Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjipe chips og ventesukk...

Startet av mrLockertsen, torsdag 09. september 2021, klokken 14:06

« forrige - neste »

Egil S

#270
Min Coupè ble registrert i går, skiltene kom i dag og utlevering er avtalt til torsdag.

I følge min selger vil alle biler som kommer før jul bli registrert for å unngå moms, så er spørsmålet nå siste båt i år kommer.

Selgeren min har også en RS i Max utgave, den har stått i banking i 4 uker i morgen, så de har helt klart store problemer på fabrikken.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Bilskallen

Siste båt til Oslo ankommer torsdag 29.12. Det er foreløpig info fra UECC, og den eneste båten som ankommer Oslo den uka.

Men siden bilene må registreres også er det ikke nok at bilen ankommer. Det er jo med et visst forbehold at Bilteamet i Oslo får unna alle registreringene, men det kan man sikkert forhøre seg med bilselger om. Rundt ankomstdato setter de opp registrering og evt klargjøring. Erfaringsmessig går dette greit da de normalt må forholde seg til en båtankomst allerede mandagen etter.

Tafsern

Sitat fra: Egil S på tirsdag 06. desember 2022, klokken 16:19
Min Coupè ble registrert i går, skiltene kom i dag og utlevering er avtalt til torsdag.

I følge min selger vil alle biler som kommer før jul bli registrert for å unngå moms, så er spørsmålet nå siste båt i år kommer.

Selgeren min har også en RS i Max utgave, den har stått i banking i 4 uker i morgen, så de har helt klart store problemer på fabrikken.

Problemene ligger vel i realiteten ikke på fabrikken, men på underleverandører og tilgang på komponenter.

Orbit

Sitat fra: Bilskallen på torsdag 08. desember 2022, klokken 12:19
Siste båt til Oslo ankommer torsdag 29.12. Det er foreløpig info fra UECC, og den eneste båten som ankommer Oslo den uka.
... og en av bilene havnet i sjøen: https://www.nrk.no/norge/lossa-lasteskip-i-oslo-_-bil-havnet-i-sjoen-1.16236688
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

hELgenen

Sitat fra: Orbit på torsdag 29. desember 2022, klokken 09:09
Sitat fra: Bilskallen på torsdag 08. desember 2022, klokken 12:19
Siste båt til Oslo ankommer torsdag 29.12. Det er foreløpig info fra UECC, og den eneste båten som ankommer Oslo den uka.
... og en av bilene havnet i sjøen: https://www.nrk.no/norge/lossa-lasteskip-i-oslo-_-bil-havnet-i-sjoen-1.16236688

Uflaks for eieren dette...tapte garantert avgiftslotteriet..blir mva og vektavgift på personen som satt på dette VIN nummeret ...samt forsinket levering.

i3/RSiV

Sitat fra: Orbit på torsdag 29. desember 2022, klokken 09:09
Sitat fra: Bilskallen på torsdag 08. desember 2022, klokken 12:19
Siste båt til Oslo ankommer torsdag 29.12. Det er foreløpig info fra UECC, og den eneste båten som ankommer Oslo den uka.
... og en av bilene havnet i sjøen: https://www.nrk.no/norge/lossa-lasteskip-i-oslo-_-bil-havnet-i-sjoen-1.16236688

De er nok litt stressa på kaia der nå. Min kom ikke engang frem til Bremerhaven før siste båt gikk. Coupe ferdig produsert 26/11.

Orbit

Det var en e-tron (så egentlig ikke relevant i denne tråden, utenom at lossing/klargjøring av resten av lasten nok blir litt forsinket).
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Bigdrago

Tebker bok forhandler dekker mva etc for kunden her:)
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

1yaQ

Nå nærmer det seg snart levering, IV80 Sportline bestilt mai 22 står i Bremerhaven, så får vi se når neste båt til Drammen går. Vurderer understellsbehandling og lakkforsegling (Ditec Ultra), forhandler kan fikse dette før utlevering og sier det ikke går ut over garanti på bilen. Hva har andre blitt fortalt med tanke på garanti og understellsbehandling? greit å være på den sikre..   

Supernullet

#279
Sitat fra: 1yaQ på mandag 09. januar 2023, klokken 15:26
Nå nærmer det seg snart levering, IV80 Sportline bestilt mai 22 står i Bremerhaven, så får vi se når neste båt til Drammen går. Vurderer understellsbehandling og lakkforsegling (Ditec Ultra), forhandler kan fikse dette før utlevering og sier det ikke går ut over garanti på bilen. Hva har andre blitt fortalt med tanke på garanti og understellsbehandling? greit å være på den sikre..   

Når forhandler ordner både understellsbehandling og lakkforsegling, og du i tillegg får dette priset inn i kjøpekontrakten, så burde det være svært safe.  Jeg fikk min 80X i august inkl. understellsbehandling (Dinitrol), lakkforsegling (Ditec Ultra), og skvettlapper foran og bak gjennom Møller Bil Kokstad (i Bergen) som del av nybilkontrakten.  Da gjelder full Norgesgaranti fra Møller i 5 år, batterigaranti i 8 år (minst 70 % gjenværende batterikapasitet), og 12 års rustgaranti (gjennomrusting).  Ikke noe problem her i hvert fall...

Nesten så jeg savner bilen her jeg sitter på GranCa  :D
2022  ŠKODA Enyaq iV 80x  (standard SUV-versjon)  -  Race Blue Metallic
Hvorfor gå da - når man kan kjøre Škoda  8)

1yaQ

Går bilene fra Bremerhaven til Oslo eller Drammen havn?

N’Audun

#281
Sitat fra: 1yaQ på søndag 15. januar 2023, klokken 14:27
Går bilene fra Bremerhaven til Oslo eller Drammen havn?

Oslo. https://www.vesselfinder.com/?imo=9190157

Min IV80 står i bremerhaven nå, så det nærmer seg. Over 14 mnd siden bestilling.

1yaQ

Samme her, bilen ble opplyst i Bremerhaven før forrige helg, så håper den kommer seg på båt i løpet av denne uken om den ikke allerede er påvei.

Bilskallen

Her er oversikt over de neste båtanløpene. På side 2 ser dere at Autoprestige anløper Oslo mandager og torsdager.
https://uecc.com/pdfschedule/schedule.pdf

ohoi

Ser i tråden her at det nevnes et 360 grader kamera.
Finner ikke dette i oppsettet til Skoda.
Er dette i "Parkeringspakke pluss"?
Noen som kan forklare meg det?




© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA