Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjipe chips og ventesukk...

Startet av mrLockertsen, torsdag 09. september 2021, klokken 14:06

« forrige - neste »

Trovi

Sitat fra: Bigdrago på onsdag 09. mars 2022, klokken 10:07
Bestilte okt 2020 og får aldri info hvor den ligger hvor den ligger i løypa. Fikk vite i desember at bilen var låst og at man ikke kunne gjøre forandringer.

If I remember correctly, I have been told that the spec. of the car is locked ~4 weeks prior it goes to production. So, maybe your car is already produced by now and waiting for some missing parts. Check it with your dealer. I know you mentioned it before that they are not really communicating with you, but try your luck...

Eivind1

Noen som tørr å tippe hvor mye lengre forsinkelser vi får nå grunnet krigen?

Rusalka

Vel ..... det er vel ikke helt enkelt å få produsert deler i andre land sånn på strak arm .... selv om Skoda har produksjon i de fleste verdensdeler .... Så hvis ikke noe skjer snart i krigen (noe jeg betviler) vil nok noen modeller kanskje blir utsatt i flere måneder.....
For min egen del har jeg et lite håp: Siden produksjonen av Enyaq nå har stoppet opp, så kanskje de kan bruke energi (og deler) på å gjøre ferdig de flere tusen bilene som står til "banking" og venter på noen chips .... (min har stått der siden uke 3). Det var dette de gjorde da de i praksis stengte all produksjon et par uker før Jul.
Men har de ikke halvledere så har de ikke halvledere...
Dette var min avdeling for ren spekulasjon denne uka ! (egentlig svært meningsløst)
Noen som har rykter/opplysninger som kan kaste mer lys over saken ??

Tesla88

2023 må man nok forvente.

Det positive er at det ser ikke ut som om Felicity Ace tok med seg Skoda ned til havets bunn, men det store tapet vil helt sikkert påvirke antall chips som Skoda får til produsering av sine biler.

Bjensen

#139
Fikk beskjed fra selger at min Enyaq nå er "produksjonsbekreftet". Imidertid var han temmelig uklar på hva dette er å si for hvilken dato bilen vil produseres/leveres. Noen som vet om hva som kan forventes her (annet enn at Skoda sier at de tenker lage denne bilen..)?

Bestilt juni 2021 med forventet levering oktober 2021 i følge kontrakten.

Bigdrago

Sitat fra: Bjensen på fredag 11. mars 2022, klokken 15:20
Fikk beskjed fra selger at min Enyaq nå er "produksjonsbekreftet". Imidertid var han temmelig uklar på hva dette er å si for hvilken dato bilen vil produseres/leveres. Noen som vet om hva som kan forventes her (annet enn at Skoda sier at de tenker lage denne bilen..)?

Bestilt juni 2021 med forventet levering oktober 2021 i følge kontrakten.

Min ble produksjonsbekreftet i desember. Uvisst hvor i løypa den er. Det betyr bare at Skoda har mottatt bestillingen og bestilt delene som trengs.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Rusalka

Vår ble produksjonsbekreftet i uke 49. Selve produksjonen skjedde i uke 3. Men den venter fremdeles i Praha på halvledere til bla. 360 kamera mm.

EriTom

Sitat fra: Zooom på fredag 18. februar 2022, klokken 17:01
Sitat fra: EriTom på fredag 18. februar 2022, klokken 14:54
Jeg valgte å fjerne 360 kamera etter anbefalning av selger og vipps, en uke etter fikk bilen i det minste ett produksjonsnr... Det er mer enn det har vært siden bestilling av 80X Sportline (m/alt - 360 kamera) i juli '21

Ikke produksjonsdato enda, men er iallfall nummerert 😂
Jeg bestilte 80x sportline juni 21 og har valgt å beholde 360 kamera. Blir spennende å se hvor mye tidligere dere som fjernet 360 kamera får bilen.

Jeg fikk telefon i forrige uke om at min bil nå står og venter på båt til Norge  :D Så for meg var det lurt å droppe 360 kamera iallfall!
09/23 - Enyaq IV80X Sportline Phoenix Orange
02/24 - Enyaq 85X RS SUV Race Blue

Zooom

Gratulerer. Da har du definitivt spart mye tid. Her blir det ikke bil før til høsten ser det ut som...



Rusalka

Da er endelig bilen på toget mot Bremerhaven !!!  :) (iv80x m 360!, kontrakt 13.okt 2020)


Noen som har erfaring med hvor lenge ca før den kan utleveres?


EriTom

Sitat fra: Rusalka på mandag 28. mars 2022, klokken 13:19
Da er endelig bilen på toget mot Bremerhaven !!!  :) (iv80x m 360!, kontrakt 13.okt 2020)
Noen som har erfaring med hvor lenge ca før den kan utleveres?

Det tok ca 2-3 uker fra min bil ventet på båt til den ble utlevert fra Møller :-)
09/23 - Enyaq IV80X Sportline Phoenix Orange
02/24 - Enyaq 85X RS SUV Race Blue

chupps

Vi venter også på en Enyaq iv80x som var bestilt i oktober 2020. Siste oppdatering vi har er at den gikk i produksjon i uke 9. Er glad på alle sine vegne som endelig får bilen etter en meget lang ventetid. Håper vi får bil før sommerferien :P

Bigdrago

Sitat fra: chupps på mandag 28. mars 2022, klokken 15:01
Vi venter også på en Enyaq iv80x som var bestilt i oktober 2020. Siste oppdatering vi har er at den gikk i produksjon i uke 9. Er glad på alle sine vegne som endelig får bilen etter en meget lang ventetid. Håper vi får bil før sommerferien :P

Min gikk i produksjon før jul. Så lenge det mangler deler kan det fortsatt gå ett år til sa selgeren😅
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA