Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sove i bilen

Startet av Svolar, fredag 10. september 2021, klokken 19:50

« forrige - neste »

Svolar


Hvordan aktiveres camper modus for AC?
Blir det flatt med setene nedslått?
Hvor langt og bredt er bagasjerommet med setene nedslått?

lars667

Målte ikke TeslaBjørn de fleste veier i bagasjerom og med seter nedfelt da han hadde bilen en kort periode? "Camper modus" ligger under EV->Tannhjul-Utility mode e.l.

Blir vel ikke helt flatt med setene, tror jeg.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

lars667

Her måler TeslaBjørn de fleste relevante dimensjoner, det bør også gi deg en pekepinn på hvor flatt gulvet blir med seter nedfelt (bør kunne funke dette):

https://www.youtube.com/watch?v=PKiTGr_FO4c
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

nordmannisverige

Vi har absolutt tenkt å sove i bilen når vi er ute og vandrer med hunden.
Mener å huske at bilen er litt over 120cm på det bredeste, så jeg tenkte å kjøpe en skumgummimadrass på 120cm og skjære til rundt hjulbuene og ellers der det behøves.
Over skumgummimadrassen kan man legge en overmadrass på 100cm som man får vike opp litt langs med sidene her&der.
Pakningen legger vi i framsetene når vi skal sove, og hunden får bo i telt som det her:
https://www.campingvaruhuset.se/fortalt-tillbehor/specialtalt/kampa-dometic-tailgater-air-300#

I teltet får vi plass til et lite bord, og kaffetrakter, kokeplate (Ikea har en bra billig induksjon), og andre elektriske saker driver lett av V2L.

Jeg vil påstå at Ioniq5 har potensialet til å bli en veldig bra mikro-camper.

Samco

Kommer vel et telt til Ionic 5 som ble vist i Asian petrolhead? Sin omtale video.

nordmannisverige

Det hadde vært supert om det kom noe fra Hyundai, ellers passer jo tredjepart oftest veldig bra.

Det jeg har sett hittil fra Hyundai, virker mest som et "canopy"telt(se eksempel) , og det er ingenting for mitt bruk.

tugit

Sov fem dager i bilen i sommer. 2 pers pluss hund. Ikke akkurat 5-stjerners, men det funket på et vis.  Teltet fant jeg på Amazon.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Gustav Ditter

Jeg har testet den muligheten , ikke bra resultat ,    jeg er 1,80 .    Du får ikke flatte settene  og støtte til benene blir ikke rettvinkel ,  etter min erfaring,  ikke komfortable  - ikke bedre enn kona el bil .   

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA