visst antall grader f.eks. av seg selv.

Hadde vært veldig kjekt med en favoritt-knapp til Infotainment som het parksensorer på...

Synes automatisk fartsgrense fungerer helt topp. Ikke mange steder det ikke stemmer ut fra min erfaring.


Takk for svar!
Gi en tilbakemelding på kamera-dipp og park-sensor. Knappen skal jo skru på autopark og parksensor, men men ikke frontkamera (slik som på biler uten auto-park).
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Egil S

For at speilet skal tippe ned MÅ vridebryteren i døren stå på høyre speil, alle andre steder skjer det ikke noen.

Park assist knappen slår ikke på kamera, den slår på parkerings assistent, den begynner da å lete etter p-plasser som du kan autoparkere i.
Du må inn i høyre margen på skjermen, så må du slå på p-sensor og av p-assistent (den med ratt på), du har så vidvinkel kamera framover, så må du trykke på knappen med parkeingslukene på for å få opp hjelpelinjene.
Helt idiotisk, har klaget til Skoda på dette, trenger èn knapp for dette når man f.eks kjører inn i trange p-hus o.l. for å få opp kamera raskt.
Nå er det raskere å stoppe, vippe i R og så inn i D for å se framover.

Dørtrekkene rundt paraply lommen lager lyden, jeg fikk Skoda til å fikse det, kilte inn en papp bit mens jeg drev med feilsøking for det samme.

cruise på +5, det har jeg og ville ha, men finnes ikke, du må dra spaken mot deg 5 ganger (+1km/t hver gang) for å øke setpunktet eller opp +10km/t.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Elektro12

Sitat fra: Egil S på mandag 10. juli 2023, klokken 21:50For at speilet skal tippe ned MÅ vridebryteren i døren stå på høyre speil, alle andre steder skjer det ikke noen.

Park assist knappen slår ikke på kamera, den slår på parkerings assistent, den begynner da å lete etter p-plasser som du kan autoparkere i.
Du må inn i høyre margen på skjermen, så må du slå på p-sensor og av p-assistent (den med ratt på), du har så vidvinkel kamera framover, så må du trykke på knappen med parkeingslukene på for å få opp hjelpelinjene.
Helt idiotisk, har klaget til Skoda på dette, trenger èn knapp for dette når man f.eks kjører inn i trange p-hus o.l. for å få opp kamera raskt.
Nå er det raskere å stoppe, vippe i R og så inn i D for å se framover.

Dørtrekkene rundt paraply lommen lager lyden, jeg fikk Skoda til å fikse det, kilte inn en papp bit mens jeg drev med feilsøking for det samme.

cruise på +5, det har jeg og ville ha, men finnes ikke, du må dra spaken mot deg 5 ganger (+1km/t hver gang) for å øke setpunktet eller opp +10km/t.

Takk! Da har jeg "forstått" og ser vi har samme ønskene om forbedring. P-assistent har jeg aldri sett noen bruke i praksis. Det går de 10 ganger raskere å bare parkere selv.

Ja, jeg ønsker en knapp til favorittlinjen som aktiverer bare P-sensor på direkten.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA