Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bremsealternativer til performance, typer, priser og hvor en kan få det gjort.

Startet av Counterpointer, lørdag 11. september 2021, klokken 21:29

« forrige - neste »

Counterpointer

Finnes det en oversikt over hvilke skiver og klosser en kan få til Model 3 performance.

Det har vært oppe som del i mange tråder og i forskjellige anledninger, men er ikke en egen spesifikk tråd på dette.

Har ikke sjekket priser ol selv enda da det sikkert er mange muligheter; Tesla orginal, Tesla track pack, Mountain performance, Unnplugged performance ,Bosch bileksperten, «Yellow stuff»......

Noe egner seg kun til bane, noe kun til vanlig kjøring og mellomting som kan brukes til begge deler.

Ser frem til en informativ tråd om tema

EDS89

spec til tm3P
Front disc - 355mm
Rear disc - 335mm

Bremseklosser får man ta utifra bremseskivene.
Det finnes mange som du har nevnt der også. Men utifra spec så er dette relativt dyre bremser å vedlikeholde etc. Jeg bruker ofte eurodel som preferanse av bestilling av deler og hva som går til. Men her ser jeg at eurodel.no bare har til model s og ikke 3 og andre utgaver.

Autodoc.co.uk har bremsesett til model 3 iallfall. Husk at dette er ikke momset/tollet inn så da må man beregne frakt og 25% moms/toll i tillegg.

Med tanke på yellow/redstuff bluestuff brake pads etc så har de ulike virkningsgrad man kan google det og se hva som passer din kjørestil.

Har god erfaring med yellowstuff padder og ferodo sine varianter. Bremseskiver har gått i brembo slissete bremser og EBC brake disc etc. Men av kvalitet og rust så har jeg ofte brukt orginale bremser om vinteren og deretter satt på performance bremser om våren og utnyttet disse optimalt. Ettersom salt etser som barte fy på performance deler da dette er mer lagd for varmere klima og ikke vintertid slik vi har i Norge av den grunn. Hvis man da har carbon bremser som koster flere mnd lønner, da disse tåler vinteren helt fint. / da i fossil drevne biler. av erfaring.  Da jeg ikke har Model 3 (venter på levering)

De de du har ramset opp av mountain, unplugged performance etc er high brand som koster flesk og det er nok for de spesielt interesse for banekjøring osv. Så det er opptil hver enkelt hva de ønsker å legge i dette.

Kilde - https://www.evspecifications.com/en/model/70f1de ( skroll nedover til bremser info på performance model 3.

EDS89


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA