Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Langtur med to elbiler og en fossilbil

Startet av Electric cars in Norway, fredag 10. september 2021, klokken 07:45

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Langtur! 1600 km. Her er en ny video fra Marques som viser tidsforskjellene på fossilbilen og elbilene.

Kan noe av dette overføres til norske forhold?

https://youtu.be/vXzuFprlyrw

amrois

Sjelden informativ og godt presentert video. Erfaringen matcher det jeg har opplevd her hjemme. Ionity og CirkleKfunker supert, MER og Recharge not so much. Dersom ladeselskapene kunne få skikk på driftsovervåking og hurtig reparasjon ville mye vært gjort. Legg til roaming av betalingsløsninger (og gjerne plug and charge også) så er vi der vi skal være, i alle fall i de delene av landet jeg ferdes.  I dag ser det ut som om ladeselskapene baserer seg på at kundene skal ringe inn feil. Etter å ha ringt recharge to ganger uten å få svar på 5 minutt gidder jeg ikke det mer.
ID4 Pro Perf Tech

Daniel_0007

Vil si at non tesla ladenettverket her i landet er vesentlig bedre enn i usa men her er større sjanse på å møte ladekø.
Etter å ha sett videoen så er ikke rart at tesla selger bra i usa.
Model 3 2019 LR Rwd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA