Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Savner knappen innenfor ladeluka

Startet av geear, fredag 10. september 2021, klokken 09:49

« forrige - neste »

erlendsellie

Sitat fra: Mobileum på onsdag 15. september 2021, klokken 15:00
Sitat fra: hiawata på onsdag 15. september 2021, klokken 14:02
Bruker også Home Assistant - med Tesla custom intergration. Kom en oppdatering for noen dager siden som endret autentisering.
https://github.com/alandtse/tesla

Har limt en zigbee-knapp rett bak bilen som låser opp kabelen hvis Home Assistant ser at bilen er hjemme og kablen står i.
Installerte nå, men ble litt skuffet. Bare ca. 50% av mulighetene til kontroller og informasjoner er tatt med. Men det kommer kanskje flere etterhvert.

ps. Bare 21 av ca. 65 muligheter er tatt med.

Jeg har aldri brukt den ofisielle integrasjonen. Hva savner du i denne?

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

geear

Har nevnt det i TWC3-tråden, men for ordens skyld, så er problemet mitt nå løst med å bytte ladeboks til Tesla Wall Charger v3. Hvis andre sliter med det samme, så anbefales TWC3. Med integrert jfb type B, kabelholder, pluggholder, kabel med knapp og lastdeling, så er den helt uslåelig til 5100,- inkl. frakt. Ser bra ut også.

kodax

Sitat fra: geear på lørdag 09. oktober 2021, klokken 16:56
Har nevnt det i TWC3-tråden, men for ordens skyld, så er problemet mitt nå løst med å bytte ladeboks til Tesla Wall Charger v3. Hvis andre sliter med det samme, så anbefales TWC3. Med integrert jfb type B, kabelholder, pluggholder, kabel med knapp og lastdeling, så er den helt uslåelig til 5100,- inkl. frakt. Ser bra ut også.
Enig i alt, utenom det siste ;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Counterpointer

Sitat fra: kodax på lørdag 09. oktober 2021, klokken 19:56
Sitat fra: geear på lørdag 09. oktober 2021, klokken 16:56
Har nevnt det i TWC3-tråden, men for ordens skyld, så er problemet mitt nå løst med å bytte ladeboks til Tesla Wall Charger v3. Hvis andre sliter med det samme, så anbefales TWC3. Med integrert jfb type B, kabelholder, pluggholder, kabel med knapp og lastdeling, så er den helt uslåelig til 5100,- inkl. frakt. Ser bra ut også.
Enig i alt, utenom det siste ;)
Ser bra ut i sort!

geear

Alt er relativt, men peneste veggboksen på markedet iallfall. Resten er noe plast og metallbokser. Glassfronten gjør det lille ekstra. :)

Macmons

Sitat fra: Mobileum på fredag 10. september 2021, klokken 10:08
Kjøp en Apple Watch, og last ned "Watch App for Tesla"! Ett "trykk" avslutter og frigjør lading, åpner dørlåsene, starter klima, og nøkkelfri kjøring.
Vel, dette høres enkelt ut, men i realiteten må det lastes ned en tilleggsapp og så må du gjøre det og det... kanskje det bare er meg som ikke får det til???
2021 Tesla Model Y

2017 BMW i3

RuneW

Sitat fra: Macmons på onsdag 20. oktober 2021, klokken 11:28
Sitat fra: Mobileum på fredag 10. september 2021, klokken 10:08
Kjøp en Apple Watch, og last ned "Watch App for Tesla"! Ett "trykk" avslutter og frigjør lading, åpner dørlåsene, starter klima, og nøkkelfri kjøring.
Vel, dette høres enkelt ut, men i realiteten må det lastes ned en tilleggsapp og så må du gjøre det og det... kanskje det bare er meg som ikke får det til???

Vet ikke med Apple Watch, men med Garmin-varianten er det i alle fall lenge siden jeg har fått kontakt med bilen på noen fornuftig måte.

Men så har jeg ledning med knapp da, så jeg bryr meg egentlig ikke. Kjøpte denne:

https://www.evchargeking.com/en/t2-tesla-charging-cable-3-phase-32a?attributes=%5b%5b10%2c2%2c10%2c42%5d%5d

Jeg kunne ha tenkt meg en app/shortcut på klokka som startet varmen i bilen og ikke gav opp med en gang, men prøvde (i 5 min) å komme i kontakt med bilen og få på varmen.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Autowinder

Sitat fra: erlendsellie på torsdag 16. september 2021, klokken 08:43
Sitat fra: Mobileum på onsdag 15. september 2021, klokken 15:00
Sitat fra: hiawata på onsdag 15. september 2021, klokken 14:02
Bruker også Home Assistant - med Tesla custom intergration. Kom en oppdatering for noen dager siden som endret autentisering.
https://github.com/alandtse/tesla

Har limt en zigbee-knapp rett bak bilen som låser opp kabelen hvis Home Assistant ser at bilen er hjemme og kablen står i.
Installerte nå, men ble litt skuffet. Bare ca. 50% av mulighetene til kontroller og informasjoner er tatt med. Men det kommer kanskje flere etterhvert.

ps. Bare 21 av ca. 65 muligheter er tatt med.

Jeg har aldri brukt den ofisielle integrasjonen. Hva savner du i denne?
Slippe å bruke HACS er vel nok?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Mobileum

Sitat fra: Macmons på onsdag 20. oktober 2021, klokken 11:28
Sitat fra: Mobileum på fredag 10. september 2021, klokken 10:08
Kjøp en Apple Watch, og last ned "Watch App for Tesla"! Ett "trykk" avslutter og frigjør lading, åpner dørlåsene, starter klima, og nøkkelfri kjøring.
Vel, dette høres enkelt ut, men i realiteten må det lastes ned en tilleggsapp og så må du gjøre det og det... kanskje det bare er meg som ikke får det til???
Har svart på din PM. For å kunne kommunisere med bilen, må du registrere en Refresh Token. Token brukes for å sikre at kommunikasjonen skjer kryptert, og at brukernavn og passord ikke sendes. Denne appen finner du på App Store: "Auth app for Tesla". Her må du logge inn med Tesla-kontoen, og du får da opp Tokens. Trykk på den rød skriften, og koden blir kopiert til utklippstavlen. Da er det bare å lime inn i "Watch for Tesla"-appen på iPhone.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

jlan

Tasker med plugin for Tesla gir også full kontroll fra android tlf. "Bare" å legge inn et sett med kommandoer som kan trigges ved å si for eksempel "OK google unlock Y". En kan til og med få svar fra bilen med status.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA